Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

piekne...

 

Moze ja przeoczylem moze bylo jusz takie pytanie, ale ile jeden z tych \'\'rozbojnikow\'\' :P ma faceow?? bo jak tutaj patrze tak w szczegoly to stawiam na okolo 10 tys.

  • Odpowiedzi 163
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nie zgadles:) Obecnie ma 23 000 ,ale to bedzie wersja z full detalami jedynie na wieksze zblizenia, na masowych ujeciach jak juz wspominalem bedzie duza redukcja scianek..

Napisano

projekcik jeszcze potrwa oj potrwa... mam nadzieję że ukończysz zanim Ci się siwizna sypnie :) będziesz wtedy Dziadzia Sharp :)

Trzymam kciuki!

Napisano

Sharp, jest jeszcze jedna kwestia... zamierzasz mieć kilka wersji modeli, mniej szczegółowe i bardziej, ale co zrobisz, gdy naprzykład będzie ujęcie całego oddziału z lewej strony, gdzie w oddali będą mniej szczegółowe modele, a potem będziesz chciał zrobić obrót kamery tak, żeby zrobić ujęcie z prawej strony, a więc musiałbyś wtedy jakoś delikatnie zamienić modele, żeby znowu w oddali były te mniej szczegółowe a blisko kamery te bardziej :) no i czy masz już jakiś pomysł jak to zrobić ?? chyba, że po prostu będziesz starał się unikać takich ujęć :D ale to może być wtedy trochę sztuczne :(

 

pozdrawiam [piwo]

 

P.S. ja tak naprawdę jestem optymistą :D

Napisano

hehehe...z tą siwizną to chyba troche przesadzone, mo maturze prace przyspiesza porownywalnie do prędkosci światła, bedzie duzo free time, nowy komp itp, wiec moze az tak długo praca nie potrwa:] ... ciesze sie ,że we mnie wierzycie, nie poddam sie napewno tak łatwo.

Co do takiej sytuacji Lozzack to mysle ze podobne ujęcia będą, rozwiazanie widze tu m.in takie ze moznaby to zrobić techniką jaka wykonalem tamte 100 (te żółte, w maxie jeszcze robione) złożonych droidów,czyli 10 renderów w np. tga z kanalem alfa i potem ulozyc to w PS\'ie warstwami. W animacji to oczywiscie duzo dluzej roboty do to wyjdą setki klatek...dzieki temu optymalizacja bedzie tu zbędna.

Tym sposobem bede rowniez robic i kolejne dziesiątki regimentow w oddali ale to juz bedzie duzo mniejszy problem, bede mogl sobie pozwolic wtedy na maxymalną optymalizacje, co da jednarazowo do zrenderowania juz duzo wiecej niz 100 droidów.

No ale jak pisalem wczesniej, pierw bedzie trailer ,a w nim napewno ujecie nie bedzie trwac wiecej niz 4 sek. wiec narazie długie ujecia, gdzie kamera kreci sie jakos tam w rozne strony wśród robotow nie będą brane pod uwage.

Napewno jedno ujecie w trailerku do bedzie ukazanie w ciagu ok 3 sek jak najwiekszej liczby robotów.

Oczywiscie w trailerze jeszcze bedzie pokazana baza rebeliantow (ta atakowana) ,cala flota Imprium i Rebelii a to jeszcze ho ho hooooooo roboty...ale grunt to dobre chęci mocny sprzęt ,nie? :cool:

Napisano

Kurde Sharp jestes ostry TYP :D. Bardzo bardzo ladne. Wczesniej widzialem tylko te I rendery i w ogole nie zagaldalem tu dalej ani nie przejzalem dokladnie tego threada. Ale teraz sie przypatrzylem wszystkiemu i normalnie jestes wielki.

 

Sam jestem fanem SW (no teraz juz w sumie mniej ale chyba nadal sie by mi lezka zarkecila jakbym obejrzal ESB bo chyba to jest wlasnie najlepszy film wszechczasow) i wiem co to znaczy robic modele z SW. Nawet na mojej stronie jest Vader ktorego zrobilem :P.

 

Any way wiem tez co to znaczy dla fana robic fan film i wiem ile to kosztuje pracy i czasu i w ogole wszystkiego.

Kiedys nawet marzylem o zrobieniu SOTE, napisalem nawet w 3/4 scenariusz a raczej jego draft i kurde naprawde swietna zabawa.

 

Jednak jak pomyslalem ile to by sie renderowalo to mi sie szczerze odechciewalo :(. Dlatego kurde fani CG-freaks musza sobie pomagac wiec pomyslalem ze jesli bys potrzebowal cos mocy obliczeniowej to moge Ci troche nocek pomoc jakby co :). Mam Bartona 2500+ i 512 RAMu wiec moze cos pomoc :).

 

Zachecam Cie do kontynuowania prac i nie poddawania sie bo zapal i chec do pracy jak juz napisales wczesniej jest tu bardzo wazna. :)

 

Bede odwiedzal ten thread czesto bo sie wkrecilem :P

 

Pozdrawiam :D

Napisano

Acha i jeszcze. Nie znam zadnych dobrych referencji ani MC ale moge powradzic zebys sie dokladnie przyjazl EI i poczatkowi Bitwy na Naboo bo tam droidy sie troche bardziej skokowo rozkladaly a u Ciebie jest stanowczo za plynnie i za wolno :/.

 

Pomijajac to jest super :D

Napisano

Leru, dzieki wielkie za pomoc, jak przyjdzie odpowiednia pora to sie do ciebie zgłosze:)

A te animacje co widziales to olej, to juz jest całkowicie nieaktualne, cala animacja bedzie od nowa robiona ale to dopiero po skonczeniu modelingu i textur.

Referek pojazdow i statkow juz sporo nazbierałem wiec sie nie martw , a bitwe na Naboo to klatka po klatce przegladalem po kilka razy dziennie:] ,...i dzieki za bardzo trafne skomentowanie tego co zamierzam stworzyć:)

 

Napisano

No sharp, wrzuć jakiś próbny render, bo znaleźć w tym wątku jakiś obrazek to jak szukanie igły w stogu siana ;]

 

Nie zabijaj, just kidding :)

Napisano

Ciekawa produkcja... wielka bitwa droidow. Widzialem ta w episode I, jesli chcesz zrobic cos na ksztalt tego czeka cie nie lada wyzwanie, i niezle schody do przebycia. Z tego co widze w tym watku, to sam bedziesz ciagnal ten projekt co naprawde nie jest dobrym pomyslem, nawet z taka liczba forumowiczow zadnych previzek, renderow i wszelkiego rodzaju materialow zwiazanych z tym projektem.

 

Zawsze jestem pozytywnie nastawiony do jakich kolwiek przejawow produkcji filmowej na tym forum, jednak jak zobaczylem ze czas trwania w twoim zamysle i tresc tego co powiedziales tj. \"może to i śmieszne ale do 20 min:)...czyli: Bitwa na planecie, bitwa w kosmosie, walka na miecze świetlne....cały scenariusz mam w głowie, heh, teraz tylko troche w maxie posiedziec i patrzec jak zgarniam oskary Bagińskiemu\" - to lekko mnie zachwialo, wiem ze to z oskarami to bylo raczej w akcie humorystycznym ale co do tych 20 min i scenariusza w glowie... to naprawde nie najlepszy pomysl, i z pewnoscia wez kogos do pomocy nawet wiecej niz 1 osobe.

 

Druga bardzo wazna sprawa a nawet priorytetowa przy czyms takim to staranie zaplanowany proces produkcji, juz nie mowie o jakiejs tam prowizorce ale o starannie przygotowanej dokumentacji calego procesu od poczatku do konca, bowiem ona decyduje czy wogole skonczysz to co zaczoles i w jakim czasie z jakimi problemami.

 

Modeling calkiem niezly, co do optymalizacji modelow to bez tego sie nie obejdzie. Co do kompa z 2.5 GHz procem i 2 GB ram`u to uwiez mi na slowo nie licz na cuda w tym przypadku, nawet takie potegi jesli chodzi o VFX jak: ILM, DIGITAL DOMAIN, WETA zbudowane sa na klastrach, i bynajmniej nie sa to systemy po XXX GHz, ratuje cie w tym przypadku distributed rendering po LAN`ie czyli, okreslona liczba kompow liczy za cibie, a u ciebie tylko zostaje wyswietlone to co zostalo zrobione.

 

Kiedy mozna sie spodziewac animatiku ktoregos z poczatkowych ujec ? z chcecia zobacze jak jest prowadzona kamera np. w shoocie z przyszlego trailera. Napewno ci ktos wspomoze w kwesti rezyserki. Tak jak juz napisalem w innym poscie w kwesti animatiku.

 

To juz jest czysta rezyserka, przedstawic odpowiednio scene i to co sie w niej dzieje za pomoca odpowiednich ruchow kamery i miejsc z ktorych te ujecia sie bedzie robic, jesli sie powaznie podejdzie do animatiku napewno zaprocentuje to w pozniejszej fazie produkcji. Mozna dyskutowac nad wyrazem ujecia poprzez to w jaki sposob ma kamera ruszyc od ktorego mometu jak ma wychamowywac kiedy nastepuje potrzeba zmiany kadru kiedy nie.

 

I jeszcze cos o procesie produkcyjnym.

 

Co do storyboarda to po drodze, jest jeszcze shooting board to wlasnie na jego etapie sie podejmuje decyzje o skracaniu/cieciu ujec i ich kolejnosci. To czym go rozni od story boarda to ze o ile ten pierwszy przedstawia nam dana historie z grubsza to tamten juz jest bardziej precyzyjny mamy dane kazde ujecie i kadr.

 

Z tego co widze to dziwny proces produkcji przyjeliscie normlanie jest

 

- Scenariusz

- Scenografia

- Kweste zwiazane z czasem

- Story board

- Shooting board

- Kolorystyka

- Dzwiek & muzyka

- Aniamtik

- Modele

- Texturowanie

- Oswietlenie & rendering

- Post-produkcja & montarz

 

Jesli nie masz zespolu produkcyjnego, tj. kilka osob majacych doswiadczenia w tych dziedzinach co sa od poczatku razem z toba przy produkcji to nie ma szansz zebys sie utrzymal tego cyklu, beda zmiany praktycznie wszedzie na kazdym etapie produkcji, tak wiec okaze sie ze majac story board, shooting board beda zmiany na poziomie animatiku. Ale nie ma czym sie martwic tylko brnac do przodu a w drugiej produkcji juz sie bedzie mialo niezle zaplecze doswiadczenia.

 

Napisano

a więc tak: co to tych oskarow to oczywiscie maly zarcik, a co do tych 20 min to troche sie zmieniło. Od tam tego czasu zdałem sobie mocno sprawe z tego,jaki to jest gigantyczny projekt wiec postanowilem ze pierw bedzie trailer skladajacy sie z kilku ujęc.

Odrazu pisze,ze nie znam sie na rezyserii i tych wszystkich innych pierdołach niezbednych do produkcji filmu ale ujecia,potrzebne to stworzenia tego trailera nie beda wymagaly specjalnych filmowych sztuczek. Poprostu bedzie to przedstawienie scen wielkich armii obu walczacych stron. Jedną z takich scen bedzie wlasnie ukazanie dziesiatek kolumn droidow oraz innych pojazdow,wazne dla mnie to to zeby uzyskać efekt gigantycznosci tej armii ... lecz za nim zaczne robic nawet to jedno ujęcie bede potrzebwal modeli, otexturowanych i zanimowanych .

Dlatego wlasnie teraz zajmuje sie tylko tym, czeka mnie jeszcze stworzenie wielu innych rzeczy potrzebnych to skomponawania pełnej sceny, zwlaszcza stworzenie całego enviromentu to bedzie robota na bardzo dlugo. Tak wiec co do ostatecznego kształtu sceny mam bardzo dużo czasu. Obrazując to pierw chce miec w ręku wszystkie klocki potrzebne do budowy ...no czegos tam :> ale chyba wiadomo o co chodzi.

 

Dla mnie jest to najlepsze rozwiazanie,gdyz majac gotowe elementy bede mogle zaczac w przyszlosci calkiem nowe sceny...tutaj oczywiscie ciagle mowimy o czesci dziejacej sie na powierzchni planety.

Tak więc proces produkcji przedstawia się w następujący sposób:

stworzenie wszystkich modeli(pojazdy,mysliwce) ->storzenie enviromentu->staranne opracowanie wyglądu ujęcia(preview w low poly) ->rendering i compositing...

 

Prawdopodobnie w praktyce bedzie wszystko inaczej wygladac:) , gdyz nigdy wczesniej tego nie robilem, nie mam z tym wogole doswiadczenia ale bede walczyc i zrobie wszystko co w mojej mocy by dotrzec do celu. Byc moze wielu postawilo nademna krzyzyk ale powiem wam co mnie nie zniecheca do tego projektu: CG-mam zamiar w przyszlosci zajac sie tym zawodowo oraz moje zamilowanie do SW, a zwlasza do narozniejszych scen bitewnych, zawsze po tym dostaje natchnienia do pracy:] oby zawsze to mnie tak rajcowało:D

 

Ujecie sceny wiec niepredko zobaczycie, po obexturowaniu droida odrazu wezme sie za jego animacje, potem to samo bedzie z nastepnymi modelami...no, ale w miedzyczasie moze zachce mi sie zrobic preview ostatecznego ujecia zeby samemu zobaczyc jak to bedzie wygladac...czas pokaze.

 

Co do pomocy to hmm...szczerze, przynajmniej narazie wole sam pracowac, trudno jest mi to wytlumaczyc ale takie wlasnie mam zdanie co do tego :)

A rendering...z 5 dobrych kompow najprawdopodobniej bede miec do dyspozycji...chociaz zapewne i tak beda z tym spore problemy.

 

No cóż...czas pokaze co z tego się tak naprawde wykluje, ja jednak jestem jestem dobrej mysli:D ,chociaz bede bardzo zadowolony nawet,jak uda mi się zrobic chocby maszerujacą radośnie setke droidów...: >

 

 

hehehe,co do twojego Edita to widze ze juz troche w tej hierarchii na mieszalem, no ale trudno sie mowi, w moj sposob chyba tez mozna cos tam zjadliwego wyczarowac... :D

 

Napisano

Cale szczescie ze sobie zdales sprawe ze te 20 min to nie najlepszy pomysl. Faktycznie zrobienie trailera bedzie dobrym posunieciem. Co do rezyseri to lepiej przemysl dokladnie ujecia i jak ma byc prowadzona kamera, szkoda by bylo zeby ten aspekt zaniedbac, modele sa bardzo dobre, tak wiec textury i rendering tez musi za bardzo nie odstawac od reszty.

 

Taka walke pomiedzy gigantycznymi armiami, mozna przedstawic na milion sposobow, jesli nie masz doswiadczenia w tej kwesti, zrob animatik na prostych brylach, wtedy napewno znajacy sie na tym ludzie podsuna ci pomysl jak przedstawic i podszlifowac ujecia.

Napisano

jasne,bedzie preview wiec napewno w ramach konsultacji to zamieszcze,zwlaszcza ze jest tu juz ktos kto jak widze niezle sie na tym zna:)

dzięki Rascal, obyscie razem z Bhaalem skonczyli tez swoją Terranove, z tego co wiem tam tez ma być niezla rozwałka =)

Napisano

OK, Sharp juz po maturkach, to teraz do roboty bo naprawde chcialbym zobaczyc koncowa animke.

 

Tylko sie nie chowaj za ustnymi bo przeciez chyba sie nie bedziesz uczyl calymi dniami ;)

 

Pozdrawiam

Napisano

te dwie rzeczy jakos tam da się pogodzic:) ...no wiec byla pisemna, mozna troche odetchnąć wiec jest update,o ile mozna to nazwac updatem bo zmienilem tylko nogi zeby lepiej sie caly droid składal. Na drugim renderze wlasnie widac jak roboty są przymocowane do ramienia transportera, ujecie to jednak zrobilem zeby ogolenie pokazac jak bedzie to wygladac,do trailera prawdopodobnie nie bede robic tego transportera,model jednak musialem tak zmienic zeby wszystko bylo cacy w wersji złozonej jak i normalnej.

Teksturki juz troche zaczalem robic,zmapowalem juz cala glowe, potrzebuje tylko pojechac na jakies dobre złomowisko nafocic troche towaru:> .I wlasnie nie wiem czy wyrobie sie z tym przed czy po maturze...

AD4.jpg

AD5.jpg

Napisano

oblicz mi ile bedzie sie renderowalo przy 50 droidach,kazdy po 20k faceow:> Nigdy bysmy sie nie doczekali wtedy konca renderingu,hehe...

texturami i calym brudem sam wole sie zajac.

 

W niedlugim czasie zamierzam zaczac prace nad animatikiem żeby wiec wszystko bylo jasne co do ogolnego ksztaltu scen,tak zeby do trailera nie robic nic zbędnego..znalazłem już myśle że pasujacy kawalek takiego jednego utworu,nie z SW ale chyba dobrze oddajacy \'przesłanie trailera\' :)

Napisano

Eee, Sharp sorry, bo wiesz ja troche ślepy jestem, możesz napisać jak się do tego update dobrać, bo chętnie bym popatrzył trochę.

Napisano

hmm sharp to w sumie sie raz oblicza (brud) i to nie jest juz pozniej jakos w renderze brane pod uwage jako cos specjalnego tylko zwykla mapa i nic poza tym. I czemu by nie uzyc tej samej mapy dla kazdego droida ? Jesli bys zroznicowal tylko ich diffuse to pewnie to by sie pokrylo ladnie. A tak 20kg facow to jakies ... dzien przynajmniej :D ale jaki efekt staryyyyyy

Napisano

dobra,z brudem jakos sobie poradze,zwlaszcza ze bede miec kupe zdjec, z ktorych bedzie mozna poskladac sobie prawdziwy brud:) ,pozatym nie wiem czy ten plugin pojdzie pod Mayke.

gollum-nie wiem o co ci chodzi...sa dwa rendery, ja widze i inni chyba tez,wiec wszystko jest raczej ok,przypatrz się dobrze:>

Napisano

łeee, ja się już jakiejś walki spodziewałem czy coś ;P no ale zawsze jakaś animka ;)

Sith_LORD dobrze mówi... we want more! :)

 

pozdrawiam

 

P.S. Sharp Studios, hmm... życzę ci tego :)

Napisano

hehe,dzięki Luźny....pozatym wszystko się zrobi, tylko w swoim czasie, na Episod III tez trzeba niestety czekać... :)

Napisano

zeby nikt nie napisał, że sie obijam czy cos w tym stylu, daje rendera tego co dotąd zmapowalem. Ten kto kiedys cos mapowal wie ile to jest roboty:) ...

Pozatym troche czasu spędziłem już na doborze odpowiedniego poszycia dla droida ale jakos z tymi teksturami co mam nic mi nie wychodzilo dlatego koniecznie musze cos upolować w plenerze, nie wiem ile mi do zajmie czasu ale postanowilem ze jak zmapuje całego robota przystąpie do riggowania, oczywiście jeśli wsześniej nie znajde odpowiednich materiałów do tekstur...tak czy siak prace idą ciągle naprzód i niech nikt mi nie mówi, że sie poddałem :)

 

acha...a te dane liczbowe pokazują ile czego zajmuje cały droid,z obiema rącami i nogami(czyli full wersja)

AD6.jpg

 

Napisano

wszystko co sprawdzalem nie pasuje zbytnio,bylem ostatnio na małym wypadzie ale nic przydatnego nie znalazłem...spoko wkoncu cos bede musiał znalezc wiec poczekajcie jeszcze troche :)

Napisano

Fakt... mapowianie pracochlonny proces, co do textur to swietna kolekcja sie znajduje na www.mayang.com Jednak gotowce to nie sa, lecz foty ktore trzeba bedzie odpowiednio zmodyfikowac, jakosc ich jest bardzo dobra.

Napisano

No i znalazłem piękny aluminiowy kontener :]

Narazie bez większych szczegolow, texture narzucilem zeby miec juz gotowe shadery, niedługo zabieram sie za dodawanie brudu i różnych urozmaiceń, zwłaszcza przy miednicy.

AD7.jpg

Napisano

Droid wyglada swietnie, mozliwe ze mi sie wydaje one lepiej wygladaja w takim odcieniu wpadajacym w zolty chyba... z tego co pamiatam, teraz troche to sprawia kammienne wrazenie. Ogolnie naprawde dobra robota :)

Napisano

tego zółtego odcienia chce jak najbardziej unikac ze wzgledow na to, że chce byc ze tak powiem oryginalny:) ..nie chce zeby sie cos kojarzyło z klasycznym battle droidem z nowej trylogii (juz sam motyw składania sciagnalem, oraz pare elementow nog i rąk). W ostatecznosci moze taki odcien dam.

Narazie chce zachowac taki odcień,ktory jednak faktycznie troche na kamienny wyglada ale to sie da zmienic i będe napewno z tym walczyc...trzeba tylko pare nocek przy tym posiedzieć :P

Napisano

No no, projekt sie rozwija :)

 

Ale ja powiem szczerze, ze cos mi nie pasuje ta tekstura. Do konca nie wiem czy \'material\' jest ciezki czy lekki. W obie strony popada w skrajnosc, bo albo za ciezki albo za lekki. Aluminium zdaje sie to lekki metal ale te chropowatosci nadaja mu zbyt kamienny charakter. Przekonany nie jestem...

Napisano

Tez jestem zdania ze korpus wyglada jak z kamienia. Jezeli juz to moze da sie wymodelowac jakies lekkie zniszczenia ?

Poza tym piaskowy kolor albo khaki bylby na miejscu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności