Gość foxhunt Napisano 20 Grudzień 2005 Napisano 20 Grudzień 2005 Witam Po pierwsze witam wszystkich ! A po drugie chciałbym na wstępie prosić o małe wyjaśnienei paru kwestii. Właśnie odkryłem Poser'a 6 - no program zajefajny. Zawsze chcialem stworzyć jakaś swoją własną postać. Żeby nie był to żaden plagiat jakiejs postaci z gry, tylko móc samemu stworzyć jakaś fajną postać. Widze że Poser jest potęznym programem, po małym poszukiwnaniu stwierdzam tez, że program raczej jest mało popularny w Polsce. W sumie znalazłem tylko tę stronke o tym programie. Więc na jakies turtoriale dla początkujących nie mam co liczyć. Chciałbym, żebyście mi na wstępie rozjaśnili troche sytuacje, a ja pobawie się w samouka. Jak już czegos totlnie nei bede umial zrobic, to sie zgłosze do Was na forum. Tak więc: 1. W programie, można nie tylko stworzyć postać, ale równiez wkleić jej odpowiednie tło, oświetlenie, a nawet wprowadzić postać w jakis ruch ??? 2. Czy mozna na wstępie wgrać sobie twarz kobiety a dopiero potem ją jakoś po swojemu przerabiac ? Bo jak dawałem RADNOM - to pojawialy się tylko głowy męzczyzn. Niby tam gdzies przestawialem z Male na Female, jednak jakos dziwnie kolory mi sie twarzy zaczely zmieniac ( na bialo zdaje sie ) i nie moglem im przywrocic normalncyh kolorow. Jak zrobić żeby zabrać sie odpoczątku za twarz kobiety ??? 3. Włosy - wszyscy sa łysi. Tam u goru niby jest zakładka Hair, potem tworze ( cos nowego, jakas plik ?) i moge sobie znowu myszka pozmieniac rozne opcje na takich jakby pokretelkach jednak wlosy mi sie na postaci nie pojawiaja, co robie zle ??? 4. Czy da sie modelować postać w sposób gruby/chudy ? Np. jak ktoś chce stworzyć szczupłą kobiete ??? 5. Jak nadac skorze jakis kolor ? Opalony blady itd ??? 6. Czy można tam tworzyć dla postaci jakieś elementy nakrycia ? O ubraniu już coś słyszałem a rzeczy w stylu czapka ? I w sumie to chyba wszystko na poczatek, jak bede wiedział jak to zrobić, to będe mogł już coś podziałąć w programie i nauczyc sie cos wiecej. Znajdzie się ktoś chetny do wytlumaczenia mi owych szesciu "zagadek" ? Pozdrawiam Foxhunt
Shogun 3D Napisano 20 Grudzień 2005 Napisano 20 Grudzień 2005 Ja akurat słabiutko znam posera ale wiem, że ma on wiele ograniczeń. Wbrew pozorom to jest program do niewielkiej modyfikacji dużej bazy gotowców, ale na dłuższą metę nic porządnego w nim nie zrobisz. Przyznaję jednak, że jak ja sam go zobaczyłem "dawno temu w odległej galaktyce", to też byłem zachwycony. Tak na tu i teraz radzę Ci się przesiąść na program taki jak np. 3ds max, który akurat w Polsce jest bardzo popularny i pozwoli Ci kontrolować budowę modeli, tekstury i animacje pod każdym względem. Tu na forum jest masa tutoriali na ten temat, jest też dostępna literatura na ten temat. Polecam "3ds max5 ćwiczenia i rozwiązania" wyd Helion. Jako podrecznik do nauki podstaw wystarczy w zupełności. A tak poza tym, to co to za frajda pracowac na gotowcach? Pozdrawiam. :)
Gość foxhunt Napisano 21 Grudzień 2005 Napisano 21 Grudzień 2005 Witam Zmieniłem temat - nie wiem mysle ze teraz jest w miare dobry. Sorry. @Shogun 3D - jedno podstawowe pytanie, czy ten 3ds max pozwala rowniez na tworzenie jakis fajnych postaci a w szczegolnosci twwarzy ? bo akurat na tym mi obecnei najbardziej zalezy. PS: Zauwazylem wlasnie po kilku dniach poszukiwan ze poser w polsce prawie nie instnieje. w Helionie maja tylko jedna ksiazke w spisie o poserze 4, ale i tak nie maja w magazynie. Jesli polecacie chetnie sprobuje tego 3ds max jednak jak z tymi twarzami ? Pozdrawiam Foxhunt
piotrek Napisano 21 Grudzień 2005 Napisano 21 Grudzień 2005 NIe wiem co to ten Poser - z tego wątku (i też trochę z innych domyslam się, że to program do robienia ludzi, tzn. gotowców). Rzeczywiście - lepiej daj sobie z tym spokój. 3dsax to program stworzony do tworzenia grafiki 3D i zrobisz tu wszystko - ludzi, twarze, dowolne obiekty, domki - wszystko, tylko na pewno bedzie to kosztowało więcej wysiłku aniźli w Poserze. Ale warto.
WToreK Napisano 21 Grudzień 2005 Napisano 21 Grudzień 2005 3dsax to program stworzony do tworzenia grafiki 3D i zrobisz tu wszystko - ludzi, twarze, dowolne obiekty, domki - wszystko, tylko na pewno bedzie to kosztowało więcej wysiłku aniźli w Poserze. Ale warto. Warto, warto ale nie da sie tego zrobic w stylu poser'a - suwaczkami grubosci, dlugosci itp. Tam masz tylko narzedzia i wielki szescian ( zalozmy ), wszystko rzezbisz recznie. Co do poser'a to szukaj na zagranicznych forach, stronach itd a na pewno na oficjalnej stronie programu, jakies tutoriale na pewno maja.
Shogun 3D Napisano 21 Grudzień 2005 Napisano 21 Grudzień 2005 Na dobrą sprawę Mintrill juz powiedział Ci, jaka jest różnica. w maxie tworzysz dowolny obiekt od podstaw, na przykład zaczynając modelowanie od boxa, czyli zwykłego sześcianu. To wymaga wyobraźni przestrzennej, znajomości dostępnych narzędzi i zasad modelowania. Oczywiście wszystko to jest do nauczenia. Poser się nie umywa.
Drakula Napisano 21 Grudzień 2005 Napisano 21 Grudzień 2005 Generalnie poser sprawdza sie tylko wtedy, kiedy pracujesz nad jakas postacia i masz "zaiwas" anatomiczny. Ale czasem to i poser nie pomoze bo sam zawiera troche bledow...
aspenboy Napisano 22 Grudzień 2005 Napisano 22 Grudzień 2005 Z tego co pamiętam, Poser ma ładnie wykonany interfejs - i jak dla mnie, na tym się kończą zalety tego softu. Polecam dowolny inny soft 3d, choćby wingsa do modelowania, albo trial 3ds max.
hcpiter Napisano 22 Grudzień 2005 Napisano 22 Grudzień 2005 Poser to program gdzie masz gotowe modele postaci i jakis tam dodatkow jak zwierzeta i roboty nie mozna w nim modelowac i dosc dziwnie sie animuje, jezeli mozna ;) ale ogolnie to program z gotowcami do ustawiania pozy, cos w stylu : click -> create -> end -> export :D P.s są jeszcze jakies obiekty z tego co pamietam Polecam MODO & 3ds max :D !!
aspenboy Napisano 22 Grudzień 2005 Napisano 22 Grudzień 2005 No i jeszcze pornole można robić w Poserze - pełno tego na sieci...
hcpiter Napisano 22 Grudzień 2005 Napisano 22 Grudzień 2005 aspenboy- a masz linki ? :> jak cos to na pm bo tu usuną :p
candyman11 Napisano 22 Grudzień 2005 Napisano 22 Grudzień 2005 Z tym Poserem to jest różnie, zdecydowana większość grafików 3d uważa Posera za program niszowy z dużymi ograniczeniami. Po części jest to prawda, z pewnością nie nadaje się on do modelowania od podstaw a jedynie ogranicza się do modyfikowania gotowych elementów. Zgadzam się też, ze opcje animacyjne ma mało intuicyjne i dość czasochłonne jest tworzenie skomplikowanych animacji(mówie tutaj jedynie o animowaniu postaci, bo jeśli chodzi o efekty specjalne, to możliwości są znikome). Moim zdaniem jednak jest to program, który może znacznie ułatwić prace grafikom, projektantom i animatorom. Po pierwsze istnieją bardzo dobre modele postaci 3d(np. Victoria3 i Michael3 firmy DAZ), które można modyfikować w dowolny sposób w tym programie, uzyskując postac człowieka o dowolnej rasie, urodzie i budowie. To w znacznym stopniu przyspiesza proces budowy sceny 3d(nawet dla zaawansowanego użytkownika programu 3d-np.3dsMax-wymodelowanie postaci o porównywalnej jakości zajęłoby nieporównywalnie więcej czasu). Po drugie Poser ma wiele opcji exportu elementów,dzięki którym ich integracja z innymi programami 3d jest bezproblemowa(istnieją również pluginy wspólpracujące z np. Maxem, Mayą i itp. ułatwiające import elementów Posera). Jedyne co moge ci poradzić, to zapoznac sie z bardziej zaawansowanym programem(Maya,3dsMax,XSI itp.) ale nie odstawiaj Posera. Łącząc jego możliwości z ww programami uzyskasz naprawde imponujące rezultaty. Pozdrawiam candyman11.
THE MANYSH TRAFO Napisano 22 Grudzień 2005 Napisano 22 Grudzień 2005 nie nie nie!!!! jak mozesz chwalic mozliwosci exportu plików z posera do innych programów. miałem kiedys poser 5 z programem GestureMax firmy digimation ( jak by ktos nie wiedział to taki fachowy mostek miedzy tymi programami ) owszem mozna było swobodnie przenosic postacie do maxa ale jezeli chodzi o export włosów do maxa to do dzisiaj nie znam na to sposobu i pewnie owy nie istnieje. Sam export z posera do maxa bez uzywania pluginów jest tragiczny po imporcie obiektu do maxa mamy praktycznie inny obiekt rózniący sie maxymalnie od orginału nie wspomne juz ze przy zawansowanej postaci Poserowej export praktycznie sie nie udaje. ... Wiec ludzie odinstalujcie to paskudne narzedzie i niestety czekają was długie dni w maxie ......... nie ma lekko 8-)
candyman11 Napisano 22 Grudzień 2005 Napisano 22 Grudzień 2005 Szczerze mówiąc nie wiem jak jest z Maxem, bo pracowalem w nim bardzo mało. Mam Meye 7, Posera6 i wymiany plikow między tymi programami dokonuje pluginem BodyStudio 2.6 firmy Reiss. Nie mam zadnych problemow z importem do Mayi dynamic hair i cloth. Jeśli chodzi o "export as obj" model importuje sie bez wiekszych problemow(nie jestem pewien ale wlosów w ten sposob chyba nie exporuje Poser-trzeba plugina np. Body Studio). Z tego co sie orientuje nie ma problemow tez z Maxem 7-8 i Poserem6. Pozdrawiam.
myk_myk Napisano 22 Grudzień 2005 Napisano 22 Grudzień 2005 Witam. Do maxa jest plugin, którym za pomocą suwaków tworzysz twarz jaką chcesz. Nazwy nie pamiętam. Pozdrawiam.
Muhaho Napisano 11 Styczeń 2006 Napisano 11 Styczeń 2006 Opinie jak widac sa podzielone... Zdaje sie, ze Poser dla grafikow komputerowych stal sie tym czym cyfrowe aparaty fotograficzne dla fotografow... Heh... Ja uzywam Posera, jak juz ktos wspomnial, jako zawias anatomiczny (pomimo tych paru bledow) przy bazgraniu prac 2d. Jesli ktos ma podstawy anatomii, akurat niema pod reka konwecjonalnej lalki, lub gonia go terminy poser staje sie pomocnym narzedziem znacznie przyspieszajacym prace z olowkiem czy tabletem... Pozdrawiam.
TimGrayson Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 Hey Jestem poczatkujacy na maxa w grafice 3d i we wszystkich tych programach (siedze w tym dopiero z tydzien - dotychczas zajmowałem sie rysowaniem ale na papierze tu mozna zobaczyc http://timgraysonart.freehost.pl ) Mam program Poser6 i mam kilka prostych podstawowych pytań Program ten wybrałem ze wzgledu na to iż ma on gotowe mogele ludzi a mi bardziej zalezy na modelowaniu ubran na juz gotowych modelach (interesuje sie bardzo hstoria i chiałbym porobic żołnierzy w roznych uniformach z roznych okresów np. cos takiego http://homepage.ntlworld.com/lee.m.harrison/lee/FPWimages/FPW.html Czy program ten nadaje sie do tego typu rzeczy ? Są w nim ubrania ale jak mozna robic własne (jezeli mozna - np. chełm czy kurtke lub nawet pistolet) czy to trzeba zrobic w innym programie i potem przezucic to do Posera? Widziałem prace z tego programu i jest mnustwo elelmentów ktorych nie ma w Poserze czyli albo te w nim dostepne zmieniono lub zrobione byly w innych programach Prosze o jakiekolwiek rady i mzoe jakies polskie tutoriale z tworzeniem ubran ;]
piotrek Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 Ewentualnie modele z Posera przerzuć do innego (czyt. lepszego, aczkolwiek nierzadko trudniejszego) softu i tu zrób te ubrania.
TimGrayson Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 A mozesz cos polecc jakis program wedlug ciebie dobry i jak dla mnie narazie prosty w obsłudze ;]
owca Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 co to za program ten poser? z postów wnioskuję że to jakiś kreator gotowców którym się tylko parametry zmienia na gruby/chydy...
piotrek Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 Polecam np. Maya Unlimited z systemem Cloth. Można także użyć innych: Houdini, XSI, 3dsmax :)
araneus Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 co to za program ten poser? z postów wnioskuję że to jakiś kreator gotowców którym się tylko parametry zmienia na gruby/chydy... No mniej wiecej. Po prostu w programie masz zestaw gotowych postaci (dorosli, dzieci, zwierzęta) i ubrań, ktore mozesz modyfikować (tak jak napisales: "gruby/chudy"), ustawiać pozy (jest tez oczywiscie mnóstwo gotowych póz) i animować (rownież zestaw gotowcow typu chodzenie, bieganie itp). Mozna sie tym pobawic, program dobry zwlaszcza dla poczatkujacych, bo żeby animowac postac np w maxie to trzeba naprawde sporo umiec a posera mozna w weekend opanować. Zreszta z tego co pamietam to w poserze jest naprawde dobry manual (pdf chyba), nawet tutkow nie trzeba. A mozesz cos polecc jakis program wedlug ciebie dobry i jak dla mnie narazie prosty w obsłudze ;] Najpopularniejsze sa dwa programy: 3ds max - najbardziej popularny, najwiecej chyba tutoriali w necie, ze strony producenta mozna ściągnąć 30 dniowy trial Maya - zwolennicy (pszczelarze ;) ) twierdza, ze najlepszy, nieco mniej popularny, ale rowniez bardzo dobry program. Wersja PLE jest darmowa do użytku niekomercyjnego Jest jeszcze wiele innych (np. XSI, Houdini), nawet darmowych (np. Blender - w tym programie "złamie Cię" interfejs ;)). Najlepiej samemu sprobowac i wybrac cos dla siebie :D
TimGrayson Napisano 28 Lipiec 2006 Napisano 28 Lipiec 2006 Jestem całkowicie zielony i dopiero zaczynam w 3d. Zrobiłem prostą czapke w programie 3dstudio max i chciałbym w tą czapkę ubrać postać z Poser 6 - jak to zrobić aby czapka była dostępna w Poserze. Mozę być równierz na odwrót i postać z Poser mogę wrzucic do 3d max'a aby tam ja ubrać w czapkę?
kugel Napisano 12 Maj 2007 Napisano 12 Maj 2007 Poser 6 jest zaje.... programem do modelowania postaci. chyba najlepszym programem tego rodzaju. Można zapisać postać i importować do progrmów ,Maya,blender,3dmax, itd. wystarczy twoja fotka i kilka minut czasu a pochwili znajdziesz się w kompie. Polecam, dla początkujących co chcą zrobić orginalne postacie, program jest tylko do modelowania postaci, i tylko do tego przeznaczony. Zrób postać zapisz i zaimportuj w twoim programie do 3d. Miłego modelowania. Stronka: www.poser.pl
tadzio Napisano 12 Maj 2007 Napisano 12 Maj 2007 Czy poser jest taki rewelacyjny i czy tylko do modelowania to bym sie spieral... Generalnie sa wtyczki umozliwiajace export calego modelu wraz z animacja do innych programow typu max. Niektorzy (Babanapunk chyba jesli dobrze kojarze) robia sobie model "baze" w poserze a potem exportuja do maxa i tam od podstaw w sumie na bazie tego modelu robia swoj, czyszcza siatke itp. pozdr
Hindus Napisano 13 Maj 2007 Napisano 13 Maj 2007 poser to nic nie wnoszacy soft - modele na przecietnym poziomie - strata czasu - lepiej zainwestowac ten czas w nauke 3dsmax.
Rekomendowane odpowiedzi