Skocz do zawartości

max8, Skin - jak kopiować symetrycznie envelopes ??????


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. Do tej pory zawsze korzystałem przy rigowaniu z Physique, tym razem coś mnie podkusiło by wypróbować wreszcie Skin bo niby nowe funkcje tam dodano w ósemce.

Wszystko szło gładko, ustawiam sobie envelopes przedramienia, weight vertexów, wszystko gotowe chcę więc skopiować to na drugą rękę. I tutaj ZONK!

Ten Mirror modyfikatora niby przeniósł mi ustawienia envelopes na drugą stronę, ale napewno nie jak w odbiciu lustrzanym! Spójrzcie na shoty:

.

Jedna ręka,

.

en_01.jpg

.

A tutaj to samo skopiowane na drugą rękę, widac ustawienia Mirror:

.

en_02.jpg

.

Żeby obrazowo to opisać jak to się skopiowało - jakbym obrócił kartkę książki. To co było z przodu postaci jest z tyłu.

Jak do cholery przenieść prawidłowo te połączenia na drugą stronę, czy tam wogóle jest prawdziwe Mirror czy to trzeba ręcznie edytować później???

.

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Otóż to. Ale wpadłem na odpowiedź sam. Osobno trzeba kopiować ustawienia envelopes a osobno vertexy, dlatego nie działało. Ale parę ładnych godzinek roboty przez to jestem do tyłu, nie powiem że nie...

Swoją drogą w 3ds max 8 Skin miał automatycznie dołączać do kości najbliższe im vertexy.

Nie wiem jak inni ale ja to chyba zrozumiałem zbyt opacznie....! Co z tego że wszystkie vertexy podpięte są do "jakieś" kości skoro i tak trzeba wszystko ustawiać bo sypie się jak we Physique ??? Jak to w kabarecie "Ani Mru Mru":

"To był chłyt marrr-keetingo-wy..."

hehheehe

Napisano

skinem się nie bawiłem, ale wydaje mi się że twoje envelopy mają dwie obwiednie (pierwsza pokazuje maxymalną moc działania envelopa, drugi gdzie kończy się jego działanie) wtedy wydaje się że jednak że vertexy się dobrze zaznaczają. Jak zwiększysz zasięg zewnętrznej obwiedni, to co się dzieje?

Przynajmniej w physiqu tak jest. Czasami trzeba pobawić się vertexami (ale nie zawsze).

Napisano

Wiem o tym, potrafię dobrze rigować, naprawdę. Tyle że do tej pory korzystałem z Physique (i nadal tak będzie), tutaj jest inaczej.

Rozumiem o co ci chodzi, masz rację - jak zwiększę zakres vertexów o znikomej wadze i rozłożę ją na dwie sąsiadujące kości wszystko powinno chodzić płynnie. Tak jest w Physigue, ale tutaj są z tym problemy! To co na początku wydawało mi się zaletą w Skin czyli prostota teraz mi przeszkadza. W Physigue jest masa ustawień, korzystałem z większości. Nie wiem jak inni ale ja zawsze dołączałem skórę na niskopolygonalnym modelu z wyłączonym subdivision dostosowując wagę niemal każdego vertexa z osobna. Przełączając na Mesh Smooth skóra wyginała się tak jak powinna, nic się nie łamało.

Trudne jak cholera ale kontrola nad wszystkim.

Teraz myślałem że Skin zrobi za mnie to samo ale niemal automatycznie a tu figa. W dodatku łamie się ta siatka na połączeniach, nie można tak swobodnie manipulować obwiedniami envelopsów jak w Physique. Eee tam.

Napisano

Eee... chyba nie do końca tak to jest :) Skin bez problemu sobie radzi z mirrorami. Wystarczy dobrze ustawić Mirror Plane (Offset) oraz Mirror treshold. Działa bez zarzutu i idealnie przenosi wagi. Model oczywiście musi być symetryczny.

Poczytaj o Skinie Pat... albo dorwij mnie na GG... nie chcę, żebyś się zniechęcał, bo szkoda by było.

 

pozdrawiam

Napisano

Zniechęcić się nie mogę because model robię dla klienta :-)

Jakbym miał prolem nie do przejścia wróciłbym do Physique, tam się czuje jak ryba w wodzie. Poczytałem o Skinie, poczytałem. Znalazłem rozwiązanie na ten Mirror jak już pisałem. Tak dziwnie to zostało zrobione.

A ty Kris wolisz Skin czy Physique?

Napisano

Ja zdecydowanie wolę Skin. Mam wrażenie, że to dużo nowszy i lepiej napisany modyfikator... Physique traktuję troszkę jak archaiczny antyk nie obrażając Physique oczywiście :)

Nie wspominając o Skin Wrap i Skin Morph!! Szaleństwo! :D

Napisano

Ale w Skin nie ma takiej możliwości manipulacji enelopsami jak w Phsique Nie mogę mainipulować obwiedniami (tylko skalować i przemieszczać). Bardzo mi to ogranicza pole działania. (chyba że coś przegapiłem).

Napisano

Oczywiście, ale co z tą obwiednią, mogę nią manipulować jak envelopsami w Physique?

.

Albo jeszcze coś innego - jak zaznaczyć vertexy z danego linku? W Physique można było zaznaczyć vertexy z danego linku, usunąć, przypisać do innego ustalić czy mają się deformować czy też być rigid albo wogóle zmieniać ich wagę. A w Skin to co ja mam je ręcznie zaznaczać ???????? A jak je potem dodać do innej kości, możliwe to wogóle w Skin?

Widzisz Kris, ja uważam tak samo jak ty, ale na odwrót :)

Napisano

No to skoro wolisz Physique to spoko :) może to kwestia gustu. Ja jednak obstaję przy swoim i zachęcam do dalszej nauki Skina bo masz jeszcze duuużo przed sobą ... wnioskuję z tego co piszesz.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności