MatPat Napisano 7 Listopad 2005 Share Napisano 7 Listopad 2005 Próbuje opanować materiały Menatal Raya dlatego tez taki temacik. Samo szkło łatwo uzyskac ale z specularem już gorzej. Po prawej zwykły raytrace [falloff z fresnal], po lewej Mental [DSG+Glass(lume)]. Ten szum po lewej to zbyt małe próbkowanie. Bardziej mi chodzi o odbicia jakie powstają, zwłaszcza światła. Czy szkło tak się rozświetla (po lewej), czy raczej powinno być tak jak po prawej przy raytrace. Użyłem jednego spota MR 1,3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vorek Napisano 7 Listopad 2005 Share Napisano 7 Listopad 2005 bez dobrego otoczenia i światełka nie ma dobrego szkła, nie tylko w mr :) Proponuję użyć mapki hdri w environment i pobawić się jeszcze materiałem glass(physic_phen) Bez kilku tutoriali co do kaustyk i oświetlania też się nie obejdzie. Wbrew pozorom nie jest to aż takie trudne jak się wydaje. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 8 Listopad 2005 Share Napisano 8 Listopad 2005 vorek ma racje to nie tylko shader szkla ale i otoczenie swiatlo wszystko :) sam mecze sie z mr'em wiec wiem co przezywasz :D luknij na watek ktorego autorem jest greg_jg (w mental ray) tam jest pelno informacji pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tweety Napisano 8 Listopad 2005 Share Napisano 8 Listopad 2005 http://www.jeffpatton.net/MR-Caustics101.htm http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dwork.php?md=sa&id=22 http://www.tutorialoutpost.com/count/1873 enjoy :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MatPat Napisano 8 Listopad 2005 Autor Share Napisano 8 Listopad 2005 Kaustyka to tylko dodatek końcowy, którego tutaj nie chciałem stosować. Tutaj jest HDRi (pokoik)!!! Dzięki za tutoriale ale znam je niestety. Czy sam glass (lume) tworzy specular na szkle, bo mi się wydaje, że nie. Dlatego utworzyłem go z DGS no i wygląd szkła dość znacznie się zmienił. Tak bardzo, że nie wiem czy jest prawidłowy. Daltego też chciałem byście napisali czy to po lewej jest szkłem - te odbicia, rozjaśnienie. Bez DGS całkiem inaczej to wyglądało. Chyba za bardzo się czepiam... Oo Poszukam tego wątku nielot007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vorek Napisano 8 Listopad 2005 Share Napisano 8 Listopad 2005 sklonuj bryłkę i daj jej materiał glass(physic_phen) i znim porównaj, wiedz tylko że bez porządnej mapki hdri, dobrego oświetlenia i kaustyk realnego szkła nigdy nie uzyskasz. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MatPat Napisano 8 Listopad 2005 Autor Share Napisano 8 Listopad 2005 Hmm a jakie te mapki HDRi do szkła uważacie za najleszpe, gdzie będzie dużo światła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tweety Napisano 8 Listopad 2005 Share Napisano 8 Listopad 2005 kitchen_probe :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się