Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

żeby nie wyszło na to że uważam się za boga po 3 miesiącach (z duzymi przerwami na maturkę) używania maxa 5 to zadam jakieś głupie pytanie... :P

które narzędzie do modelowania daje najwięcej mozliwości?

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

to jest naprawde trudne pytanie

 

to zależy w czym sie nauczyłeś coś robić

 

każde ma praktycznie takie same możliwości to zzależy od twojego stopnia wtajemniczenia

 

po 3 miechach próbuj splinów lub polymodelingu bo są najpowszechniejsze i najwięcej ludzi sie na nich zna a wiec możesz otrzymać potrzebną pomoc

 

pozdrowo [piwo]

Napisano
  • Autor

mógłbym prosic o jakies rozszerzenie informacji? znaczyu co to sa te splajmy i polimodeling... i jak to włączyć

Napisano

no wiec .. to faktycznie to jest trunde pytanko . Chodzi o to ze trudno jednoznacznie wykazac wyzszosc jednego sposbu modelowania nad innym . Kazdy z nich jest dobry , w zaleznosci od tego co chcesz uzyskac (lub jak szybko) stosuje sie jeden z nich . Ale ktory zastosowac --> to wynika z praktyki i troche teori jak dane narzedzie dziala . Poprostu pobaw sie tym wszystkim (wiem ze to brzmi smiesznie ,ale ..) , popatrz jak to dziala , jakie ma plusy i minusy i bedziesz wiedzial [lol]

ps . nad maxem trzeba siedziec i miec duużo cierpliwości . powodzenia

 

Napisano

eee

w maxie 5 zdecydowanie pod wzgledem latwsci obslugi intuicyjnosci i mozliwosci wybija sie editable poly czyli subdivision surfaces

Napisano
  • Autor

no więc zacząłem walkę (znaczy sprawczanie mozliwości) od nurbsów i okazało się że potrzebuje zbyt gęsto rozmieszczonych ostrych krawędzi... potem przeszedłem na poli i nie zrozumiełem o co tam chodzi z tą ciężkością bo nei widziłem żadntch zmian... więc teraz się bawię łatkami bo mam nieco wprawy z bezierem i jak na razie okazuje się to najlepsze do rysowania smoka... i nadal nie kojarze co to sa spiny (czy jakoś tak)

Napisano

Modelowanie spline\'ami oznacza, że obiekt rysujesz z linii tak, by utworzyć nimi zamknięte przestrzenie skłądające się z 3 lub 4 rogów, czyli tworzysz trójkąty i czworokąty. Następnie w mojej praktyce ze spline\'ami były dwie drogi:

 

metoda pierwsza - jeśli w splineach używałem uchwytów beziera, to nakładałem tylko modyfikator \"surface\" a ilością \"steps\" regulowałem gęstość siatki, jednak kiepsko mi szło panowanie nad uchwytami beziera, wiec wybrałem...

 

metoda druga - w spline\'ach nie używam uchwytów beziera (mam same vertexy corner. Następnie na to nakładam \"surface\" ze steps=0 i meshsmooth z iteraations=1.

 

Tyle ode mnie ale ja mało wiem :), więc może ktoś jeszcze... :D:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności