Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich.

 

Wziąłem się (w końcu) za modelowanie organiczne. Wcześniej były głównie mechy / samochody / tym_podobne_sci-fi_rzeczy :D

 

Na razie wrzucam początek pracy, przy okazji bawię się Silo (bardzo przyjemny modeler, jak się okazuje). Komentarze i konstruktywna krytyka mile widziane :) (zwłaszcza, że to mój pierwszy humanoidalny model)

 

czlowiek01.jpg

 

czlowiek02.jpg

 

UPDATE:

W sumie to jeszcze sporo grzebania będzie przy tym modelu... na koniec go chyba wyeksportuję do maxa i poprawię Paint Deform'em

 

czlowiek03.jpg

 

czlowiek04.jpg

 

czlowiek05.jpg

 

czlowiek06.jpg

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Studium anatomii to być może będzie jak skończę ;) Zdaję sobie sprawę z tego, że póki co wygląda to nieciekawie... :(

 

W klasycznym rysunku 2D (np. ołówkiem) jest łatwiej (przynajmniej dla mnie). A tu, nie dość że mam bryłę 3D, to do tego wirtualną... :D

 

Niemniej jednak, prace w toku. Wytykanie błędów mile widziane - bo po kilku godzinach modelowania tracę obiektywizm i "świerze" spojrzenie :)

Napisano

No wiec co do bledow, to najbardziej rzucaja sie w oczy uda (z przodu), troche chyba za ostro wymodelowane, pozatem kregoslup tez cos dziwnie sie wklesl, szyja z tylu powinna byc wypykla, kregoslup szczegolnie w miejscu wyrostka kolczystego (tak to sie chyba nazywa) mocno wystaje(tak czy inaczej to tam gdzie szyja styka sie z tulowiem :p) No i pozatem hmmm lopatki chyba ciut za male. Tak co wiecej to nie wie, ale jak bedzie trzeba to sie jeszcze zastanowie:)

Nie lubie wytykac bledow, ale skoro sam prosiles:>

Pozdrawiam

Napisano

Nie znam sie na tym za dobrze ale robiłem ostatnio podobną postać i myśle że musisz duzo popracować :]

 

Proponował bym ci np zacząć sobie robić np samą stope, jak ci bedzie juz dobrze wychodzić , to zrobić dłoń i stopniowo głowe, bo na raz cala postac to wyłazi masakra ( a widać że nie masz zbytniego pojęcia o tym co robisz :)

Napisano

Dzięki za rady, sugestie i spostrzeżenia! :)

 

Konras: dzięki za konkretną "recenzję", część rzeczy o których wspomniałeś zauważyłem, część nie - będę poprawiał :)

 

Wizz: wiem, że byłoby mi łatwiej, ale... problem w tym, że potrzebuję postaci człowieka w całości, i wykorzystuję to jako motywację do zmierzenia się z modelowaniem organicznym.

 

max_1989: ostrych krawędzi będę się pozbywał na dalszym etapie, ale wiem że wygląda to na razie "kwadratowo"... dzięki za te referencje, przydadzą się na pewno. Przy czym mnie interesuje wymodelowanie nie superrealistycznej postaci, chodzi mi o zaznaczenie (wręcz przerysowanie) rzeźby mięśniowej. Poniżej są referencje z których korzystam (zmniejszyłem dla Waszej wygody rozdziałkę):

 

AnaFig_Back_001.jpg

AnaFig_Front_001.jpg

AnaFig_Side_001.jpg

 

Obrazki te są ze stronki http://freedomofteach.com/ (w dziale downloads można pobrać jako *.zip, są darmowe). Nie będę ukrywał, że zainspirował mnie tutorial ich produkcji, ale nie podążam za nim "vertex w vertex". Jutro pewnie wrzucę jakiś update, postaram się uwzględnić wszystkie korekty :)

Napisano

No to może też rzucę parę rad:

 

1) Bevel jest wrogiem organiki, prawie nigdy nie powinno się go używać do zarysowywania mięśni (kwestia schodzenia się siatki w narożnikach)..

2) Doradzam zaczynać od ogólnego szkicu proporcji -> progresywnie dodawać masy na różnych elementach -> po skończeniu dodać największe mięśnie na cały model -> dodać mniejsze mięśnie -> dodać detal. Takie podejście wymusza kilkukrotne powroty w te same rejony, ale zapewnia nieporównywalną spójność skończonego modelu i (wbrew pozorom) skraca jego tworzenie.

 

Pozdrawiam,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności