Napisano 8 Lipiec 200321 l Jak najlepiej i najefektywniej zrobić efekt wibrującego, rozgrzanego powietrza? Jakieś pomysły?! Help! :)
Napisano 8 Lipiec 200321 l Masz dostep do Combustion ? To czeba by w post production, w sumie tak jak kule w Matrix (gdzies jest tutorial) Ja to robilem w polaczeniu z MAX\'em. Najpierw renderujesz scene, potem dodajesz particles jako te rozgrzane powietrze. Ja urzywam tylko wylatujacych kulek z superspray ale to zalezy od efektu jaki chcesz otrzymac. No i te particles osobno renderujesz. Potem sie polancza to w Combustion ( w After FX etc tez). Wyrenderowane particles dajesz jako Displacment do glownej sceny i voila.... Pewnie da sie w maxie robic ale nikt tego tak nie robi bo rebderowanie i wogule scena byla by bardzo wolna. takie to moje.. 2 grosze :)
Napisano 18 Lipiec 200717 l To ja się dorzucę z zapytaniami dodatkowymi dotyczącymi kwestii. Czy ktoś trafił info typu wartość IOR dla takiego powietrza ?
Napisano 18 Lipiec 200717 l http://www.eyeonline.com/Web/EyeonWeb/Techniques/tips_tricks/newtips/tip_121_F5.aspx http://www.heroblob.co.uk/heat_haze_tutorial.htm
Napisano 18 Lipiec 200717 l jezeli zalezy Ci na maxowym efekcie to particle + thin wall refraction, ale pewnosci do konca nie mam musiał bys przetestowac :) w post pro chyba szybciej pojdzie ;) ps. DamusTo - wydaje mi sie ze tyle samo co zwykłe powietrze zdaje sie - 1.000292
Napisano 18 Lipiec 200717 l Myślę, że 3d tu nie będzie potrzebne. Ja to robiłem tak, że używałem warstwy adjustment ograniczonej maską z feather i z efektem "turbulent displace" albo jak chcesz większą kontrolę to "displacement map" i lekkim blurem. Wsjo.
Napisano 18 Lipiec 200717 l Nie już znalazłem nie taki sam jest pewna zmiana w zależności od temperatury ale pytanie czy tak daleko po przecinku to ma znaczenie kiedy maxio nie pozwala tego wpisać. DaveBorck rzuć coś więcej na temat proszę
Napisano 20 Lipiec 200717 l ma znaczenie bo bez tej różnicy nie było by tego efektu :P właściwie na co ci ten ior?
Napisano 20 Lipiec 200717 l ma znaczenie bo bez tej różnicy nie było by tego efektu :P właściwie na co ci ten ior? Ano zastanawiam się nad dużo prostszym osiągnięciem tego efektu i to już na poziome wstępnego renderka w maxiu. Może uświadomicie mnie Panowie/Panie oczywiście też jak wprowadzić w maxie taką długą wartość IOR ?
Napisano 20 Lipiec 200717 l dla mnie bez sensu w maksie takie coś robić strata czasu w afterku będziesz mógł sobie w czasie rzeczywistym obadać rezultat posłuchaj Dejva
Napisano 20 Lipiec 200717 l gorzej gdy jakis obiet na pierwszym planie przyslania ci efekt - wtedy lepiej rzeczywiscie w maxie bo zabawa z maskami nie jest czesto taka prosta
Napisano 20 Lipiec 200717 l no niby tak hindus są różne sytuacje ale taką jak Ty opisujesz załatwi zrenderowanie z alfą pierwszego planu i wrzucenie go na najwyższą warstwę w programie do postprodukcji, a adjustment layer wrzucić pięterko niżej fakt, czasem gorzej jak jest bardziej namiszane, ale i tak bym obstawiał na jaknajwięcej robić w afterkach, wygoda i kontrola
Napisano 20 Lipiec 200717 l Tez mi sie wydaje, ze taki efekt chmury cieplego powietrza owiele latwiej i lepiej jest uzyskac w postprodukcji niz w 3d. Jezeli jakis objekt przyslania chmurke na pierwszym planie to w 3d trzeba by bylo wszystko przerenderowac, a tak to wystarczy tak jak 3 grosze mowi za pomoca alpha, szybko i bezbolesnie albo rotoskopia sie klania, co moze byc nozace i monotonne, ale napewno duzo szybciej niz przerenderowanie duzej sceny. Do tego wszystkiego podglad realtime jak wspomnial 3 grosze dorzucajac swoje 3 grosze, pelna kontrola itd.
Napisano 20 Lipiec 200717 l gorzej gdy jakis obiet na pierwszym planie przyslania ci efekt - wtedy lepiej rzeczywiscie w maxie bo zabawa z maskami nie jest czesto taka prosta to wtedy renderujesz particle, a wszystkim obiektom dajesz czarny kolor, i wtedy przeslaniaja, i z ta warstwa jedziesz displace w AE
Napisano 20 Lipiec 200717 l ja wiem jak to zrobic - bawiłem sie juz tym :-) z tym ze dla noobow to moze stanowic problem. Wtedy lepiej robic wszystko w maxie. Profesjonalne efekty tylko w post.
Napisano 20 Lipiec 200717 l Te "nooby" też moga się od początku uczyczyć, że proces powstawania sceny/animacji to nie tylko jeden program, ale cały pipeline.
Napisano 20 Lipiec 200717 l tak ale uwierz duzo juz widziałem nowicjuszy i wiem ze wolą zaczynac od podstaw na jednym sofcie a potem przechodzic na kombajny
Napisano 20 Lipiec 200717 l poco maja sie uczyc jak prawidlowo szybko zrobic, za 10 lat takie lebki beda nas wygryzac ze stanowisk, bo mialy duzo krotsza droge nauki niz my :D a stare pierdziele nie potrafia tak szybko machac gryzoniem jak nasza piekna polska mlodziez. AAAAAAAAaaaaa 800 post wawa wi wa w 4 lata co daje po 200 postow rocznie, z czego kazdego napisanie zajelo mi okolo 3 min wynika z tego, ze na forum przesiedzialem przynajmniej hmm 40 godzin ...
Napisano 20 Lipiec 200717 l poco maja sie uczyc jak prawidlowo szybko zrobic, za 10 lat takie lebki beda nas wygryzac ze stanowisk, bo mialy duzo krotsza droge nauki niz my :D a stare pierdziele nie potrafia tak szybko machac gryzoniem jak nasza piekna polska mlodziez. nooo :] super oku wybiją oko, hindusowi zabiją krowę, a piotrka postawią przed trybunałem :] mnie mogą zdewaluować :]
Napisano 20 Lipiec 200717 l nie mam krowy, nawet na psa mnie nie stac bo Adek jeszcze nie przelał mamony ;) Chodzi o to ze wam teraz łatwo jest powiedziec zeby połączyc 3dsmaxa, maski, adoba, pftrack'a zeby ułatwic trakowanie i dodac jeszcze w vegasie sciezke dzwiekowa, i najelepiej całosc pociagnac najpierw w combustion, ale prawda jest taka ze najpierw praktykuje sie sadomacho na jednym sofcie a potem zaczyna sie spostrzegac ze dwa razy wiecej mozna wyciagnac w post-pro. Z tym ze to jest jakies dwa lata po jak juz dostajesz na łeb od nadmiaru irradience mapy i ustawien refractiona.
Napisano 20 Lipiec 200717 l Nooby, hm jakie nooby? Przecież pytanie zadał wysoce wykwalifikowany animatrro Kris_R, który aftera zna co najmniej w stopniu podstawowym więc myślę, że wie o co chodzi i wie że w post-pro da radę szybciej i lepiej bo sam mi to kiedyś mówił:). Jeśli chodzi o jakieś szersze wyjaśnienia, to dodam że z maxa możnaby tylko jakieś proste partikle w skali szarości z noisem rendernąć żeby służyły za ewentualną maskę i które po nadaniu diplacement map nadawałyby prawidłowy kierunek wibrującemu powietrzu. Zabawa w jakieś renderingi 3d z refrakcjami i innymi jest w tym przypadku bezsensu bo ludzie i tak nie zauważą różnicy między godzinnym renderem z 3d a pięciominutowym z pakietu post-pro z możliwością bardzo szybkiej poprawy. Przecież nie o to chodzi żeby było wszystko fizycznie poprawne ale żeby dobrze wyglądało. Tak więc odrobina wyczucia w pełni tu wystarczy. No chyba że to są testy mające dowieść że dany pakiet 3d jest w stanie generować "physicaly accurate refractions".
Napisano 20 Lipiec 200717 l Kris zadal to pytanie 4 lata temu.. wiec wtedy moze i byl noobem w tej dziedzinie..
Napisano 20 Lipiec 200717 l he he, no tak, nie zwróciłem uwagi na datę:) Ale jak widać pytania tego typu są wiecznie aktualne.
Napisano 20 Lipiec 200717 l Pro nie pyta jak zrobic heat haze tylko go robi. Cztery lata temu nie był, teraz może i jest.
Napisano 20 Lipiec 200717 l oj bedziecie sie klocic o taka pierdole :) kazdy sie uczy :) od tego jest forum zeby sie pytac i od innych dostawac odpowiedzi i wskazowki, a nie zeby caly czas pokazywac ze ktos jest gorszy od drugiego, wiec wlaczcie luzna gumke w majtkach
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto