Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Ostatnio wrocilem do moich starych prac i powrocily stare problemy.

 

Ponizsza scenke probowalem wyrenderowac za pomoca mental ray przy uzycia GI. Nie wiem czemu, ale cos sie dzieje z geometria i swiatlo umiejscowino pod kloszem lampy jakby przeswietla przez niego i tworza sie bardzo dziwne rzeczy. Zmiana ustawien nic nie daje(przynajmniej tych ktore wiem do czego sluza :)) Probowalem przeniesc elementy do innej scenki, ale tez byly problemy. Zamiast klosza wstawialem cokolwiek innego i bylo to samo. Problem jest z global illumination bo final gather jest ok. Przy innych scenkach wszystko zwykle jest w porzadku.

Zglupialem juz...:)

 

obrazki:

1.GI default, final gather 100, swiatlo MR area omni 1.5, shadow map

2.samo GI, w lewym gornym rogu poczatek renderingu :) reszta j/w

3.zblizenie j/w ale swiatlo 0.5

4.a tu calkiem ladnie samo FG 100 przy tych samych ustawieniach swiatla

 

Czemu?!

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

zmniejsz energie swiatła (energy) i rozmiar fotonów, moze pomoze, a tak po mojemu to bym wstawił IESa zamiast omni pod klosz. Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

-zmniejszenie mocy swiatla nie dziala, sprawdzone wczesniej

-IESa nie uzywalem wiec na razie musze go rozpracowac, robi bardzo dziwne rzeczy z mapa bump na scianie i sa problemy z cieniami, ale to tak nawiasem mowiac, bede sie tym bawil jak mi starczy czasu

-co do zmniejszania wielkosci photonów - chyba dziala, jednak rozproszenie swiatla jest tylko z FG; screen z b. niskim FG, z uwagi na moj sprzet; wielkosc photonow - obie wartosci 0.01

Dzieki bardzo

Napisano

hmmm chyba nie chodzilo o zmniejszenie mocy swiatla, tylko zmniejszenie energii sceny w zakladce GI, mozesz takze sprobowac zwiekszyc Decay

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności