Skocz do zawartości

problem z ustawieniem rendera


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

mam problem, poniewaz przy renderze jak mam zrobiony obiekt z kilku materialow to na kazdym jest inny, chcialbym zeby na calosci bylo jednakowe odbicie swiatla

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

moze inaczej... , bardzo potrzebuje i prosze o pomoc, wiem ze moge skoryzstac z helpa, ale nic nie rozumiem z niego, a w toturialach nie ma jednakowej odpowiedzi, a mianowicie chodzi mi o to ze potrzebuje uzyskac metaliczny-SREBRNY polysk na elemenci, w ktorym beda sie odbijac sciany mojego pomieszczenia, nie moge tego uzyskac, czy moglby mi ktos pomoc tlumaczac dokladnie co i jak uzyskac ??

Napisano

oj kome kome mistrzu, napisales ale nie dziala ponizej zamieszczam efekt twojej pracy, nie jest ona ani srebrna ponizej zamieszczam obiekt

Napisano

no wlasnie prosze o wytlumaczenie bo bardzo poczatkujacy jestem i potrzebuje pomocy i przepraszam ze nieraz glupio pisze ale to przez rozpacze ze mi cos nie wytchodzi =|

Napisano

wezmiesz srebrna kulke w nocy do pokoju, zgasisz swiatlo, to czy bedzie ona wygladala na srebrna? jak ma wygladac na srebrna na twoim renderze skoro nie ma sie w niej co odbijac? rozumiesz? czy nie? jak nie to lipa mistrzu

Napisano

aaaa teraz Ci bardzo dziekuje rozumiem, ale co do odbicia, tzn ten element co ma odbijac, to jak sie ustawia, tzn czy moglbys byc tak uprzejmy i mi powiedziec ??

Napisano

Nie jest srebrna, bo od dołu odbija niebieskiego plana, a z innych stron czarny environment :| Srebrna łyżka w ciemnym pokoju nie będzie świecić sama z siebie.

Takie jest przynajmniej moje zdanie. Jak gadam gupoty, to sorry ;)

 

edit: Szit, za późno :P

Napisano

Tymek, ale ta kulka to jest na probe, bo ja bede robic animacje i bede uzywac roznych enviromentow, i zaden z nich nie bedzie srebrny, problem tkwi w tym ze cala kula najlepiej jak by miala kolor srebrny i lekko tylko sie w niej odbijal obraz, a Ty nie gadasz glupot, tylko wiem ze mi mozesz pomoc =]

Napisano

sqN: podstawą widzialności obiektów metalicznych jest... otoczenie. wsadź jakąkolwiek mape HDRI albo umieść kulkę w wymodelowanym pokoju a zobaczysz w jaki spoób zmieni ci się powierzchnia pocisku.

zaś srebro to nie tekstura tylko materiał.

Napisano

tweety dzeikuje bardzo, natomiast da sie jakos to zastosowac, bo ta kula bedzie dopasowywana do wielu otoczen ( standardowych JPG podstawionych do enviroment-a), to z kazdym kolejnym otoczeniem bede musial ustawiac go jako HDRI ? ( i jeszcze jedno, jak zapisuje cos w formacie HDRi to mi sie 3ds max wylacza i blad wyskakuje)

Napisano

widzę że kolega nadal nie rozumie;

HDRI tylko symuluje otoczenie, zaś materiał jaki dałeś na kulę powinien tak samo odbijać wymodelowane (czytaj: stworzone przez ciebie) otoczenia jak i mapę HDRI. nie musisz więc zapisywać sceny jako HDRI :D

po prostu wstaw kulę do swojej sceny, ustaw taki sam materiał i wciśnij "render" i zobacz efekt.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności