Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

troche sie nie udala ale caly czas ja ulepszam:)jest to juz ktoras z kolei wersja kolorow ale ciagle wyglada strasznie. swiatlo moze jest tu glownym winowajca:)znaczy moja niewiedza u jego ustawieniach. mam teraz 2 directy. jeden z dolu, oswietlajacy czarny zwykle sufit i drugi zza okna. czy ktos ma jakies rady? nie mam vraya tylko max7 i mentala

ps.vray tym razem, 13.11

  • Odpowiedzi 88
  • Wy艣wietle艅 6,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

jestem tu pierwszy raz. jak mam dodac obrazek??!!!!

Napisano
  • Autor

tylko nic nie widac za bardzo. nie wiem jak zrobic zeby bylo wieksze

Napisano

no troszke zamale powieksz je :) napisz cos wiecej o tym jaki render itd...

Napisano

istnieje taka super funkcja na forum - "EDYTUJ"

dzi臋ki niej nie musisz pisa膰 posta jednego pod drugim :]

Napisano
  • Autor

dzieki chveti ze edytuj. moze jescze podpowiedz o zalacznikach????dolacze zaraz wieksze jak sie zrobi:)

Napisano
  • Autor

to jest render mental GI 500,FG samples 1000. wiecej nic nieustawiam, bo to pierwsze proby z mentalem:)mam nadzieje ze cos widac. wydaje mi sie ze teraz jest troche za jasno. no i mozna by cos z lampami zrobic....

Napisano

ma艂o wida膰 mimo wiekszego obrazka. 艢wiat艂o do bani, bez mentala mo偶na sto razy lepiej. Projekt te偶 jaki艣 niejasny. To co艣 pod lampkami to lusterko? Du偶e, ma艂o funkcjonalne pomieszczenie. Du偶e lustro na 艣cianie a nad zlewem malutkie na wysi臋gniku? Przemy艣l to.

Napisano
  • Autor

dzieki ze mnie poinformowales o tym o czym dobrze wiem, znaczy ze swiatlo do bani. jak bys przeczytal poczatek to bys wiedzial.to bylo bardzo pomocne;)a co do aranzacji to tez to widze i bede zmieniac.

Napisano

7gaga->zmie艅 nazw臋 w膮tku na zgodny z regulaminem i zapoznaj si臋 z nim http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=2595

render w mentalu jak mniemam? podstawa to zmiana direct贸w na "mrAreaSpot".

polecam zapoznanie si臋 z dzia艂em tutoriale:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=11688

i obowi膮zkowa lekturka dla mentalowc贸w:

http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dwork.php?md=sa&id=22

i z innego forum:

http://www.dhost.info/cglore/forum/index.php?topic=15.0

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

nie bardzo wiem jak zmienic tytul pomimo rady-''wyedytowac pierwszego posta ''ale postaram sie to zrobic.do tutoriali zajrze na pewno bo bylo w planach na dzisiejszy wieczor. dzieki za linki tweety.

Napisano
dzieki za linki tweedy

grrrrr.... tweety

a co do edytuj post: klikasz Edycja a potem Go advanced.

Napisano
  • Autor

na razie bez materialow. tylko proby z mentalem.pierwszy renderowal sie 4,5h. tragedia!jeden area spot i sky light(zamienie go tez na area spot)GI bez radiusow(na co to ma wplw moze mi ktos powiedziec?)maximum photons 1000 i 100. w FG samples1500.radius w FG 0.4.dlugo sie liczylo ale i tak najlepszy byl taki render ktory robil sie nei wiem ile (noc)a byl caly bialy;).

w drugim jeden area i jeden direct- GI 1000 i 800(bez radius), samples FG 500 i radius-20 i 2. bylo szybciej ale jakosc straszna.przy jakichkolwiek zmianach FG zaraz robily sie kropy biale . czy ktos moze mi doradzic na co ma zwrocic uwage?metoda prob i bledow jest okrutnie czasochlonna..:( tylko tyle ze jak radius wiekszy to szybszy render a poza tym trudno mi cokolwiek ustalic.jak ktos ma uwagi do aranzacji to moze sie jeszcze powstrzymac chwilke? jak sie uporam ze swiatlem mniej wiecej to zabiore sie za zmiany w pomieszczeniu;)

na razie tutoriale duzo mi zajmuja i czasu brak....:/

pozdrawiam

Napisano

no ten pierwszy jest nieporownywalnielepszy od wczesniejszych renderow, przynajmniej widac forme

Napisano
  • Autor

moze mi ktos doradzic cokolwiek o zrodle swiatla?na pierwszym jest tylko jeden area spot a na drugim 2 . lepiej dodawac swiatla czy zwiekszac ich moc? lepiej uzyc skylight jako dodatkowe? swiatla powinny byc blisko sceny czy lepiej oddalone? ale pytan...coraz gorzej zamiast lepiej:/.....i ciagle zmiany aranzacji przede mna...

Napisano

uzycie omini zaraz przy oknie oscyluje z rozjechaniem cieni tak jak u cieibe wyglada troche jak oswietlenie z lampki (gdyby dac czarno za oknem)

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=10885

zapraszam do mojego w膮tku o oswietleniu (chyba ze wzgledu na moje przekonanie ze mental do wnetrz troche sie nie nadaje ;])

Napisano

mental wog贸le sie do niczego nie nadaje ;) te p贸艂ki z zlewami powinny by膰 chyba wy偶ej ?

Napisano
  • Autor

marcin , tam gdzie sie rozjezdzaja cienie to nie omni tylko area spot. tylko chyba za nisko i za blisko bo zaraz za''balkonem''.jak bylo wyzej to bylo w srodku okrotnie czarno.dlatego(z powodu rozjezdzania i ciemnosci) na drugim sa juz 2 swiatla.oba takie same ale tez troche dalej. lepiej uzyc innego swiatla do doswietlenia?bo troche to teraz glupio wyglada-sufit czarny a sciana z boku szara:[

nie wiem jaki jestes wysoki hindus ale jak dla mnie to umywalki nie sa za nisko;) sprawdze w kazdym razie dla pewnosci......

Napisano

tu chodzi mi raczej o proporcje bo wygl膮da 偶e ma wysoko艣c krzes艂a a raczej cze艣ci siedz膮cej ale moge sie mylic

Napisano
mental wog贸le sie do niczego nie nadaje ;)QUOTE]

He no wko艅cu kto艣 to g艂o艣no powiedzia艂 :D !!!

A co do scenki to nie jest zle z modelami ale nad oswieltleniem lepiej popracuj.

Napisano
  • Autor

pracuje nad swiatlem i ciezko idzie:( watek ze swiatlem ogladam...

umywalki nie sa na wysokosci krzesla ale jeszcze sprawdze jak bede w domu;)zreszta przewiduje zmiany ogolne, moze sie uda w tym tygodniu

Napisano

Uzyj jako swiatlo slonca target direct. Reszta to nie wiem, na mentalu sie nie znam.

Napisano
  • Autor

dzieki RA , tez tak mysle bo skylight dlugo sie renderuje( albo mam takie zludzenie). zanim zabralam sie za mentala directy byly w uzyciu;)

Napisano

Mozesz sprobowac np. scanlinem. Musisz odkryc optymalna liczbe sampli (dla testow 100 wystarczy) i ustawic bounces na jakies 2, 3. Wtedy swiatlo spenetruje ci cala lazienke. Osobiscie nie jestem zwolennikiem mentala, przynajmniej w maxie. Do tego typu scen, jak napisal Marcin vray jest chyba najlepszy.

Napisano
  • Autor

jakims szyfrem napisales:( co to jest scanlin?gdzie mam tego szukac?

Napisano

pod f10 scanline to standardowy render maxa - ale u偶yj vraya :] jeszcze raz napisze to mo偶e mnie zlinczuj膮 - MENTAL SUX !! :]

Napisano
  • Autor

trzeba najpierw go miec;) a potem jeszcze sie nauczyc... co bedzie znacznie trudniejsze.trzeba bylo od razu pisac zeby bez mentala;)

Napisano
  • Autor

nie wiem czy to jest wystarczajaco dobre ale mam dosc ustawiania swiatla.sa dwa swiatla-jeden spot, drugi direct oba z tego samego kierunku. nie wiem jak i co zmienic bo jakos dziwnie sie cienie ukladaja- jakby wszystki sie rozchodza w roznych kierunkach. czy to moze byc wina tego ze spot jest tuz przy oknie?direct dalej troche.jak byly kazde gdzie indziej to bylo podobnie:[

na razie przerwa ze swiatlem, zajme sie troche materialami i aranzacja, bo juz wszystkie takie same te rendery mi sie wydaja tyko coraz wiecej czasu zajmuja..:[.

uwagi mile widziane nadal:)

Napisano
  • Autor

troche zeszlo:).

ogolnie zmieni sie mapowanie ale kolory beda zblizone do tych. z malymi wyjatkami. mam problem z umywalka i kiblem - ciagle widac na nich kostki- smooth nie pomaga-:[szklo tez do poprawy. jego kolor chyba tez. recznik - tragiczny.caly do zrobienia na nowo,bo na razie jest z cada ;).nie ma jeszcze lamp i lustra niedorobione. pomysl juz jest. tylko czasu na proby brak ciagle.

milo bedzie widziec jakies uwagi;)

Napisano
  • Autor

skoro nie mozna napisac 'super' to juz nie warto nic pisac?;)

moze ktos mi powiedziec co zrobic zeby przy oknach nie bylo bialych smieci?mocowanie luster jest do poprawy, jeszcze nie wiem jak bo sie pomysl nie sprawdzil:[no i te klocki na ceramice. wstawie na nowo obiekty i moze cos pomoze..

Napisano
  • Autor

chyba nastapi kolejna reorganizacja tej lazienki...co do materialow to poszukuje wikliny. a reszta na razie zostaje z braku uwag;)

Napisano

Hmmm tak patrze i widze:

- za du偶e przerwy miedzy terakot膮 :)

- czy fuga jest tak samo bia艂a jak i kafelki ?

- jakie艣 "mazy" na tym szkle - nieciekawie to wygl膮da jak by by艂y odymione...

Og贸lnie projekt mi si臋 podoba - jedziesz dalej :)

Napisano
  • Autor

fuga jest taka jak kafelki.tylko bump jest na tym materiale. nie wiem o ktore szklo ci chodzi ale jesli to te przy oknie to mialo byc nie szklo tylko polprezroczysty material z nadrukiem i takie mialo byc ''pomazane''

chce poprzestawiac troche bo cos mi sie zdaje ze lustra tylem do okna beda dawac cien na tego kto na nie patrzy.

dzieki za uwagi:)poprawie troche te kafelki

Napisano
  • Autor

na razie bez poprawy materialow. przemeblowanie z ww powodu. render na szybko:)

Napisano

no jak dla mnie to tak w miar臋, ale materialiki rzeczywi艣cie powinny do poprawki p贸j艣膰. Te umywalki nie powinny by膰 przypaddkiem w szfce? A nie wystawa膰 poza ni膮? Og贸lnie koncept jest spoxik. 呕ycz臋 powodzonka stary ;)

Napisano
  • Autor

moze jest zly model umywalek :)nie maja byc wtopione w blat tylko stac na nim. matrialy beda poprawiane wkrotce

Napisano

Pomysl dobry, ale sposob przedstawienia pozostawia wiele do zyczenia.

Nie wiem w czym renderujesz, ale GI, ktore uzyles jest prawie niewidoczne. Old school byl popularny wtedy kiedy nie byl old. ;)

Napisano
  • Autor

to pierwsza moja praca z mentalem, wiec wybacz-nie jest latwo. szczegolnie bez podpowiedzi;) w watku o swietle malo kto go uzywa i trzeba robic proby( mi to zabiera duuuuzzzo czasu)

poza tym nie wiem czy doczytales- to render pokazujacy aranzacje i nie chcialo mi sie czekac 7 godzin;)

ps.czemu sie musze tlumaczyc zamiast dziekowac za rady;) dzieki za brak rad

Napisano

Ja ci z mentalem nie doradzie niestety, bo go poprostu nie znam. ;)

Ale juz w standardowym rendererze maxa mozna uzyskac duzo lepsze efekty. Musisz poczekac na mentalowcow.

Masz chyba ustawiona mala liczbe sampli i cos nie tak z radiusami. Chyba. ;)

Napisano
  • Autor

ja tez nie znam;) na ostatnich radiusy wogole wylaczone bo szybciej bylo(tyle udalo mi sie zauwazyc)

mam duza liczbe sampli. w porownaniu z tym co na forum o swietle bylo. i jak wlaczam radiusy to owszem lepiej ale ooookrooootnie powoli.ten ktory jest ostatni ze starym ustawieniem gdzie sa umywalki naprzeciw okna robil sie 12 h!a wcale nie jest super :[. tyle ze nie ma krop przy oknie. jak by ktos mogl zdradzic jak to sie ma radius do sampli to by bylo fajnie :)(radiusy male czy duze maja byc?) i na co moze wplywac ktore ustawienie. ciezko cos wydedukaowac z prob....

juz mam serdecznie dosc ogladania rano bialego rendera;)...

Napisano

Przegladnij watek mini-bitwy z wizualizacja wnetrza, tam Vorek umiescil cos niewatpliwie ciekawego. :)

Napisano

No mental ci臋偶ka rzecz, ale jak to si臋 m贸wi warto spr贸bowa膰. Je艣li chodzi o umywaleczki to ok ;) Mo偶e zr贸b o艣wietlenie nocne, wstaw jakie艣 lampy albo co艣, bo mo偶e przy dziennym to jest ci臋偶ko i dlatego tak si臋 renderuje...

Napisano
  • Autor

milo ze ktos sie wogole odezwal :) dzieki za uwagi. na razie przegladam watek o swietle jeszcze raz i korzystajac z tutka evermotion probuje czegos sie dowiedziec.

nad nocnym pomysle jak sie uporam z dziennym;)

ps.a jak greg_jg zrobil fajne rozproszone swiatlo to nadal nie wiem:(

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci