Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Masz dostep do Combustion ?

To czeba by w post production, w sumie tak jak kule w Matrix (gdzies jest tutorial)

 

Ja to robilem w polaczeniu z MAX\'em. Najpierw renderujesz scene, potem dodajesz particles jako te rozgrzane powietrze. Ja urzywam tylko wylatujacych kulek z superspray ale to zalezy od efektu jaki chcesz otrzymac. No i te particles osobno renderujesz. Potem sie polancza to w Combustion ( w After FX etc tez). Wyrenderowane particles dajesz jako Displacment do glownej sceny i voila....

 

Pewnie da sie w maxie robic ale nikt tego tak nie robi bo rebderowanie i wogule scena byla by bardzo wolna.

 

takie to moje.. 2 grosze :)

Napisano

jezeli zalezy Ci na maxowym efekcie to particle + thin wall refraction, ale pewnosci do konca nie mam musiał bys przetestowac :)

 

w post pro chyba szybciej pojdzie ;)

 

ps. DamusTo - wydaje mi sie ze tyle samo co zwykłe powietrze zdaje sie - 1.000292

Napisano

Myślę, że 3d tu nie będzie potrzebne. Ja to robiłem tak, że używałem warstwy adjustment ograniczonej maską z feather i z efektem "turbulent displace" albo jak chcesz większą kontrolę to "displacement map" i lekkim blurem. Wsjo.

Napisano

Nie już znalazłem nie taki sam jest pewna zmiana w zależności od temperatury ale pytanie czy tak daleko po przecinku to ma znaczenie kiedy maxio nie pozwala tego wpisać.

DaveBorck rzuć coś więcej na temat proszę

Napisano
ma znaczenie bo bez tej różnicy nie było by tego efektu :P właściwie na co ci ten ior?

Ano zastanawiam się nad dużo prostszym osiągnięciem tego efektu i to już na poziome wstępnego renderka w maxiu. Może uświadomicie mnie Panowie/Panie oczywiście też jak wprowadzić w maxie taką długą wartość IOR ?

Napisano

dla mnie bez sensu w maksie takie coś robić

strata czasu

w afterku będziesz mógł sobie w czasie rzeczywistym obadać rezultat

posłuchaj Dejva

Napisano

gorzej gdy jakis obiet na pierwszym planie przyslania ci efekt - wtedy lepiej rzeczywiscie w maxie bo zabawa z maskami nie jest czesto taka prosta

Napisano

no niby tak hindus

są różne sytuacje

ale taką jak Ty opisujesz załatwi zrenderowanie z alfą pierwszego planu i wrzucenie go na najwyższą warstwę w programie do postprodukcji, a adjustment layer wrzucić pięterko niżej

fakt, czasem gorzej jak jest bardziej namiszane, ale i tak bym obstawiał na jaknajwięcej robić w afterkach, wygoda i kontrola

Napisano

Tez mi sie wydaje, ze taki efekt chmury cieplego powietrza owiele latwiej i lepiej jest uzyskac w postprodukcji niz w 3d. Jezeli jakis objekt przyslania chmurke na pierwszym planie to w 3d trzeba by bylo wszystko przerenderowac, a tak to wystarczy tak jak 3 grosze mowi za pomoca alpha, szybko i bezbolesnie albo rotoskopia sie klania, co moze byc nozace i monotonne, ale napewno duzo szybciej niz przerenderowanie duzej sceny. Do tego wszystkiego podglad realtime jak wspomnial 3 grosze dorzucajac swoje 3 grosze, pelna kontrola itd.

Napisano
gorzej gdy jakis obiet na pierwszym planie przyslania ci efekt - wtedy lepiej rzeczywiscie w maxie bo zabawa z maskami nie jest czesto taka prosta

 

to wtedy renderujesz particle, a wszystkim obiektom dajesz czarny kolor, i wtedy przeslaniaja, i z ta warstwa jedziesz displace w AE

Napisano

ja wiem jak to zrobic - bawiłem sie juz tym :-) z tym ze dla noobow to moze stanowic problem. Wtedy lepiej robic wszystko w maxie. Profesjonalne efekty tylko w post.

Napisano

poco maja sie uczyc jak prawidlowo szybko zrobic, za 10 lat takie lebki beda nas wygryzac ze stanowisk, bo mialy duzo krotsza droge nauki niz my :D a stare pierdziele nie potrafia tak szybko machac gryzoniem jak nasza piekna polska mlodziez.

 

AAAAAAAAaaaaa 800 post wawa wi wa w 4 lata co daje po 200 postow rocznie, z czego kazdego napisanie zajelo mi okolo 3 min wynika z tego, ze na forum przesiedzialem przynajmniej hmm 40 godzin ...

Napisano
poco maja sie uczyc jak prawidlowo szybko zrobic, za 10 lat takie lebki beda nas wygryzac ze stanowisk, bo mialy duzo krotsza droge nauki niz my :D a stare pierdziele nie potrafia tak szybko machac gryzoniem jak nasza piekna polska mlodziez.

 

nooo :] super oku wybiją oko, hindusowi zabiją krowę, a piotrka postawią przed trybunałem :] mnie mogą zdewaluować :]

Napisano

nie mam krowy, nawet na psa mnie nie stac bo Adek jeszcze nie przelał mamony ;)

 

Chodzi o to ze wam teraz łatwo jest powiedziec zeby połączyc 3dsmaxa, maski, adoba, pftrack'a zeby ułatwic trakowanie i dodac jeszcze w vegasie sciezke dzwiekowa, i najelepiej całosc pociagnac najpierw w combustion, ale prawda jest taka ze najpierw praktykuje sie sadomacho na jednym sofcie a potem zaczyna sie spostrzegac ze dwa razy wiecej mozna wyciagnac w post-pro. Z tym ze to jest jakies dwa lata po jak juz dostajesz na łeb od nadmiaru irradience mapy i ustawien refractiona.

Napisano

Nooby, hm jakie nooby? Przecież pytanie zadał wysoce wykwalifikowany animatrro Kris_R, który aftera zna co najmniej w stopniu podstawowym więc myślę, że wie o co chodzi i wie że w post-pro da radę szybciej i lepiej bo sam mi to kiedyś mówił:).

Jeśli chodzi o jakieś szersze wyjaśnienia, to dodam że z maxa możnaby tylko jakieś proste partikle w skali szarości z noisem rendernąć żeby służyły za ewentualną maskę i które po nadaniu diplacement map nadawałyby prawidłowy kierunek wibrującemu powietrzu.

Zabawa w jakieś renderingi 3d z refrakcjami i innymi jest w tym przypadku bezsensu bo ludzie i tak nie zauważą różnicy między godzinnym renderem z 3d a pięciominutowym z pakietu post-pro z możliwością bardzo szybkiej poprawy. Przecież nie o to chodzi żeby było wszystko fizycznie poprawne ale żeby dobrze wyglądało. Tak więc odrobina wyczucia w pełni tu wystarczy. No chyba że to są testy mające dowieść że dany pakiet 3d jest w stanie generować "physicaly accurate refractions".

Napisano

oj bedziecie sie klocic o taka pierdole :) kazdy sie uczy :) od tego jest forum zeby sie pytac i od innych dostawac odpowiedzi i wskazowki, a nie zeby caly czas pokazywac ze ktos jest gorszy od drugiego, wiec wlaczcie luzna gumke w majtkach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności