kondrad Napisano 11 Październik 2005 Napisano 11 Październik 2005 powiedzcie tylko co źle jest w tej siatce tworze najpierw linie potem create line i jak włączam surface to mam może z 2 plaskie kawałki co źle łacze ?? robiłem według trutoriali ...
Bacry Napisano 11 Październik 2005 Napisano 11 Październik 2005 FAQ się kłania (i bynajmniej nie przeklinam) edit do postu poniżej: przeczytałeś ten tekst http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=3191 i nadal nie wiesz czemu ci sitaka nie wychodzi?
kondrad Napisano 11 Październik 2005 Autor Napisano 11 Październik 2005 faq cały dzień siedze w faq i w trutorialach i im wiecej tego czytam tym bardziej nie wiem co źle robie !! dlatego sie tu odezwałem i wklejiłem to co zrobiłem !!
Edi Napisano 11 Październik 2005 Napisano 11 Październik 2005 Po pierwsze - na Twoim miejscu darowałbym sobie modelowanie czegoś takiego splajnami. Wg. mnie technika box modelling'u w połączeniu z Mesh Smooth'em jest znacznie wydajniejsza i daje większą kontrolę. A co do błędu to ciężko po tych obrazkach stwierdzić. Może masz źle 'ponumerowane' wierzchołki. Powierzchnia modyfikatora 'surface' jest wyliczana na podstawie tego, który wierzchołek jest określony jako 'first' (można ustawić to wo opcjach vertexa - 'make first'). Możesz mieć też coś źle w parametrach modyfikatora 'cross section'. Trudno to stwierdzić. Ja bym ci polecał po prostu zostawić splajny i wziąć się za modelowanie od razu z mesha. Ale to tylko moja opinia of coz.
kondrad Napisano 11 Październik 2005 Autor Napisano 11 Październik 2005 no ok dzieki wielkie !! za odpowiedź narazie chce poznać spospby modelowania pokoleji i potem skupić sie na jednym ale wielkie dzieki wiem w czym szukać !!
kondrad Napisano 11 Październik 2005 Autor Napisano 11 Październik 2005 ej wiem że to beszczelne bedzie i już raz mi sie oberwało za to ale może chciło by sie komuś zobaczyc w tym pliku co jest nie tak pliss..!!http://strony.aster.pl/tribal/head2.max
Bacry Napisano 11 Październik 2005 Napisano 11 Październik 2005 polecam jeszcze raz przeczytanie faq napisanego przez vgt. w szczególności pkt 2. powinien ci wiele wyjaśnić. jeżeli nie no to przykro mi bardzo.
kondrad Napisano 12 Październik 2005 Autor Napisano 12 Październik 2005 dobra już jest coraz lepiej alee nadal nie jest tak jak bym chciał o co chodzi z tą kolejnością vertexów które mają być first a które nie tego nigdzie opisanego nie ma! mam nawet książke i tam jest napisane tyle co w necie że ważna jest kolejnośc vertexów i tyle ...????
VGT Napisano 12 Październik 2005 Napisano 12 Październik 2005 o ile dobrze pamiętam, kolejność wierzchołków czy spline'ów ma znaczenie w przypadku korzystania z crossection. Przy zwykłym budowaniu siatki+surface nic związane z kolejnością wierzchołków mi się nie kojarzy.
xeav Napisano 13 Październik 2005 Napisano 13 Październik 2005 ja mam takie pyt: - czemu non-uni-scale nie działa na wierzchołkach splajnowych?
Bacry Napisano 13 Październik 2005 Napisano 13 Październik 2005 ponieważ traktuje wierzchołki jako osobne obiekty. jeżeli ustawisz rodzaj na beziera to zobaczysz, że skalowane są kierunkowe. Jeżeli chcesz przeskalować fragment splajna zawsze możesz wybrać segment.
kondrad Napisano 13 Październik 2005 Autor Napisano 13 Październik 2005 nie wiem jak ale jakos mi sie udaje robie intuicyjnie bez zrozumienia ale działa :) teraz mam kolejne pytanie hyhy jak tworze bryłe obrotową lathe to jak usunąc dziure po środku :) tzn czy jest jakiś sposub czy musze edytować siatke całą??
kondrad Napisano 13 Październik 2005 Autor Napisano 13 Październik 2005 tu gdzie jest czarne kółko to jest oś obrotu i tam była dziura załatałem ją ale nie zabardzo to wygląda:/.. jest jakis inny sposub ??..
Tymek Napisano 13 Październik 2005 Napisano 13 Październik 2005 W ustawieniach Lathe musisz zaznaczyć "weld core"
Rekomendowane odpowiedzi