sqN Napisano 7 Październik 2005 Napisano 7 Październik 2005 mam problem, poniewaz przy renderze jak mam zrobiony obiekt z kilku materialow to na kazdym jest inny, chcialbym zeby na calosci bylo jednakowe odbicie swiatla
sqN Napisano 7 Październik 2005 Autor Napisano 7 Październik 2005 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=19194 tu jest link odnosnie wytlumaczenia jak zrobic odbicie, a ja nie mam takiego materialu jak VrayMtl, jest jakis sposob zeby go uzyskac ??
Vorek Napisano 7 Październik 2005 Napisano 7 Październik 2005 a jakiego masz V-raya ? jeżeli free to nie znajdziesz w nim ani VrayMtl ani VrayLight. Polecam mentala ;) Pozdrawiam
sqN Napisano 8 Październik 2005 Autor Napisano 8 Październik 2005 i jeszcze jedno pytanie, bo na wszystkich tutorialach odnosnie chromu, szkla, widze ze te kule na ktore sei wczytuje tekstury, to sa przezroczyste, jak to mozna uzyskac ?? np http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs147/index.php
sqN Napisano 8 Październik 2005 Autor Napisano 8 Październik 2005 moze inaczej... , bardzo potrzebuje i prosze o pomoc, wiem ze moge skoryzstac z helpa, ale nic nie rozumiem z niego, a w toturialach nie ma jednakowej odpowiedzi, a mianowicie chodzi mi o to ze potrzebuje uzyskac metaliczny-SREBRNY polysk na elemenci, w ktorym beda sie odbijac sciany mojego pomieszczenia, nie moge tego uzyskac, czy moglby mi ktos pomoc tlumaczac dokladnie co i jak uzyskac ??
polka dot Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 vray mtl kolor czarny reflect bialy zaznaczone fresnel reflection, fresnel ior na 15 lol...
sqN Napisano 8 Październik 2005 Autor Napisano 8 Październik 2005 kome mistrzu, wedle twoich ustawien nie dziala
sqN Napisano 8 Październik 2005 Autor Napisano 8 Październik 2005 a czy ktos jeszcze wie jak to zrobic mozna ?
polka dot Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 powiedzialem ci dokladnie jak a ty dalej nie wiesz, chyba grafika nie jest ci pisana skoro nic nie kumasz
sqN Napisano 8 Październik 2005 Autor Napisano 8 Październik 2005 oj kome kome mistrzu, napisales ale nie dziala ponizej zamieszczam efekt twojej pracy, nie jest ona ani srebrna ponizej zamieszczam obiekt
sqN Napisano 8 Październik 2005 Autor Napisano 8 Październik 2005 no wlasnie prosze o wytlumaczenie bo bardzo poczatkujacy jestem i potrzebuje pomocy i przepraszam ze nieraz glupio pisze ale to przez rozpacze ze mi cos nie wytchodzi =|
polka dot Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 wezmiesz srebrna kulke w nocy do pokoju, zgasisz swiatlo, to czy bedzie ona wygladala na srebrna? jak ma wygladac na srebrna na twoim renderze skoro nie ma sie w niej co odbijac? rozumiesz? czy nie? jak nie to lipa mistrzu
sqN Napisano 8 Październik 2005 Autor Napisano 8 Październik 2005 aaaa teraz Ci bardzo dziekuje rozumiem, ale co do odbicia, tzn ten element co ma odbijac, to jak sie ustawia, tzn czy moglbys byc tak uprzejmy i mi powiedziec ??
Tymek Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 Nie jest srebrna, bo od dołu odbija niebieskiego plana, a z innych stron czarny environment :| Srebrna łyżka w ciemnym pokoju nie będzie świecić sama z siebie. Takie jest przynajmniej moje zdanie. Jak gadam gupoty, to sorry ;) edit: Szit, za późno :P
sqN Napisano 8 Październik 2005 Autor Napisano 8 Październik 2005 Tymek, ale ta kulka to jest na probe, bo ja bede robic animacje i bede uzywac roznych enviromentow, i zaden z nich nie bedzie srebrny, problem tkwi w tym ze cala kula najlepiej jak by miala kolor srebrny i lekko tylko sie w niej odbijal obraz, a Ty nie gadasz glupot, tylko wiem ze mi mozesz pomoc =]
sqN Napisano 8 Październik 2005 Autor Napisano 8 Październik 2005 ja przedewszystkim musze miec ta srebrna teksture, a odbicei to puzniej, czy tak ?
tweety Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 sqN: podstawą widzialności obiektów metalicznych jest... otoczenie. wsadź jakąkolwiek mape HDRI albo umieść kulkę w wymodelowanym pokoju a zobaczysz w jaki spoób zmieni ci się powierzchnia pocisku. zaś srebro to nie tekstura tylko materiał.
sqN Napisano 8 Październik 2005 Autor Napisano 8 Październik 2005 tweety dzeikuje bardzo, natomiast da sie jakos to zastosowac, bo ta kula bedzie dopasowywana do wielu otoczen ( standardowych JPG podstawionych do enviroment-a), to z kazdym kolejnym otoczeniem bede musial ustawiac go jako HDRI ? ( i jeszcze jedno, jak zapisuje cos w formacie HDRi to mi sie 3ds max wylacza i blad wyskakuje)
tweety Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 widzę że kolega nadal nie rozumie; HDRI tylko symuluje otoczenie, zaś materiał jaki dałeś na kulę powinien tak samo odbijać wymodelowane (czytaj: stworzone przez ciebie) otoczenia jak i mapę HDRI. nie musisz więc zapisywać sceny jako HDRI :D po prostu wstaw kulę do swojej sceny, ustaw taki sam materiał i wciśnij "render" i zobacz efekt.
Marcin Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 o :D a jaki to jest kolor "srebrny" ;] nie slyszalem o takim kolorze jeszcze :>
Bacry Napisano 9 Październik 2005 Napisano 9 Październik 2005 chyba jednak jest taki kolor (srebrny) w palecie pantona :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się