Mirkowaty Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 Witam, mam problem z ustawieniem rendera dokładnie chodzi o błąd jaki generuje fr 1 widoczny na brzegach przedstawionego na obrazku domku. Dwa ciemniejsze pasy na elewacji są brzegami dwóch bocznych ścian, bryła jest jedną siatką i nie wiem dlaczego render inaczej cieniuje akurat te 2 elementy. Jeśli ktoś cos wie jaki parametr odpowiada za minimalizacje tego błędu to był bym wdzięczny za pomoc. Poniżej podaje poglądowe warunki w jakich render został wykonany, tylko poglądowe bo ustawienia nie są jakieś udziwnione a niezależnie od wysokości ustawień w zakładce GI i czasu renderingu nie udaje mi się usunąć tego efektu AA sampler ustawiony na Adaptive wlaczony GI i Sky light swiatlo to direct light + fR-shadow map
polka dot Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 ro chyba wina modelu, nakładające się polygony ale nie jestem pewien :(
Mirkowaty Napisano 3 Styczeń 2006 Autor Napisano 3 Styczeń 2006 Nie ma mowy o nakładającej się geometrii, to już nie ten etap pracy :P tzn. za stary na to jestem haha, ale mam wrażenie ze ten problem nie dotyczy jedynie mnie wcześniej używałem fr stage 0 i było podobnie ale zwaliłem to wtedy na niedopracowany algorytm pierwszej wersji rendera tyle ze sytuacja powtarza się w kolejnym wydaniu.
Morph0001 Napisano 5 Styczeń 2006 Napisano 5 Styczeń 2006 Wystarczy zwiększyć sample ;). czy to pomoglo???
La R Napisano 5 Styczeń 2006 Napisano 5 Styczeń 2006 dodatkowo może byc problem ze światłem ( direct light ) jeżeli je na przykład przeskalowałeś wtedy delete i nowe światło, może to być także spowodowane nieodpowiednim materiałem, wykorzystuj materiały typu FR-advanced... i jescze jedno, jeśli używasz fr stage 1 na maxie 7.5 to koniecznie ściągnij poprawke naprawiającą błąd z cieniowaniem obiektów...
Mirkowaty Napisano 5 Styczeń 2006 Autor Napisano 5 Styczeń 2006 Pmoglo :) niestety czas renderingu przy odpowiedznich ustawieniach jest okolo 300% dla rozdzielczosci jak załączonego obrazka czyli ~600x400 HR ray500 max/min 250/10 czas wynosil 10 min na dwu procesorowym athlonie 2800+. Mial bym jeszcze pytanie odnosnie tej poprawki dla maxa 7.5 narazie uzywam max 6 a uzyte materialy to wylacznie fr-advanced (tez myslalem ze moze to wina uzytych materialow). Nie mniej podniesienie liczby sampli GI rozwiazuje ten problem ale kosztem czasu. Narazie testuje sobie jeszcze parametry i moze niedlugo dojde do jakiejs złotej reguly :P to postaram sie podzielic wtedy wiedza. Dzieki wszytkim za pomoc :)
El Wieczor Napisano 5 Styczeń 2006 Napisano 5 Styczeń 2006 10min!!?? Coś źle robisz. Z tego co widzę, to na moim Athlonie 2500+ robiłoby się z 2 min na tych ustawieniach a na moich ustawieniach, żeby było ładnie to mniej niż 1 min. Jak chcesz, to podeślij scenkę zarchiwizowaną z materiałami, to ustawię po swojemu i zobaczymy.
La R Napisano 5 Styczeń 2006 Napisano 5 Styczeń 2006 250 ?! szalony czy jak ? właśnie przez takie ustawienie density masz taki paskudny czas normalnie powinno starczyć zaledwie około 30 przy takiej ilości rays
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się