Mati_3D Napisano 6 Październik 2005 Napisano 6 Październik 2005 [ATTACH]24649[/ATTACH]Narazie takie cos zrobielm ale dopracuje to i dorobie kilka nowyc segmentow :) i moze wahadlowiec :)
JunioR Napisano 6 Październik 2005 Napisano 6 Październik 2005 hmm... co ci tu napisać, narazie spoko wychodzi aczkolwiek nie wiem jak to ma w całości wyglądać. powodzenia.
Lord_wideer Napisano 6 Październik 2005 Napisano 6 Październik 2005 Popracuj nad detalami. Ciekawe by wyglądało na tle Jowisza. :-F
tweety Napisano 6 Październik 2005 Napisano 6 Październik 2005 wzorujesz się na czyimś projekcie czy to Twój pomysł?
Mati_3D Napisano 6 Październik 2005 Autor Napisano 6 Październik 2005 Wlasciwie troche projekt troche moj ogladalem kilka zdjec i tak robie ze wszystkie skladam :)
Mati_3D Napisano 8 Październik 2005 Autor Napisano 8 Październik 2005 Zabral bym sie za wahadlowiec ale nie wiem jak :D ale niedlu go bedzie :) musi byc ;D musze to zrobic musze podolac :D
piotrek Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 Zostaw narazie wahadłowiec a zajmij się detalami na tej stacji - jest fajnie, aczkolwiek trochę skąpo. Tekstura Ziemi mi nie leży.
Mati_3D Napisano 8 Październik 2005 Autor Napisano 8 Październik 2005 Narazie nie moglem innej znalezc :) ale potem poszukam wglebniej :P Ps. Czemu nie widze swojego tenmatu http://www.max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=19
piotrek Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 Właśnie zadałem to pytanie w wątku "Co się dzieje". Spróbuj w pierwszym poście dodać załącznik.
Mati_3D Napisano 8 Październik 2005 Autor Napisano 8 Październik 2005 Oki dziala :) dzieki :) Kolejny update :) nie wiem co tam jeszcze wephnac :D moze komonaute :P ale ludzi rrysowac nie potrafie jeszcze :D
Mati_3D Napisano 8 Październik 2005 Autor Napisano 8 Październik 2005 Jak ustawic Material zeby baterie sloneczne odbijaly ladnie swiatelko :) Jak wygladzic to co nizej :) tak zeby krawedzie sie nie powygladzaly :) skrzydla itd tylko zeby byl bardzj okrągly :D nie wiem jak to napisac :) wiec 1 rysunek to tak jak jest a drugi tak jak ma nie byc :D ale nieieem jak zrobic zeby bylo tak jak ma byc :D
Mati_3D Napisano 8 Październik 2005 Autor Napisano 8 Październik 2005 No i narazie ostatni uopdate dzisiaj :) u chyba wogole :)
SimeN Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 Milutko :> kiedys robilem cos podobnego, ale stracilem dysk :) Jesli to jest typowy wahadlowiec, a nie jakis wymyslony przez ciebie statek kosmiczny to proporcje sa nieodpowiednie, zobacz tutaj co do baterii to one niekoniecznie sa tak rowno ulozone, co mozesz zaobserwowac tutaj. I nie spiesz sie za bardzo. Tak jak mowil mintrill, zostaw wahadlowiec i dorob wiecej detali, bo kazdy detal to duzy plus :) trzymam kciuki :) powodzenia
mr.funky Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 proponuje ci poszukac na necie jakiegos lepszego ujecia ziemi i wsadzic je na plane. Kiedys mialem takie... Cala scena wygladala jak ze zdjecia gdy dodalem slonce itd..Poszukaj na google albo altavista
piotrek Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 tudaież spróbować za pomocą "Google Earth" - co prawda ciężko będzie z tego teksturkę zrobić, ale można jako tło wykorzystać
Tomek Kosiorek Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 http://celestia.h-schmidt.net/earth-vt/ moze tu coś da sie ścągnąć EDIT: tu chyba wiekszy wbor http://www.celestiamotherlode.net/catalog/earth.php
Mati_3D Napisano 8 Październik 2005 Autor Napisano 8 Październik 2005 A co e yna to teraz ? :) I powiem wam ze przyjemnie sie takie cos robi bo mozna duzo od siebie dodac rzeczy ktore nie wiedomo do czego sluza :D a polepszaja efekt ;) tutaj sa wieksze rozdzielczosci http://www.gorzow.mm.pl/~mati1988k/stacjaduza.jpg i http://www.gorzow.mm.pl/~mati1988k/stacjaduza2.jpg
tweety Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 przeniosłem się w czasie? znowu 3d studio max r3? znowu scanline? kilka porad: stacja musi mieć kolor biały (totalnie BIAŁY) aby się nie przegrzewała. baterie słoneczne winny byc skierowane w stronę słońca, zaś ich powierzchnia odbijac promienie słoneczne. na takich wysokościach nie montuje się stacji kosmicznych. umieszcza się je na niższych orbitach po to droga podróży była krótsza i ekonomiczniejsza. co za tym idzie kula ziemska winna być DUUUUŻA! na 3/4 kadru. na żadnym ze zdjęć nie widziałem tak dziwnej korony słonecznej. użyj innych ustawień flary albo poeksperymentuj z flarą w PSie. Pozdrawiam
muody Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 OSTRE CIENIE! Men, jesteśmy w kosmosie! i te rurki w głębi, jakieś low-poly... i ostatnie - światło 'zazwyczaj' pada OD słońca :D
Mati_3D Napisano 8 Październik 2005 Autor Napisano 8 Październik 2005 przeniosłem się w czasie? znowu 3d studio max r3? znowu scanline? kilka porad: stacja musi mieć kolor biały (totalnie BIAŁY) aby się nie przegrzewała. baterie słoneczne winny byc skierowane w stronę słońca, zaś ich powierzchnia odbijac promienie słoneczne. na takich wysokościach nie montuje się stacji kosmicznych. umieszcza się je na niższych orbitach po to droga podróży była krótsza i ekonomiczniejsza. co za tym idzie kula ziemska winna być DUUUUŻA! na 3/4 kadru. na żadnym ze zdjęć nie widziałem tak dziwnej korony słonecznej. użyj innych ustawień flary albo poeksperymentuj z flarą w PSie. Pozdrawiam Stacja jest biala :) tylko nie widac :) a tlo to wydawalo mi sie najlepsze :) w koncu nie chodzichyba o rzeczywistosc i to co jest mozliwe moze to rysunek z przyszlosci :P gdzie stacje beda krazyly po orbicie plutona ;P I nie wie jak zrobic zeby baterie odbijaly slonce :) bo to bitmapa nalozona. Zreszta nawet jakby to nie byla bitmapa to bym nie wiedzial jak zrobic zeby sie swiatlo odbijalo :D A jesli chodzi o slonce to moze tak http://www.gorzow.mm.pl/~mati1988k/stacjaduza3.jpg
Koniu_PL Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 O kurcze tweety to jeden z myślicieli forum!!! No tweety ładnie ładnie ;) Co do Twojej pracy Mati_3d to jak narazie dobrze idzie, ale powineneś zrobić, to co mówi tweety i IMO dodać jeszcze troche więcej elementów do tej stacji kosmicznej jak dodatkowe pomieszczenia, czy cos w tym stylu :) Pozdro i powodzenia
tweety Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 O kurcze tweety to jeden z myślicieli forum!!! No tweety ładnie ładnie ;) mam cichą nadzieję że to nie obelga ;) Mati: nie podobają mi się ciemne (nieoświetlone) miejsca na stacji - winny być totalnie (całkowicie) czarne - u ciebie sa szare - wygląda to całościowo jak niezbyt udany fotomontaż rodem z NASA. ostre cienie! w kosmosie nie ma i nigdy nie będzie atmosfery więc cienie (zgodnie z zasadami) fizyki nie mogą byc rozmyte. brakuje mi również dwóch rzeczy: węzeł cumowniczy (czyli stacja dokowania wachadłowców) iluminatory (są potrzebne aby astronauci mogli chociaż widzieć bez zużywania energii) poza tym chyba nie myślisz że ziemia (czy inna planeta) jest tak dziwnie spłaszczona. Pozdrawiam
Koniu_PL Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 Hehe to nie był zarcik ;) No tak.... astronauci jak naraie na stacji kosmicznej Matiego mają problemy z widzeniem :) Nie obrażaj sie Mati, ale powinieneś.... A właśnie w czym renderujesz??? Scanline??? UPS! Nie znam sie za bardzo :P
Mati_3D Napisano 8 Październik 2005 Autor Napisano 8 Październik 2005 Jest miejsce do dokowania wahadlowcow :) a co do pytania czym renderwuje to nie wiem o co chodzi :P mam program od 1misiaca :P ii poprostu wcikam shift + q I tak serio to nie wiem o co chodzi :D z jakimis flarami czy czyms tam :D poprostu daje omni z jednej strony najwyzej slabdsze z drugiej i jest :D a Cienie poprostu shadows on :P Troche wiecej swiatla
piotrek Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 Nie no ta tekstura Ziemi nadal do wymiany. Słońce powinno być znacznie jaśniejsze - wręcz białe na środku i bez takich wyrażnych promieni. Może też spróbuj zrobić odrobinę krótszą tą stację i wtedy nie będziesz musiał kombinować z kadrem, aby całą zmieścić. Używasz max'a? - W takim razie pewnie scanline render. Poczytaj coś o mentalu lub brazilu. pozdr
Mati_3D Napisano 8 Październik 2005 Autor Napisano 8 Październik 2005 Hmm o co chodzi z tym scanlinie ? :D i gdzie moge znalezc jakies teksty natemt mantala i brazila :) czy jak to ie tam odmienia :D
tweety Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 w sumie to jak zmrużę oczy albo mzniejszę do 80x80 px to wygląda całkiem ładnie :/ I tak serio to nie wiem o co chodzi :D z jakimis flarami czy czyms tam :D poprostu daje omni z jednej strony najwyzej slabdsze z drugiej i jest :D a Cienie poprostu shadows on :P no comments... chcesz się czegoś nauczyć? czy może przez kolejne kilka lat będziesz tak bezmyślnie wciskał klawisze?
muody Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 heh, to też zależy czy kolega kładzie nacisk na realizm, czy bardziej "efekciarstwo" (póki co nie mogę powiedzieć "efektowność") możesz dodać saturna w tle, jeśli Ziemia Ci nie wychodzi, i slonce przenikajace przez pierscienie (== male skały)
Mati_3D Napisano 8 Październik 2005 Autor Napisano 8 Październik 2005 Ej nie no serio albo ja slpey jestem albo nie wiem :D moze to przez monitor :) u mnie wyglada to normalnie tzn dobrz wg mnie dobrze :) a co do uczenia sie to przeciez naucze sie jak mi powiecie bo tak nagle z glowy mi nie wyleci :)
piotrek Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 klik Może zaraz zapodam jakiegoś lepszego linka. _________________ Jest - klik Może znajdziesz coś dla siebie
muody Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 PO PIERWSZE kompozycja - tu musisz mieć własne wyczucie kontrastu PO DRUGIE Ziemia nie jest zolta http://luzerne.free.fr/Points/images/earth-atlantic-800.jpg PO TRZECIE zastanow sie - real czy nie
mkk3a Napisano 9 Październik 2005 Napisano 9 Październik 2005 ostre cienie! w kosmosie nie ma i nigdy nie będzie atmosfery więc cienie (zgodnie z zasadami) fizyki nie mogą byc rozmyte. Pozdrawiam hm, jednak nie taki myśliciel... co do cholery atmosfery ma do rozmytych cieni?!?! rozmyte cienie powstają gdy światło nie jest punktowe, tylko ma jakąś powierzchnię. a że Słońce widziane z Ziemi ma jakąś powierzchnię (małą, ale jednak), to rozmycie cieni będzie (także małe). A to że nie ma atmosfery sprawi, że cienie będą absolutnie czarne. Ale tylko od strony "górnej" (czyli tam gdzie nie widać Ziemi), bo z od "dołu" jest dosyć mocno oświetlona Ziemia. no i "wahadłowiec" piszemy przez h a nie ch :)
Mati_3D Napisano 9 Październik 2005 Autor Napisano 9 Październik 2005 Wiem z ziemia nie jest niebieska i mysle ze sporo rzeczy nie zgadza sie tutaj z rzeczywistoscia ale o to nie chodzi wg mnie z taka ziemia wyglada lepije moze to nie ziemia tylko planeta obych :P Jak zrobic zeby czesci nieoswietlone byly czerne ?
mr.funky Napisano 9 Październik 2005 Napisano 9 Październik 2005 slonce sproboj zrobic zwyklym lense flare effect ( w video post ).. Mozesz tam go troche pozmieniac ale ogolnie niezle wyglada. Aha i zmien texturke ziemi bo naprawde wyglada dziwnie... Poszukaj na google.. Byla tam strona w ktorej tle zamontowali genialne zdjecie ziemi.
Mati_3D Napisano 9 Październik 2005 Autor Napisano 9 Październik 2005 Nom chociaz jeden zauwazyl podobienstwo ;).
tweety Napisano 9 Październik 2005 Napisano 9 Październik 2005 co do cholery atmosfery ma do rozmytych cieni?!?! o ile dobrze pamietam: w atmosferze fotony ulegają efekcie pochłaniania energii. w skutek tego światło jakie jest na np: naszej planecie jest o wiele mniej intensywne niż np. na orbicie. co za tym idzie obszar o mniejszej instensywności fluktuacji fotonów na skutek kolizji z elektronami atomów atmosfery, zostaje ciemny w środku zaś wygładza się na krawędziach. wynika to z efektu powtórnego odbicia kwantów światła od elektronów jakie zawarte są w atmosferze w atomach tlenu azotu etc. w kosmosie nie ma atmosfery więc nie ma tak rozmytych cieni jak na ziemi. :)
piotrek Napisano 9 Październik 2005 Napisano 9 Październik 2005 w skutek tego światło jakie jest na np: naszej planecie jest o wiele mniej intensywne niż np. na orbicie. co za tym idzie obszar o mniejszej instensywności fluktuacji fotonów na skutek kolizji z elektronami atomów atmosfery, zostaje ciemny w środku zaś wygładza się na krawędziach. wynika to z efektu powtórnego odbicia kwantów światła od elektronów jakie zawarte są w atmosferze w atomach tlenu azotu etc. aha :)
wizz Napisano 9 Październik 2005 Napisano 9 Październik 2005 tweety co ty to z wikipedi wziołeś ? haha :D
mkk3a Napisano 9 Październik 2005 Napisano 9 Październik 2005 hm, moze faktycznie światło na pow. Ziemi jest mniej intensywne niż na orbcie, ale to jest minimalna różnica. a poza tym to nie ma nic wspólnego z cieniami. 1) http://pl.wikipedia.org/wiki/Cie%C5%84_fizyczny tu sobie poczytaj jak powstaje rozmyty cień (tzn. obszar pólcienia) na wszelki wypadek zamieszam tez obrazek, jakby ktoś nie zrozumial :) 2) to co mowisz o atmosferze, to rozpraszania Rayleigha (http://encyklopedia.servis.pl/wiki/Rozpraszanie_Rayleigha) i to jest jedynie tzw. Skylight gdyby na Ziemi niebo było czarne, to cienie byłyby identyczne jak teraz (z tą róznicą, że o wiele głebsze, bo praktycznie czarne)
karlos18 Napisano 9 Październik 2005 Napisano 9 Październik 2005 dlaczego Twoja Ziemia ma zielona otoczke?? z tego co wiem to powinna byc niebieska
Mati_3D Napisano 9 Październik 2005 Autor Napisano 9 Październik 2005 ja tej ziemi nie rysowalem :D to tylko tlo normalne zdjecie :P poprostu wydawalo mi sie klimatyczne takie pozaziemskie :P
tweety Napisano 9 Październik 2005 Napisano 9 Październik 2005 tweety co ty to z wikipedi wziołeś ? haha :D ech po prostu kiedyś miałem manię na punkcie fizyki światła, hiperprzestrzeni, antygrawitacji i UFO. ale jak tylko teoria zeszła do poziomu matematyki wymiękłem i zająłem się 3ds maxem ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się