7gaga Napisano 2 Październik 2005 Napisano 2 Październik 2005 troche sie nie udala ale caly czas ja ulepszam:)jest to juz ktoras z kolei wersja kolorow ale ciagle wyglada strasznie. swiatlo moze jest tu glownym winowajca:)znaczy moja niewiedza u jego ustawieniach. mam teraz 2 directy. jeden z dolu, oswietlajacy czarny zwykle sufit i drugi zza okna. czy ktos ma jakies rady? nie mam vraya tylko max7 i mentala ps.vray tym razem, 13.11
7gaga Napisano 2 Październik 2005 Autor Napisano 2 Październik 2005 jestem tu pierwszy raz. jak mam dodac obrazek??!!!!
7gaga Napisano 2 Październik 2005 Autor Napisano 2 Październik 2005 no bo jakos mi sie nei udalo dodac:(
7gaga Napisano 2 Październik 2005 Autor Napisano 2 Październik 2005 tylko nic nie widac za bardzo. nie wiem jak zrobic zeby bylo wieksze
TrojkaT Napisano 2 Październik 2005 Napisano 2 Październik 2005 no troszke zamale powieksz je :) napisz cos wiecej o tym jaki render itd...
chveti Napisano 2 Październik 2005 Napisano 2 Październik 2005 istnieje taka super funkcja na forum - "EDYTUJ" dzięki niej nie musisz pisać posta jednego pod drugim :]
7gaga Napisano 2 Październik 2005 Autor Napisano 2 Październik 2005 dzieki chveti ze edytuj. moze jescze podpowiedz o zalacznikach????dolacze zaraz wieksze jak sie zrobi:)
7gaga Napisano 2 Październik 2005 Autor Napisano 2 Październik 2005 ale juz w edytuj zalacznika nie mozna dodac?
7gaga Napisano 2 Październik 2005 Autor Napisano 2 Październik 2005 to jest render mental GI 500,FG samples 1000. wiecej nic nieustawiam, bo to pierwsze proby z mentalem:)mam nadzieje ze cos widac. wydaje mi sie ze teraz jest troche za jasno. no i mozna by cos z lampami zrobic....
siwy Napisano 2 Październik 2005 Napisano 2 Październik 2005 mało widać mimo wiekszego obrazka. Światło do bani, bez mentala można sto razy lepiej. Projekt też jakiś niejasny. To coś pod lampkami to lusterko? Duże, mało funkcjonalne pomieszczenie. Duże lustro na ścianie a nad zlewem malutkie na wysięgniku? Przemyśl to.
7gaga Napisano 3 Październik 2005 Autor Napisano 3 Październik 2005 dzieki ze mnie poinformowales o tym o czym dobrze wiem, znaczy ze swiatlo do bani. jak bys przeczytal poczatek to bys wiedzial.to bylo bardzo pomocne;)a co do aranzacji to tez to widze i bede zmieniac.
tweety Napisano 3 Październik 2005 Napisano 3 Październik 2005 7gaga->zmień nazwę wątku na zgodny z regulaminem i zapoznaj się z nim http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=2595 render w mentalu jak mniemam? podstawa to zmiana directów na "mrAreaSpot". polecam zapoznanie się z działem tutoriale: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=11688 i obowiązkowa lekturka dla mentalowców: http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dwork.php?md=sa&id=22 i z innego forum: http://www.dhost.info/cglore/forum/index.php?topic=15.0 Pozdrawiam
7gaga Napisano 3 Październik 2005 Autor Napisano 3 Październik 2005 nie bardzo wiem jak zmienic tytul pomimo rady-''wyedytowac pierwszego posta ''ale postaram sie to zrobic.do tutoriali zajrze na pewno bo bylo w planach na dzisiejszy wieczor. dzieki za linki tweety.
tweety Napisano 3 Październik 2005 Napisano 3 Październik 2005 dzieki za linki tweedy grrrrr.... tweety a co do edytuj post: klikasz Edycja a potem Go advanced.
7gaga Napisano 6 Październik 2005 Autor Napisano 6 Październik 2005 na razie bez materialow. tylko proby z mentalem.pierwszy renderowal sie 4,5h. tragedia!jeden area spot i sky light(zamienie go tez na area spot)GI bez radiusow(na co to ma wplw moze mi ktos powiedziec?)maximum photons 1000 i 100. w FG samples1500.radius w FG 0.4.dlugo sie liczylo ale i tak najlepszy byl taki render ktory robil sie nei wiem ile (noc)a byl caly bialy;). w drugim jeden area i jeden direct- GI 1000 i 800(bez radius), samples FG 500 i radius-20 i 2. bylo szybciej ale jakosc straszna.przy jakichkolwiek zmianach FG zaraz robily sie kropy biale . czy ktos moze mi doradzic na co ma zwrocic uwage?metoda prob i bledow jest okrutnie czasochlonna..:( tylko tyle ze jak radius wiekszy to szybszy render a poza tym trudno mi cokolwiek ustalic.jak ktos ma uwagi do aranzacji to moze sie jeszcze powstrzymac chwilke? jak sie uporam ze swiatlem mniej wiecej to zabiore sie za zmiany w pomieszczeniu;) na razie tutoriale duzo mi zajmuja i czasu brak....:/ pozdrawiam
polka dot Napisano 7 Październik 2005 Napisano 7 Październik 2005 no ten pierwszy jest nieporownywalnielepszy od wczesniejszych renderow, przynajmniej widac forme
7gaga Napisano 9 Październik 2005 Autor Napisano 9 Październik 2005 moze mi ktos doradzic cokolwiek o zrodle swiatla?na pierwszym jest tylko jeden area spot a na drugim 2 . lepiej dodawac swiatla czy zwiekszac ich moc? lepiej uzyc skylight jako dodatkowe? swiatla powinny byc blisko sceny czy lepiej oddalone? ale pytan...coraz gorzej zamiast lepiej:/.....i ciagle zmiany aranzacji przede mna...
Marcin Napisano 10 Październik 2005 Napisano 10 Październik 2005 uzycie omini zaraz przy oknie oscyluje z rozjechaniem cieni tak jak u cieibe wyglada troche jak oswietlenie z lampki (gdyby dac czarno za oknem) http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=10885 zapraszam do mojego wątku o oswietleniu (chyba ze wzgledu na moje przekonanie ze mental do wnetrz troche sie nie nadaje ;])
Hindus Napisano 10 Październik 2005 Napisano 10 Październik 2005 mental wogóle sie do niczego nie nadaje ;) te półki z zlewami powinny być chyba wyżej ?
7gaga Napisano 10 Październik 2005 Autor Napisano 10 Październik 2005 marcin , tam gdzie sie rozjezdzaja cienie to nie omni tylko area spot. tylko chyba za nisko i za blisko bo zaraz za''balkonem''.jak bylo wyzej to bylo w srodku okrotnie czarno.dlatego(z powodu rozjezdzania i ciemnosci) na drugim sa juz 2 swiatla.oba takie same ale tez troche dalej. lepiej uzyc innego swiatla do doswietlenia?bo troche to teraz glupio wyglada-sufit czarny a sciana z boku szara:[ nie wiem jaki jestes wysoki hindus ale jak dla mnie to umywalki nie sa za nisko;) sprawdze w kazdym razie dla pewnosci......
Hindus Napisano 10 Październik 2005 Napisano 10 Październik 2005 tu chodzi mi raczej o proporcje bo wygląda że ma wysokośc krzesła a raczej cześci siedzącej ale moge sie mylic
hcpiter Napisano 10 Październik 2005 Napisano 10 Październik 2005 mental wogóle sie do niczego nie nadaje ;)QUOTE] He no wkońcu ktoś to głośno powiedział :D !!! A co do scenki to nie jest zle z modelami ale nad oswieltleniem lepiej popracuj.
7gaga Napisano 10 Październik 2005 Autor Napisano 10 Październik 2005 pracuje nad swiatlem i ciezko idzie:( watek ze swiatlem ogladam... umywalki nie sa na wysokosci krzesla ale jeszcze sprawdze jak bede w domu;)zreszta przewiduje zmiany ogolne, moze sie uda w tym tygodniu
RA Napisano 10 Październik 2005 Napisano 10 Październik 2005 Uzyj jako swiatlo slonca target direct. Reszta to nie wiem, na mentalu sie nie znam.
7gaga Napisano 10 Październik 2005 Autor Napisano 10 Październik 2005 dzieki RA , tez tak mysle bo skylight dlugo sie renderuje( albo mam takie zludzenie). zanim zabralam sie za mentala directy byly w uzyciu;)
RA Napisano 10 Październik 2005 Napisano 10 Październik 2005 Mozesz sprobowac np. scanlinem. Musisz odkryc optymalna liczbe sampli (dla testow 100 wystarczy) i ustawic bounces na jakies 2, 3. Wtedy swiatlo spenetruje ci cala lazienke. Osobiscie nie jestem zwolennikiem mentala, przynajmniej w maxie. Do tego typu scen, jak napisal Marcin vray jest chyba najlepszy.
7gaga Napisano 10 Październik 2005 Autor Napisano 10 Październik 2005 jakims szyfrem napisales:( co to jest scanlin?gdzie mam tego szukac?
Hindus Napisano 10 Październik 2005 Napisano 10 Październik 2005 pod f10 scanline to standardowy render maxa - ale użyj vraya :] jeszcze raz napisze to może mnie zlinczują - MENTAL SUX !! :]
7gaga Napisano 10 Październik 2005 Autor Napisano 10 Październik 2005 trzeba najpierw go miec;) a potem jeszcze sie nauczyc... co bedzie znacznie trudniejsze.trzeba bylo od razu pisac zeby bez mentala;)
7gaga Napisano 10 Październik 2005 Autor Napisano 10 Październik 2005 nie wiem czy to jest wystarczajaco dobre ale mam dosc ustawiania swiatla.sa dwa swiatla-jeden spot, drugi direct oba z tego samego kierunku. nie wiem jak i co zmienic bo jakos dziwnie sie cienie ukladaja- jakby wszystki sie rozchodza w roznych kierunkach. czy to moze byc wina tego ze spot jest tuz przy oknie?direct dalej troche.jak byly kazde gdzie indziej to bylo podobnie:[ na razie przerwa ze swiatlem, zajme sie troche materialami i aranzacja, bo juz wszystkie takie same te rendery mi sie wydaja tyko coraz wiecej czasu zajmuja..:[. uwagi mile widziane nadal:)
7gaga Napisano 18 Październik 2005 Autor Napisano 18 Październik 2005 troche zeszlo:). ogolnie zmieni sie mapowanie ale kolory beda zblizone do tych. z malymi wyjatkami. mam problem z umywalka i kiblem - ciagle widac na nich kostki- smooth nie pomaga-:[szklo tez do poprawy. jego kolor chyba tez. recznik - tragiczny.caly do zrobienia na nowo,bo na razie jest z cada ;).nie ma jeszcze lamp i lustra niedorobione. pomysl juz jest. tylko czasu na proby brak ciagle. milo bedzie widziec jakies uwagi;)
7gaga Napisano 19 Październik 2005 Autor Napisano 19 Październik 2005 skoro nie mozna napisac 'super' to juz nie warto nic pisac?;) moze ktos mi powiedziec co zrobic zeby przy oknach nie bylo bialych smieci?mocowanie luster jest do poprawy, jeszcze nie wiem jak bo sie pomysl nie sprawdzil:[no i te klocki na ceramice. wstawie na nowo obiekty i moze cos pomoze..
7gaga Napisano 20 Październik 2005 Autor Napisano 20 Październik 2005 chyba nastapi kolejna reorganizacja tej lazienki...co do materialow to poszukuje wikliny. a reszta na razie zostaje z braku uwag;)
MaGuu Napisano 20 Październik 2005 Napisano 20 Październik 2005 Hmmm tak patrze i widze: - za duże przerwy miedzy terakotą :) - czy fuga jest tak samo biała jak i kafelki ? - jakieś "mazy" na tym szkle - nieciekawie to wygląda jak by były odymione... Ogólnie projekt mi się podoba - jedziesz dalej :)
7gaga Napisano 20 Październik 2005 Autor Napisano 20 Październik 2005 fuga jest taka jak kafelki.tylko bump jest na tym materiale. nie wiem o ktore szklo ci chodzi ale jesli to te przy oknie to mialo byc nie szklo tylko polprezroczysty material z nadrukiem i takie mialo byc ''pomazane'' chce poprzestawiac troche bo cos mi sie zdaje ze lustra tylem do okna beda dawac cien na tego kto na nie patrzy. dzieki za uwagi:)poprawie troche te kafelki
7gaga Napisano 20 Październik 2005 Autor Napisano 20 Październik 2005 na razie bez poprawy materialow. przemeblowanie z ww powodu. render na szybko:)
Koniu_PL Napisano 21 Październik 2005 Napisano 21 Październik 2005 no jak dla mnie to tak w miarę, ale materialiki rzeczywiście powinny do poprawki pójść. Te umywalki nie powinny być przypaddkiem w szfce? A nie wystawać poza nią? Ogólnie koncept jest spoxik. Życzę powodzonka stary ;)
7gaga Napisano 21 Październik 2005 Autor Napisano 21 Październik 2005 moze jest zly model umywalek :)nie maja byc wtopione w blat tylko stac na nim. matrialy beda poprawiane wkrotce
RA Napisano 21 Październik 2005 Napisano 21 Październik 2005 Pomysl dobry, ale sposob przedstawienia pozostawia wiele do zyczenia. Nie wiem w czym renderujesz, ale GI, ktore uzyles jest prawie niewidoczne. Old school byl popularny wtedy kiedy nie byl old. ;)
7gaga Napisano 21 Październik 2005 Autor Napisano 21 Październik 2005 to pierwsza moja praca z mentalem, wiec wybacz-nie jest latwo. szczegolnie bez podpowiedzi;) w watku o swietle malo kto go uzywa i trzeba robic proby( mi to zabiera duuuuzzzo czasu) poza tym nie wiem czy doczytales- to render pokazujacy aranzacje i nie chcialo mi sie czekac 7 godzin;) ps.czemu sie musze tlumaczyc zamiast dziekowac za rady;) dzieki za brak rad
RA Napisano 21 Październik 2005 Napisano 21 Październik 2005 Ja ci z mentalem nie doradzie niestety, bo go poprostu nie znam. ;) Ale juz w standardowym rendererze maxa mozna uzyskac duzo lepsze efekty. Musisz poczekac na mentalowcow. Masz chyba ustawiona mala liczbe sampli i cos nie tak z radiusami. Chyba. ;)
7gaga Napisano 21 Październik 2005 Autor Napisano 21 Październik 2005 ja tez nie znam;) na ostatnich radiusy wogole wylaczone bo szybciej bylo(tyle udalo mi sie zauwazyc) mam duza liczbe sampli. w porownaniu z tym co na forum o swietle bylo. i jak wlaczam radiusy to owszem lepiej ale ooookrooootnie powoli.ten ktory jest ostatni ze starym ustawieniem gdzie sa umywalki naprzeciw okna robil sie 12 h!a wcale nie jest super :[. tyle ze nie ma krop przy oknie. jak by ktos mogl zdradzic jak to sie ma radius do sampli to by bylo fajnie :)(radiusy male czy duze maja byc?) i na co moze wplywac ktore ustawienie. ciezko cos wydedukaowac z prob.... juz mam serdecznie dosc ogladania rano bialego rendera;)...
RA Napisano 21 Październik 2005 Napisano 21 Październik 2005 Przegladnij watek mini-bitwy z wizualizacja wnetrza, tam Vorek umiescil cos niewatpliwie ciekawego. :)
Koniu_PL Napisano 21 Październik 2005 Napisano 21 Październik 2005 No mental ciężka rzecz, ale jak to się mówi warto spróbować. Jeśli chodzi o umywaleczki to ok ;) Może zrób oświetlenie nocne, wstaw jakieś lampy albo coś, bo może przy dziennym to jest ciężko i dlatego tak się renderuje...
7gaga Napisano 22 Październik 2005 Autor Napisano 22 Październik 2005 milo ze ktos sie wogole odezwal :) dzieki za uwagi. na razie przegladam watek o swietle jeszcze raz i korzystajac z tutka evermotion probuje czegos sie dowiedziec. nad nocnym pomysle jak sie uporam z dziennym;) ps.a jak greg_jg zrobil fajne rozproszone swiatlo to nadal nie wiem:(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się