Napisano 3 Styczeń 200619 l Witam, mam problem z ustawieniem rendera dokładnie chodzi o błąd jaki generuje fr 1 widoczny na brzegach przedstawionego na obrazku domku. Dwa ciemniejsze pasy na elewacji są brzegami dwóch bocznych ścian, bryła jest jedną siatką i nie wiem dlaczego render inaczej cieniuje akurat te 2 elementy. Jeśli ktoś cos wie jaki parametr odpowiada za minimalizacje tego błędu to był bym wdzięczny za pomoc. Poniżej podaje poglądowe warunki w jakich render został wykonany, tylko poglądowe bo ustawienia nie są jakieś udziwnione a niezależnie od wysokości ustawień w zakładce GI i czasu renderingu nie udaje mi się usunąć tego efektu AA sampler ustawiony na Adaptive wlaczony GI i Sky light swiatlo to direct light + fR-shadow map
Napisano 3 Styczeń 200619 l Autor Nie ma mowy o nakładającej się geometrii, to już nie ten etap pracy :P tzn. za stary na to jestem haha, ale mam wrażenie ze ten problem nie dotyczy jedynie mnie wcześniej używałem fr stage 0 i było podobnie ale zwaliłem to wtedy na niedopracowany algorytm pierwszej wersji rendera tyle ze sytuacja powtarza się w kolejnym wydaniu.
Napisano 5 Styczeń 200619 l dodatkowo może byc problem ze światłem ( direct light ) jeżeli je na przykład przeskalowałeś wtedy delete i nowe światło, może to być także spowodowane nieodpowiednim materiałem, wykorzystuj materiały typu FR-advanced... i jescze jedno, jeśli używasz fr stage 1 na maxie 7.5 to koniecznie ściągnij poprawke naprawiającą błąd z cieniowaniem obiektów...
Napisano 5 Styczeń 200619 l Autor Pmoglo :) niestety czas renderingu przy odpowiedznich ustawieniach jest okolo 300% dla rozdzielczosci jak załączonego obrazka czyli ~600x400 HR ray500 max/min 250/10 czas wynosil 10 min na dwu procesorowym athlonie 2800+. Mial bym jeszcze pytanie odnosnie tej poprawki dla maxa 7.5 narazie uzywam max 6 a uzyte materialy to wylacznie fr-advanced (tez myslalem ze moze to wina uzytych materialow). Nie mniej podniesienie liczby sampli GI rozwiazuje ten problem ale kosztem czasu. Narazie testuje sobie jeszcze parametry i moze niedlugo dojde do jakiejs złotej reguly :P to postaram sie podzielic wtedy wiedza. Dzieki wszytkim za pomoc :)
Napisano 5 Styczeń 200619 l 10min!!?? Coś źle robisz. Z tego co widzę, to na moim Athlonie 2500+ robiłoby się z 2 min na tych ustawieniach a na moich ustawieniach, żeby było ładnie to mniej niż 1 min. Jak chcesz, to podeślij scenkę zarchiwizowaną z materiałami, to ustawię po swojemu i zobaczymy.
Napisano 5 Styczeń 200619 l 250 ?! szalony czy jak ? właśnie przez takie ustawienie density masz taki paskudny czas normalnie powinno starczyć zaledwie około 30 przy takiej ilości rays
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto