Skocz do zawartości

Szkło - niby proste ale nie pod MR


MatPat

Rekomendowane odpowiedzi

Próbuje opanować materiały Menatal Raya dlatego tez taki temacik. Samo szkło łatwo uzyskac ale z specularem już gorzej. Po prawej zwykły raytrace [falloff z fresnal], po lewej Mental [DSG+Glass(lume)]. Ten szum po lewej to zbyt małe próbkowanie.

Bardziej mi chodzi o odbicia jakie powstają, zwłaszcza światła. Czy szkło tak się rozświetla (po lewej), czy raczej powinno być tak jak po prawej przy raytrace. Użyłem jednego spota MR 1,3

 

szklo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

bez dobrego otoczenia i światełka nie ma dobrego szkła, nie tylko w mr :) Proponuję użyć mapki hdri w environment i pobawić się jeszcze materiałem glass(physic_phen) Bez kilku tutoriali co do kaustyk i oświetlania też się nie obejdzie. Wbrew pozorom nie jest to aż takie trudne jak się wydaje.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaustyka to tylko dodatek końcowy, którego tutaj nie chciałem stosować. Tutaj jest HDRi (pokoik)!!!

Dzięki za tutoriale ale znam je niestety.

Czy sam glass (lume) tworzy specular na szkle, bo mi się wydaje, że nie. Dlatego utworzyłem go z DGS no i wygląd szkła dość znacznie się zmienił. Tak bardzo, że nie wiem czy jest prawidłowy. Daltego też chciałem byście napisali czy to po lewej jest szkłem - te odbicia, rozjaśnienie. Bez DGS całkiem inaczej to wyglądało. Chyba za bardzo się czepiam... Oo

 

 

 

Poszukam tego wątku nielot007

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności