Skocz do zawartości

narzędzie


Pogo

Rekomendowane odpowiedzi

żeby nie wyszło na to że uważam się za boga po 3 miesiącach (z duzymi przerwami na maturkę) używania maxa 5 to zadam jakieś głupie pytanie... :P

które narzędzie do modelowania daje najwięcej mozliwości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

to jest naprawde trudne pytanie

 

to zależy w czym sie nauczyłeś coś robić

 

każde ma praktycznie takie same możliwości to zzależy od twojego stopnia wtajemniczenia

 

po 3 miechach próbuj splinów lub polymodelingu bo są najpowszechniejsze i najwięcej ludzi sie na nich zna a wiec możesz otrzymać potrzebną pomoc

 

pozdrowo [piwo]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec .. to faktycznie to jest trunde pytanko . Chodzi o to ze trudno jednoznacznie wykazac wyzszosc jednego sposbu modelowania nad innym . Kazdy z nich jest dobry , w zaleznosci od tego co chcesz uzyskac (lub jak szybko) stosuje sie jeden z nich . Ale ktory zastosowac --> to wynika z praktyki i troche teori jak dane narzedzie dziala . Poprostu pobaw sie tym wszystkim (wiem ze to brzmi smiesznie ,ale ..) , popatrz jak to dziala , jakie ma plusy i minusy i bedziesz wiedzial [lol]

ps . nad maxem trzeba siedziec i miec duużo cierpliwości . powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc zacząłem walkę (znaczy sprawczanie mozliwości) od nurbsów i okazało się że potrzebuje zbyt gęsto rozmieszczonych ostrych krawędzi... potem przeszedłem na poli i nie zrozumiełem o co tam chodzi z tą ciężkością bo nei widziłem żadntch zmian... więc teraz się bawię łatkami bo mam nieco wprawy z bezierem i jak na razie okazuje się to najlepsze do rysowania smoka... i nadal nie kojarze co to sa spiny (czy jakoś tak)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modelowanie spline\'ami oznacza, że obiekt rysujesz z linii tak, by utworzyć nimi zamknięte przestrzenie skłądające się z 3 lub 4 rogów, czyli tworzysz trójkąty i czworokąty. Następnie w mojej praktyce ze spline\'ami były dwie drogi:

 

metoda pierwsza - jeśli w splineach używałem uchwytów beziera, to nakładałem tylko modyfikator \"surface\" a ilością \"steps\" regulowałem gęstość siatki, jednak kiepsko mi szło panowanie nad uchwytami beziera, wiec wybrałem...

 

metoda druga - w spline\'ach nie używam uchwytów beziera (mam same vertexy corner. Następnie na to nakładam \"surface\" ze steps=0 i meshsmooth z iteraations=1.

 

Tyle ode mnie ale ja mało wiem :), więc może ktoś jeszcze... :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności