Gość Maciey Gnyszka Napisano 14 Listopad 2005 Napisano 14 Listopad 2005 Witam! Chciałbym zrobić w 3dsMAXie rury o morficznych, glutowatych kształtach. Chodzi o walec idący po glutowatej ścieżce. Nie wiem jednak jak zrobić tę ścieżkę, bo NURBS Curves, których użyłem, jeżdżą sobie tylko po dwóch osiach, a chciałbym, żeby te rury (ma byc ich kilka) się oplatały, więc muszą się zmieniać wzg. trzech osi. Jak to zrobić?
RA Napisano 14 Listopad 2005 Napisano 14 Listopad 2005 Glu3D moze? Ale chyba nie wiem do konca o co ci chodzi. :)
illy Napisano 14 Listopad 2005 Napisano 14 Listopad 2005 zrob wiecej splajnow i chyba bedziesz musial w nurbsy wejsc, ewentualnie w polymodelingu cylindry z noisem, ale to bedzie slabe, Moze displace?
sloneczny_karuch Napisano 15 Listopad 2005 Napisano 15 Listopad 2005 Chodzi o coś takiego??? W shapes tworzysz sobie linie i kolo, następnie CREATE\Geometry\Compound Objects\Loft i tam zaznacz odpowiednio albo Get Path albo Get Shapes i wybierasz. Dodaj Meshsmootha i gotowe:)
Gość Maciey Gnyszka Napisano 15 Listopad 2005 Napisano 15 Listopad 2005 O to właśnie mi chodziło!:)) Problem tylko w tym, że nie wiem jak skonstruować tak powyginane i PRZEPLATAJĄCE się lines jak Ty zrobiłeś! Jakim narzędziem je creatowałeś? Ja próbowałem NURBS Curves
RA Napisano 15 Listopad 2005 Napisano 15 Listopad 2005 A to o to chodzilo. :) Zwykly "line" wystarczy.
Hindus Napisano 15 Listopad 2005 Napisano 15 Listopad 2005 ja bym postawił i tak na cos pokroju realflow czy cos chociaz nei bardzo kumam do czego ci to i jak to ma wygladac ;)
asblaze Napisano 15 Listopad 2005 Napisano 15 Listopad 2005 trzeba wsadzić mały palec do nosa... i skutecznie pogrzebać. Udanych łowów ;) Ustgaw sobie spline'y tak jak chcesz żeby szły, potem uczyń je renderowalne i pokaż siatkę.
illy Napisano 15 Listopad 2005 Napisano 15 Listopad 2005 no i jeszczy krzywizny musisz nadac a nie katy :) bezier i smooth
nielot007 Napisano 15 Listopad 2005 Napisano 15 Listopad 2005 trzeba wsadzić mały palec do nosa... i skutecznie pogrzebać. Udanych łowów ;) albo zatkac jedna dziurke od nosa palcem i z calej sily wydmuchac powietrze :D ja bym to zrobil tak jak hindus mowi realflow. tylko ze zabardzo nie wiadomo co to ma przedstawiac
sloneczny_karuch Napisano 15 Listopad 2005 Napisano 15 Listopad 2005 Zostaw NURBSy w spokoju !!!:) linie tworzy sie w CREATE\Shapes\Line. jak juz stworzysz to zaznacz wszystkie vertexy nacisnij 2 przycisk myszy - propertise i tam wybierz Bezier lub smooth(bedziesz mial wtedy gladkie przejscia). Ustaw vertexy narzędziem select and move tak zeby sie przeplataly a potem tak jaki pisalem...powodzenia:) a co do realflowa to mi wciaz nie wychodzi export do maxa..mam wszystkie potrzebne pluginy ale jakos nie dzialaja:/ Hindus, wiesz jak to robic???
hkropinski Napisano 16 Listopad 2005 Napisano 16 Listopad 2005 mozesz spróbować w poly pobawić się soft selection i ms'em. pozdr
Gość Maciey Gnyszka Napisano 16 Listopad 2005 Napisano 16 Listopad 2005 Panowie, wyszło mi toto, bardzo wam dziękuję!:)
Rekomendowane odpowiedzi