P4VV37 Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 Postanowiłem zrobić animację. Zwykle robie tylko statyczne rendery, więc chcę się sprawdzić. animacja ma przedstawiać samolot który startuje i leci. Przy tak rozbudowanej i wciągającej fabule niewiele potrzeba do sukcesu, więc nie będę się skupiał na szczgółach:). wszystko chce zrobić w miarę szybko. nie wiem czemu, ale nie chce mi działać montionblur. scenka równierz ma być prosta. Jeszcze nie jestem w 100% pewien jak ma wyglądać, ale pomyśle nad tym. texturki jeszcze poprawie, dodam pare napisów, znaków. Szukam jakiś referków silnika lotniczego, najlepiej takiego w kształcie gwiazdy:)
kannu Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 a takie cośnie powinno być w WIP ? bo animacji tu chyba nie ma.
brumugun Napisano 15 Styczeń 2006 Napisano 15 Styczeń 2006 kannu - > przeczytaj , opis działu animacje... P4VV37 - > http://www.ultralightflyer.com/airventure_05/images/radcam.jpg edit : jeszcze takie cuś http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ad/Umlaufmotor1.jpg
kannu Napisano 15 Styczeń 2006 Napisano 15 Styczeń 2006 brumugun - jasne, dzięki -masz racje . Troche to dziwne , że WIPY animacji mająbyć w tym samym dziale- ale to zapewne dlatego, ze jest tego tak malutko :) pozdrawiam i zycze powodzenia :)
mr.funky Napisano 15 Styczeń 2006 Napisano 15 Styczeń 2006 nawet fajnie wyglada ten samolocik :) Ja bym go widzial startujacego miedzy polami na jakiejs farmie. pozdrawiam
kannu Napisano 15 Styczeń 2006 Napisano 15 Styczeń 2006 samolocik spoko jest. On ma chyba jakieś refleksy na skrzydłach - jesli bedzie sie w nich odbijać całe otoczenie , to mozesz mieć problem z renderingiem :(
P4VV37 Napisano 15 Styczeń 2006 Autor Napisano 15 Styczeń 2006 Ooo... tu jest:) ja go szukałem myślałem że został usunęty za złą nazwę. Renderować będę chyba scanlinem, nie mam vray, a mental strasznie długo liczy. zacząłem już głowę pilota. Później pokaże. brumugun =>thx
Rascal Napisano 15 Styczeń 2006 Napisano 15 Styczeń 2006 Jesli chodzi o refy silnika to znalazlem dwa calkiem dobre. Natomiast jesli chodzi o model to cos dziwnego dzieje sie z tym bumpem z jednej strony jest zbyt duzy. Wymodeluj nowe smiglo bo to nie ma prawa dzialac :) http://www.ultralightnews.ca/kitplanebuilder/images/rotecradial.jpg http://www.scoop.co.nz/stories/images/0405/bfe2934e88bcb9e2a99b.jpeg
kannu Napisano 15 Styczeń 2006 Napisano 15 Styczeń 2006 takie śmigło w animacji w zupełności wystarczy. nalezy pamietać, ze musi byćmocny motion blur. Pamietaj, o tymzeby nie przesadzać ze szczegolowaścią silnika - to czesty błac- z tego co widze, to będzie on prawie niewidoczny ( a podczas animacji i renderingu będziesz przeklinać każdy niepotrzebny polygon ) . pozdrawiam i zycze powodzenia :)
P4VV37 Napisano 16 Styczeń 2006 Autor Napisano 16 Styczeń 2006 Trochę zmieniłem. Silnik chce wystawić trochę na zewnątrz. Samolot potrzebuje już tylko kokpitu, kilku poprawek i tego dziwnego kikuta na spodzie ogona. Potem dokończe pilota. Sceny jeszcze nie wymyśliłem. Myśle jednak że będzie to mały hangar, nie-asfaltowy pas startowy, kilka drzewek.
kannu Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 nie wiem czemu, ale nie chce mi działać montionblur. a czym to bedziesz renderować ? i w jakim to robisz programie ?
Gedeon Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 animacja ma przedstawiać samolot który startuje i leci. I ty naprawdę sam to wymyśliłeś???? He he he Zobaczymy jaki będzie efekt końcowy bo na razie tylko sam render...
P4VV37 Napisano 17 Styczeń 2006 Autor Napisano 17 Styczeń 2006 +hangar zaczynam próby animacji blipedów. te texturki nie są moje. to 3dk
kannu Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 Ten hangar wyglada na bardzo mala makiete. to pewnie przez rozmiar plamy zacienienia i przez teksturki. Ale niech walczy z animacją :)
Rascal Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 Hangar ma zbyt malo detali, textury tez dosc slabe i maja zbyt wielka skale przez co sprawia wrazenie ze mozna by go wziac w 2 palce, wrazenie to jeszcze poteguje ciemna plama ktora nic z cieniem nie ma wspolnego. Mysle ze warto by bylo wiecej poswiecic czasu na studiowanie referencji. Pozatym preferowana rozdzielczosc renderow przez wiekszosc to min. 640 wyobraz sobie ze ktos uzywa 1600x1200 i otwiera twoja prace... jest naprawde mala.
P4VV37 Napisano 18 Styczeń 2006 Autor Napisano 18 Styczeń 2006 Większość renderów daje w 640:480, ten ostatni był tylko poto by pokazać ogólny kształt obiektu. ale jeśli ci zależy: NIe zależy mi na detalach tego hangaru, bo widoczny on ma być przez chwile i głównie od środka. daje inną teksture, ta rdza dziwnie wyglądała. liny będą czarne, poprostu nałożyłem przypadkiem złą teksture.
P4VV37 Napisano 18 Styczeń 2006 Autor Napisano 18 Styczeń 2006 Macie jakieś tutki o animacji? koleś idzie(footstep) dochodzi do xelu. jak teraz zaanimować jego ruch; chce ruszyć ręką, a pisze że po ostatnim kroku nie wolno.
mr.funky Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 ja bym troche bardziej pofalowal ta blache na "drzwiach" od hangaru ...bo jakby tak przylozyc do tego samolot z tymi szerokimi skrzydlami to dziwnie by to wygladalo..
P4VV37 Napisano 18 Styczeń 2006 Autor Napisano 18 Styczeń 2006 dZIĘKI! uDAŁO SIĘ. MAM PIERWSZEGO ZAANIMOWANEGOBLIPEDA zaraz zapodam link. pierwsza scena ma wyglądać tak: http://rapidshare.de/files/11303035/aha.avi.html tylko że to jest bez trawy, samolotu, pilota. oświetlenia(taiego jakie ma być), zbyt mało dynamiczne(renderóje co 2 klatkę bo strasznie było powolne), kłódka nie znika kiedy powinna(ten prostokąt pośrodku), brakóje tła i render w bardzo małej rozdzielce. Ale jestem zadowolony:)
mr.funky Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 czemu ten biped nogami nie rusza? i wogole...jestes pewien ze on by tak szybko te drzwi odsunal?
P4VV37 Napisano 18 Styczeń 2006 Autor Napisano 18 Styczeń 2006 PEwien nie jestem:) ale pierwszy raz animuje szkieleta(wcześniej nim postacie ustawiałem na scenie[statyczne]) pozatym chciałem pokazać jak ma się to wszystko zaczynać.
P4VV37 Napisano 18 Styczeń 2006 Autor Napisano 18 Styczeń 2006 A nóg nie umiałem animopwać:) są tylko na początku. potem miał na chwilę stanąć i znów iść, ale gdy mu kazałem to skooczył... i widziałem się z nim 20 klatek później:) pozatymmusiałem renderować co 2 klatkę, bo animowana przezemnie postać poruszała się zbyt powoli-nie mam wyczucia.
piotrek Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 Warto dodać nieznaczne wibracje do tych "drzwi".
P4VV37 Napisano 18 Styczeń 2006 Autor Napisano 18 Styczeń 2006 kokpit(bez textu): czapka pilota(bez gogli): broda, wiem do wymiany ale nad tym jeszcze pomyśle
mr.funky Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 cos mi nie gra z tymi rurkami dookola kokpitu. Nie powinny byc one czasem zlaczone? :) Pozatym nie mam zastrzezen. Aha...co do chodu bipeda. Jest na to prosty sposob - ja to robie tak -> przyjmuje sobie ze powiedzmy jeden krok to 20 klatek. Biore jedna noge...przekladam ja o dana liczbe kratek w viewporcie ( w widoku z boku ), potem po srodku drogi robie klatke jeszcze jedna zeby noga poszla troszke do gory a nie tak plasko. Natepnie lapiesz za druga noge i przestawiasz ja o ta ustalona liczbe kratek...robisz klatke po srodku no i oczywiscie przesuwasz bipeda :) Ja to tak robie i nie jest zle....Do tego dokladam jeszcze jakies ruchy glowy, rak, biodra i jest ok ;] pozdrawiam
piotrek Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 Weź stoper i zmierz, ile trwa jeden krok. Przelicz to następnie na ilośc klatek i gotowe.
P4VV37 Napisano 21 Styczeń 2006 Autor Napisano 21 Styczeń 2006 Kroki już mi jako-tako idą, ale otwieranie dżwi nie zabardzo: udało mi się coś skleić, ale nie wiem czy muszę potem wszystko animować od początku, czy jest jakiś sposób dzięki któremu mógłbym tylko skopiować ten ruch i później go powturzyć.nie chodzi mi o otwieranie go na innym modelu, tylko o to bym mógł go urzyć jako schematu(jak step) który później mogę powtarzać. ===>http://rapidshare.de/files/11476683/krok.avi.html
P4VV37 Napisano 21 Styczeń 2006 Autor Napisano 21 Styczeń 2006 Znalazłem"copy pose", i jest już 2 pchnięcie. ale czy można skopiować cały fragment animacji?
SUPER_OkO Napisano 21 Styczeń 2006 Napisano 21 Styczeń 2006 jes - zaznacz-shift-i suwasz. A tak ogolnie mowiac to ten czepek pilota wyglada jak by mu slon na glowe narobil :) chyba niepotrzebnie jest tam ten bump
FaNTOMAS Napisano 21 Styczeń 2006 Napisano 21 Styczeń 2006 Nawet nieźle ci to wyszło, to otwieranie drzwi. Dobrze że animowałeś również ręce, tylko ma się wrażenie że te drzwi takie lekkie są bardzo, ale mógł byś zwolnić trochę animację na początku, aby na samym początku tak drzwi nie ruszały z kopyta tylko żeby troche pomęczył się ten gość z nimi, możesz to zrobić w oknie Graph Editor jeżeli kożystasz z maya. PoZdRo!
P4VV37 Napisano 21 Styczeń 2006 Autor Napisano 21 Styczeń 2006 Wkręciłem bipeda do sceny z hangarem, teraz chce żeby drugie dżwi poruszały się odwrotnie do tych phanych-jak to zrobić? teraz trochę pomodeluje, myśle nad scenką. Chce wsadzić jeszcze jedną postać do animki, bo pomyślałem że nie będzie odpalał w hangarze samolotu:) a sam go nie wyciągnie.
P4VV37 Napisano 21 Styczeń 2006 Autor Napisano 21 Styczeń 2006 FaNTOMAS -zwolniłem ją jak mówiłeś, tylko że wygląda to tak, jakby na początku się z nimi męczył, a potem wszystko szło mu gładko. ale popracuje nad tym. A tą uszatke pilota pokryje włoskami:) będzie lepiej wyglądało
P4VV37 Napisano 22 Styczeń 2006 Autor Napisano 22 Styczeń 2006 Trochę chyba przesadziłem. Myślę że będzie się to zbyt długo renderowało, scenę zrobiłem więc prostą. zamiast tych włosów wstawię jednak chyba proste kłosy, miało to być zborze. Nad materiałem ziemi myśle, bo tą teksture raczej trzeba zmienić. p.s. jak zrobić dobrze wyglądający efekt "patrzenia z kamery", żeby render wyglądał jak z monitoringu.?
piotrek Napisano 22 Styczeń 2006 Napisano 22 Styczeń 2006 Teraz, przy tej texturze ziemi i kłosach, hangar wydaje się być wielkości 2m, gdzie m to rozmiar standardowej mrówki :)
mr.funky Napisano 22 Styczeń 2006 Napisano 22 Styczeń 2006 Chyba napewno :) heheheheh... Proponuje Ci zrobic jakies cienkie, proste wloski... no i nizsze niz poprzednie oczywiscie...Ta textura ziemi jak sam powiedziales do wymiany - ja bym tam widzial taki ubity piach + gdzieniegdzie trawa. Pozdrawiam
P4VV37 Napisano 22 Styczeń 2006 Autor Napisano 22 Styczeń 2006 Postaram się przy niej pogrzebać, tymczasem zabrałem się za kierowcę:)
kannu Napisano 22 Styczeń 2006 Napisano 22 Styczeń 2006 Juz wpadles w pulapke typową przy robieniu animacji. Za bardzo sie rozbujałes chyba. Przemysl sobie ujęcia przez dwa dni - to zaoszczędzisz dwoch miesiecy pracy. Modeliwanie ziarenek w kłosie nie jest w tym przypadku na plus. Uwierz mi - warto pomysleć nad animatikeim i storyboardem - zauwaz, ze produkcje ktore teog nie mialy na tym forum - upadly. pozdrawiam i zycze powodzenia
P4VV37 Napisano 22 Styczeń 2006 Autor Napisano 22 Styczeń 2006 kannu -thx Co do zboża, mam już pomysł: zrobie render kilku kłosów i przy pomocy textury z opacty powstaną. ps. może zamiast zarostu broda? Z kąd u mnie takie dziwne przebarwienia, kolory włosów?
kannu Napisano 22 Styczeń 2006 Napisano 22 Styczeń 2006 no oki, pewnie do kwestii storyboardu i animatiku musisz sam dojść :) powodzenia :)
FaNTOMAS Napisano 22 Styczeń 2006 Napisano 22 Styczeń 2006 No fajnie, że ją robisz dalej i masz zamiar skończyć. Z tym modelowaniek kłosów w zbożu to nie tyle co przesada, tylko nie dokładność. Lepiej by było jak byś dopracował hangar. Ja również jak kannu wyznaję zasadę, że bez dobrej fabuły i scenariusza, a co za tym idzie, projektów bochaterów, scenografia, motywy przewodnie itp itd. nie powinieneś do kompa siadać :). A co do tego co pokazałeś. To hangar do poprawy, tekstura podłoża równierz, a co do brody to sam zdecyduj :) wkońcu to twoja animacja. PoZdRo!
P4VV37 Napisano 23 Styczeń 2006 Autor Napisano 23 Styczeń 2006 Mam już storyboard, pojedyńcze ujęcia. Postanowiłem renderować ujenciami i później je połączyć. pilot:
P4VV37 Napisano 24 Styczeń 2006 Autor Napisano 24 Styczeń 2006 Mam już teksture trawy. Nie wiem co zrobić w tle, może drzewa? Nie będzie porywającej fabuły, chcę się tylko trochę podtrenować w animacji. podrzyce dziś pierwszy fragment. Akcja: 1) koleś idzie 2)otwiera klamkę-widać ręce i klamkę(to chcę zrobić dziś) 3)otwiera dżwi, włancza światło 4) wyprowadzają samolot 5) Zapomniałem, że nie zrobiłem dżwi do samolotu, coś wymyśle 6)odpalenie silnika jedzie, jedzie... start! to wszystko. albo to:
FaNTOMAS Napisano 24 Styczeń 2006 Napisano 24 Styczeń 2006 Cze! No więc tak, jak uda ci się zrobić dobre ujęcia (dużo i krótkie) to wyjdzie niezła z tego animacja. Obejżyj sobie tak zwane spoty reklamowe różnych filmów (trailery). Co to tych renderów co pokazałeś, to do pilota nic nie mam, bo nie napisałeś czy to ma być pilot hiperrealistyczny, czy może coś wynaturzonego, ogólnie nie jest źle. Hangar jest za mały !! jak ci sie tam samolot zmieści, drzewo jest w złym miejscu, samolot zachaczy skrzydłami. To zboże to nie jest takie złe, albo tam jest taki wiatr albo popraw trochę to kłosy, bo są tak każdy w inną stronę. A z tym niebem to chyba cos nie tak :), oświetlenie też jest złe, nie wydaje ci się. Zobacz sobie filmy jakieś np. w słońcu lub wyjrzyj za okno i zobacz jak tam jest jasno :) PoZdRo!
SUPER_OkO Napisano 24 Styczeń 2006 Napisano 24 Styczeń 2006 jak ty chcesz sie podtrenowac w animacji to jabym na twoim miejscu wywalil wszystko a zamiast hangaru zrobil boxa, bo wtedy wiecej czasu poswiecisz na sama animacje i sie czegos moze nauczysz, a tak skonczysz robic scene za rok i ci sie odechce bo znajdziesz inny pomysl na animacje lepsza i tak wkolko. a co do hangaru to ja niewiem czy bys tam zmiescil nawet konia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się