Napisano 18 Październik 200519 l Witam. Ostatnio wrocilem do moich starych prac i powrocily stare problemy. Ponizsza scenke probowalem wyrenderowac za pomoca mental ray przy uzycia GI. Nie wiem czemu, ale cos sie dzieje z geometria i swiatlo umiejscowino pod kloszem lampy jakby przeswietla przez niego i tworza sie bardzo dziwne rzeczy. Zmiana ustawien nic nie daje(przynajmniej tych ktore wiem do czego sluza :)) Probowalem przeniesc elementy do innej scenki, ale tez byly problemy. Zamiast klosza wstawialem cokolwiek innego i bylo to samo. Problem jest z global illumination bo final gather jest ok. Przy innych scenkach wszystko zwykle jest w porzadku. Zglupialem juz...:) obrazki: 1.GI default, final gather 100, swiatlo MR area omni 1.5, shadow map 2.samo GI, w lewym gornym rogu poczatek renderingu :) reszta j/w 3.zblizenie j/w ale swiatlo 0.5 4.a tu calkiem ladnie samo FG 100 przy tych samych ustawieniach swiatla Czemu?!
Napisano 18 Październik 200519 l zmniejsz energie swiatła (energy) i rozmiar fotonów, moze pomoze, a tak po mojemu to bym wstawił IESa zamiast omni pod klosz. Pozdrawiam
Napisano 18 Październik 200519 l Autor -zmniejszenie mocy swiatla nie dziala, sprawdzone wczesniej -IESa nie uzywalem wiec na razie musze go rozpracowac, robi bardzo dziwne rzeczy z mapa bump na scianie i sa problemy z cieniami, ale to tak nawiasem mowiac, bede sie tym bawil jak mi starczy czasu -co do zmniejszania wielkosci photonów - chyba dziala, jednak rozproszenie swiatla jest tylko z FG; screen z b. niskim FG, z uwagi na moj sprzet; wielkosc photonow - obie wartosci 0.01 Dzieki bardzo
Napisano 18 Październik 200519 l hmmm chyba nie chodzilo o zmniejszenie mocy swiatla, tylko zmniejszenie energii sceny w zakladce GI, mozesz takze sprobowac zwiekszyc Decay
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto