Napisano 7 Październik 200519 l mam problem, poniewaz przy renderze jak mam zrobiony obiekt z kilku materialow to na kazdym jest inny, chcialbym zeby na calosci bylo jednakowe odbicie swiatla
Napisano 7 Październik 200519 l Autor http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=19194 tu jest link odnosnie wytlumaczenia jak zrobic odbicie, a ja nie mam takiego materialu jak VrayMtl, jest jakis sposob zeby go uzyskac ??
Napisano 7 Październik 200519 l a jakiego masz V-raya ? jeżeli free to nie znajdziesz w nim ani VrayMtl ani VrayLight. Polecam mentala ;) Pozdrawiam
Napisano 8 Październik 200519 l Autor i jeszcze jedno pytanie, bo na wszystkich tutorialach odnosnie chromu, szkla, widze ze te kule na ktore sei wczytuje tekstury, to sa przezroczyste, jak to mozna uzyskac ?? np http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs147/index.php
Napisano 8 Październik 200519 l Autor moze inaczej... , bardzo potrzebuje i prosze o pomoc, wiem ze moge skoryzstac z helpa, ale nic nie rozumiem z niego, a w toturialach nie ma jednakowej odpowiedzi, a mianowicie chodzi mi o to ze potrzebuje uzyskac metaliczny-SREBRNY polysk na elemenci, w ktorym beda sie odbijac sciany mojego pomieszczenia, nie moge tego uzyskac, czy moglby mi ktos pomoc tlumaczac dokladnie co i jak uzyskac ??
Napisano 8 Październik 200519 l vray mtl kolor czarny reflect bialy zaznaczone fresnel reflection, fresnel ior na 15 lol...
Napisano 8 Październik 200519 l powiedzialem ci dokladnie jak a ty dalej nie wiesz, chyba grafika nie jest ci pisana skoro nic nie kumasz
Napisano 8 Październik 200519 l Autor oj kome kome mistrzu, napisales ale nie dziala ponizej zamieszczam efekt twojej pracy, nie jest ona ani srebrna ponizej zamieszczam obiekt
Napisano 8 Październik 200519 l Autor no wlasnie prosze o wytlumaczenie bo bardzo poczatkujacy jestem i potrzebuje pomocy i przepraszam ze nieraz glupio pisze ale to przez rozpacze ze mi cos nie wytchodzi =|
Napisano 8 Październik 200519 l wezmiesz srebrna kulke w nocy do pokoju, zgasisz swiatlo, to czy bedzie ona wygladala na srebrna? jak ma wygladac na srebrna na twoim renderze skoro nie ma sie w niej co odbijac? rozumiesz? czy nie? jak nie to lipa mistrzu
Napisano 8 Październik 200519 l Autor aaaa teraz Ci bardzo dziekuje rozumiem, ale co do odbicia, tzn ten element co ma odbijac, to jak sie ustawia, tzn czy moglbys byc tak uprzejmy i mi powiedziec ??
Napisano 8 Październik 200519 l Nie jest srebrna, bo od dołu odbija niebieskiego plana, a z innych stron czarny environment :| Srebrna łyżka w ciemnym pokoju nie będzie świecić sama z siebie. Takie jest przynajmniej moje zdanie. Jak gadam gupoty, to sorry ;) edit: Szit, za późno :P
Napisano 8 Październik 200519 l Autor Tymek, ale ta kulka to jest na probe, bo ja bede robic animacje i bede uzywac roznych enviromentow, i zaden z nich nie bedzie srebrny, problem tkwi w tym ze cala kula najlepiej jak by miala kolor srebrny i lekko tylko sie w niej odbijal obraz, a Ty nie gadasz glupot, tylko wiem ze mi mozesz pomoc =]
Napisano 8 Październik 200519 l Autor ja przedewszystkim musze miec ta srebrna teksture, a odbicei to puzniej, czy tak ?
Napisano 8 Październik 200519 l sqN: podstawą widzialności obiektów metalicznych jest... otoczenie. wsadź jakąkolwiek mape HDRI albo umieść kulkę w wymodelowanym pokoju a zobaczysz w jaki spoób zmieni ci się powierzchnia pocisku. zaś srebro to nie tekstura tylko materiał.
Napisano 8 Październik 200519 l Autor tweety dzeikuje bardzo, natomiast da sie jakos to zastosowac, bo ta kula bedzie dopasowywana do wielu otoczen ( standardowych JPG podstawionych do enviroment-a), to z kazdym kolejnym otoczeniem bede musial ustawiac go jako HDRI ? ( i jeszcze jedno, jak zapisuje cos w formacie HDRi to mi sie 3ds max wylacza i blad wyskakuje)
Napisano 8 Październik 200519 l widzę że kolega nadal nie rozumie; HDRI tylko symuluje otoczenie, zaś materiał jaki dałeś na kulę powinien tak samo odbijać wymodelowane (czytaj: stworzone przez ciebie) otoczenia jak i mapę HDRI. nie musisz więc zapisywać sceny jako HDRI :D po prostu wstaw kulę do swojej sceny, ustaw taki sam materiał i wciśnij "render" i zobacz efekt.
Napisano 8 Październik 200519 l o :D a jaki to jest kolor "srebrny" ;] nie slyszalem o takim kolorze jeszcze :>
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto