El Wieczor Napisano 16 Grudzień 2005 Share Napisano 16 Grudzień 2005 Czy jest jakaś metoda, albo opcja w maxie, żeby jeden wierzchołek umieścić dokładnie na prostej, na której leżą dwa inne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3dsmaxman Napisano 16 Grudzień 2005 Share Napisano 16 Grudzień 2005 jeśli masz krawędź pomiędzy nimi, to przechodzisz do trybu selekcji 'edge', wybierasz opcję 'insert vertex' (obiekt to editable poly) lub divide (editable mesh) i klikasz w tym miejscu na krawędzi, gdzie chcesz utworzyć nowy wierzchołek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
El Wieczor Napisano 16 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 16 Grudzień 2005 Ale ja już mam tam wierzchołek. Chcę go tylko ustawić odpowiednio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 16 Grudzień 2005 Share Napisano 16 Grudzień 2005 wię c go usun i wstaw ponownie na edge jaka zpstanie pomiędzy nimi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
El Wieczor Napisano 16 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 16 Grudzień 2005 Tylko po usunięciu edge też znika razem z innymi połączonymi z tym wierzchołkem. Nie ma funkcji uśredniania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 16 Grudzień 2005 Share Napisano 16 Grudzień 2005 Pewnie nie jest to najszybszy sposób, ale nie zaszkodzi zaproponować: 1. Stan wyjściowy. 2. Tworzysz krawędź nową. 3. Wstawiasz na niej vertexa (ja utworzyłem vertexa tworząc nową krawędź przecinającą tą utworzoną, w maxie chyba możesz sobie bezczelnie wstawić vertexa). 4. Przyciągasz ten vertex, który chciałesz przesunąć do nowo utworzonego i mergujesz (weldujesz) - w maxie chyba jest też target weld, więc można się chyba tym posłużyć. 5. Jeżeli utworzyłeś krawędź, to ją teraz usuwasz (na czerwono). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 16 Grudzień 2005 Share Napisano 16 Grudzień 2005 Jest make planar. A co do uśredniania odległości pomiędzy dwoma vertexami to na pewno jakoś da się to jakoś zrobić. Hmmm... moze przez tesselate? potem usuwasz wszystkie niepotrzebne vertexy i krawędzie i już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzemian Napisano 16 Grudzień 2005 Share Napisano 16 Grudzień 2005 Przecież można to zrobić poprzez snap (zaznaczyć w opcjach vertex i edge), powinno pomóc. Ew. możesz pobawić się trochę opcjami snap'a (nie jestem w tej chwili pewien, czy przy powyższych ustawieniach to zadziała). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
El Wieczor Napisano 16 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 16 Grudzień 2005 W sumie metoda mintrilla chyba najprostsza. Tak tylko się zastanawiałem, czy nie ma może jakiegoś ukrytego narzędzia do tego ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi