Pogo Posted July 15, 2003 Share Posted July 15, 2003 żeby nie wyszło na to że uważam się za boga po 3 miesiącach (z duzymi przerwami na maturkę) używania maxa 5 to zadam jakieś głupie pytanie... :P które narzędzie do modelowania daje najwięcej mozliwości? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sikham Posted July 15, 2003 Share Posted July 15, 2003 to jest naprawde trudne pytanie to zależy w czym sie nauczyłeś coś robić każde ma praktycznie takie same możliwości to zzależy od twojego stopnia wtajemniczenia po 3 miechach próbuj splinów lub polymodelingu bo są najpowszechniejsze i najwięcej ludzi sie na nich zna a wiec możesz otrzymać potrzebną pomoc pozdrowo [piwo] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pogo Posted July 16, 2003 Author Share Posted July 16, 2003 mógłbym prosic o jakies rozszerzenie informacji? znaczyu co to sa te splajmy i polimodeling... i jak to włączyć Link to comment Share on other sites More sharing options...
yataryba Posted July 17, 2003 Share Posted July 17, 2003 no wiec .. to faktycznie to jest trunde pytanko . Chodzi o to ze trudno jednoznacznie wykazac wyzszosc jednego sposbu modelowania nad innym . Kazdy z nich jest dobry , w zaleznosci od tego co chcesz uzyskac (lub jak szybko) stosuje sie jeden z nich . Ale ktory zastosowac --> to wynika z praktyki i troche teori jak dane narzedzie dziala . Poprostu pobaw sie tym wszystkim (wiem ze to brzmi smiesznie ,ale ..) , popatrz jak to dziala , jakie ma plusy i minusy i bedziesz wiedzial [lol] ps . nad maxem trzeba siedziec i miec duużo cierpliwości . powodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
pabulo Posted July 17, 2003 Share Posted July 17, 2003 eee w maxie 5 zdecydowanie pod wzgledem latwsci obslugi intuicyjnosci i mozliwosci wybija sie editable poly czyli subdivision surfaces Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pogo Posted July 17, 2003 Author Share Posted July 17, 2003 no więc zacząłem walkę (znaczy sprawczanie mozliwości) od nurbsów i okazało się że potrzebuje zbyt gęsto rozmieszczonych ostrych krawędzi... potem przeszedłem na poli i nie zrozumiełem o co tam chodzi z tą ciężkością bo nei widziłem żadntch zmian... więc teraz się bawię łatkami bo mam nieco wprawy z bezierem i jak na razie okazuje się to najlepsze do rysowania smoka... i nadal nie kojarze co to sa spiny (czy jakoś tak) Link to comment Share on other sites More sharing options...
VGT Posted July 18, 2003 Share Posted July 18, 2003 Modelowanie spline\'ami oznacza, że obiekt rysujesz z linii tak, by utworzyć nimi zamknięte przestrzenie skłądające się z 3 lub 4 rogów, czyli tworzysz trójkąty i czworokąty. Następnie w mojej praktyce ze spline\'ami były dwie drogi: metoda pierwsza - jeśli w splineach używałem uchwytów beziera, to nakładałem tylko modyfikator \"surface\" a ilością \"steps\" regulowałem gęstość siatki, jednak kiepsko mi szło panowanie nad uchwytami beziera, wiec wybrałem... metoda druga - w spline\'ach nie używam uchwytów beziera (mam same vertexy corner. Następnie na to nakładam \"surface\" ze steps=0 i meshsmooth z iteraations=1. Tyle ode mnie ale ja mało wiem :), więc może ktoś jeszcze... :D:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now