Skocz do zawartości

Scena 3D: lazienka


7gaga

Rekomendowane odpowiedzi

troche sie nie udala ale caly czas ja ulepszam:)jest to juz ktoras z kolei wersja kolorow ale ciagle wyglada strasznie. swiatlo moze jest tu glownym winowajca:)znaczy moja niewiedza u jego ustawieniach. mam teraz 2 directy. jeden z dolu, oswietlajacy czarny zwykle sufit i drugi zza okna. czy ktos ma jakies rady? nie mam vraya tylko max7 i mentala

 

ps.vray tym razem, 13.11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

mało widać mimo wiekszego obrazka. Światło do bani, bez mentala można sto razy lepiej. Projekt też jakiś niejasny. To coś pod lampkami to lusterko? Duże, mało funkcjonalne pomieszczenie. Duże lustro na ścianie a nad zlewem malutkie na wysięgniku? Przemyśl to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7gaga->zmień nazwę wątku na zgodny z regulaminem i zapoznaj się z nim http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=2595

 

 

render w mentalu jak mniemam? podstawa to zmiana directów na "mrAreaSpot".

polecam zapoznanie się z działem tutoriale:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=11688

i obowiązkowa lekturka dla mentalowców:

http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dwork.php?md=sa&id=22

i z innego forum:

http://www.dhost.info/cglore/forum/index.php?topic=15.0

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie bez materialow. tylko proby z mentalem.pierwszy renderowal sie 4,5h. tragedia!jeden area spot i sky light(zamienie go tez na area spot)GI bez radiusow(na co to ma wplw moze mi ktos powiedziec?)maximum photons 1000 i 100. w FG samples1500.radius w FG 0.4.dlugo sie liczylo ale i tak najlepszy byl taki render ktory robil sie nei wiem ile (noc)a byl caly bialy;).

w drugim jeden area i jeden direct- GI 1000 i 800(bez radius), samples FG 500 i radius-20 i 2. bylo szybciej ale jakosc straszna.przy jakichkolwiek zmianach FG zaraz robily sie kropy biale . czy ktos moze mi doradzic na co ma zwrocic uwage?metoda prob i bledow jest okrutnie czasochlonna..:( tylko tyle ze jak radius wiekszy to szybszy render a poza tym trudno mi cokolwiek ustalic.jak ktos ma uwagi do aranzacji to moze sie jeszcze powstrzymac chwilke? jak sie uporam ze swiatlem mniej wiecej to zabiore sie za zmiany w pomieszczeniu;)

na razie tutoriale duzo mi zajmuja i czasu brak....:/

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze mi ktos doradzic cokolwiek o zrodle swiatla?na pierwszym jest tylko jeden area spot a na drugim 2 . lepiej dodawac swiatla czy zwiekszac ich moc? lepiej uzyc skylight jako dodatkowe? swiatla powinny byc blisko sceny czy lepiej oddalone? ale pytan...coraz gorzej zamiast lepiej:/.....i ciagle zmiany aranzacji przede mna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcin , tam gdzie sie rozjezdzaja cienie to nie omni tylko area spot. tylko chyba za nisko i za blisko bo zaraz za''balkonem''.jak bylo wyzej to bylo w srodku okrotnie czarno.dlatego(z powodu rozjezdzania i ciemnosci) na drugim sa juz 2 swiatla.oba takie same ale tez troche dalej. lepiej uzyc innego swiatla do doswietlenia?bo troche to teraz glupio wyglada-sufit czarny a sciana z boku szara:[

nie wiem jaki jestes wysoki hindus ale jak dla mnie to umywalki nie sa za nisko;) sprawdze w kazdym razie dla pewnosci......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz sprobowac np. scanlinem. Musisz odkryc optymalna liczbe sampli (dla testow 100 wystarczy) i ustawic bounces na jakies 2, 3. Wtedy swiatlo spenetruje ci cala lazienke. Osobiscie nie jestem zwolennikiem mentala, przynajmniej w maxie. Do tego typu scen, jak napisal Marcin vray jest chyba najlepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to jest wystarczajaco dobre ale mam dosc ustawiania swiatla.sa dwa swiatla-jeden spot, drugi direct oba z tego samego kierunku. nie wiem jak i co zmienic bo jakos dziwnie sie cienie ukladaja- jakby wszystki sie rozchodza w roznych kierunkach. czy to moze byc wina tego ze spot jest tuz przy oknie?direct dalej troche.jak byly kazde gdzie indziej to bylo podobnie:[

na razie przerwa ze swiatlem, zajme sie troche materialami i aranzacja, bo juz wszystkie takie same te rendery mi sie wydaja tyko coraz wiecej czasu zajmuja..:[.

uwagi mile widziane nadal:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche zeszlo:).

ogolnie zmieni sie mapowanie ale kolory beda zblizone do tych. z malymi wyjatkami. mam problem z umywalka i kiblem - ciagle widac na nich kostki- smooth nie pomaga-:[szklo tez do poprawy. jego kolor chyba tez. recznik - tragiczny.caly do zrobienia na nowo,bo na razie jest z cada ;).nie ma jeszcze lamp i lustra niedorobione. pomysl juz jest. tylko czasu na proby brak ciagle.

milo bedzie widziec jakies uwagi;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro nie mozna napisac 'super' to juz nie warto nic pisac?;)

moze ktos mi powiedziec co zrobic zeby przy oknach nie bylo bialych smieci?mocowanie luster jest do poprawy, jeszcze nie wiem jak bo sie pomysl nie sprawdzil:[no i te klocki na ceramice. wstawie na nowo obiekty i moze cos pomoze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fuga jest taka jak kafelki.tylko bump jest na tym materiale. nie wiem o ktore szklo ci chodzi ale jesli to te przy oknie to mialo byc nie szklo tylko polprezroczysty material z nadrukiem i takie mialo byc ''pomazane''

chce poprzestawiac troche bo cos mi sie zdaje ze lustra tylem do okna beda dawac cien na tego kto na nie patrzy.

dzieki za uwagi:)poprawie troche te kafelki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pierwsza moja praca z mentalem, wiec wybacz-nie jest latwo. szczegolnie bez podpowiedzi;) w watku o swietle malo kto go uzywa i trzeba robic proby( mi to zabiera duuuuzzzo czasu)

poza tym nie wiem czy doczytales- to render pokazujacy aranzacje i nie chcialo mi sie czekac 7 godzin;)

ps.czemu sie musze tlumaczyc zamiast dziekowac za rady;) dzieki za brak rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci z mentalem nie doradzie niestety, bo go poprostu nie znam. ;)

Ale juz w standardowym rendererze maxa mozna uzyskac duzo lepsze efekty. Musisz poczekac na mentalowcow.

Masz chyba ustawiona mala liczbe sampli i cos nie tak z radiusami. Chyba. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez nie znam;) na ostatnich radiusy wogole wylaczone bo szybciej bylo(tyle udalo mi sie zauwazyc)

mam duza liczbe sampli. w porownaniu z tym co na forum o swietle bylo. i jak wlaczam radiusy to owszem lepiej ale ooookrooootnie powoli.ten ktory jest ostatni ze starym ustawieniem gdzie sa umywalki naprzeciw okna robil sie 12 h!a wcale nie jest super :[. tyle ze nie ma krop przy oknie. jak by ktos mogl zdradzic jak to sie ma radius do sampli to by bylo fajnie :)(radiusy male czy duze maja byc?) i na co moze wplywac ktore ustawienie. ciezko cos wydedukaowac z prob....

juz mam serdecznie dosc ogladania rano bialego rendera;)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

milo ze ktos sie wogole odezwal :) dzieki za uwagi. na razie przegladam watek o swietle jeszcze raz i korzystajac z tutka evermotion probuje czegos sie dowiedziec.

nad nocnym pomysle jak sie uporam z dziennym;)

ps.a jak greg_jg zrobil fajne rozproszone swiatlo to nadal nie wiem:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności