jovi Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 Czy jest na forum ktoś z kim mógłbym nawiązać dyskusje na temat "rozciągliwych" riggów. Chodzi o doświadczoną osobę która robiła w tym temacie już coś. Ja mam za sobą jedną przymiarkę i działa całkiem całkiem ale chciałbym podyskutować z kimś po polsku na ten temat bo czuję się jak na pustyni.
SUPER_OkO Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 no to jezeli wiesz jak to zrobic to poco chcesz dyskutowac jeszcze
jovi Napisano 16 Styczeń 2006 Autor Napisano 16 Styczeń 2006 Dzięki za konstruktywną uwagę SUPER OKO. Ja jestem nowy, także nie znam zasad. Postaram się je zapamiętać. Dziękuję.
SUPER_OkO Napisano 17 Styczeń 2006 Napisano 17 Styczeń 2006 ... :D moze poprostu napisz jaki masz problem z tymi kosciami zamiast sie wdawac w dyskusje
sbx Napisano 17 Styczeń 2006 Napisano 17 Styczeń 2006 z mojego doswiadczenia wiem ze mozna to zrobic na dziesiec sposobow ,lecz najwazniejsze by kosci po rozciagnieciu lub sprezeniu mogly wrocic dokladnie do swoich poczatkowych wymiarow osobiscie by to uzyskac orginalna dlugosc kosci za pomoca skryptu polaczona z CA mnoze przez ujemny lub dodatni wspolczynnik w tym przypadku wartosc wspolczynnika rowna zeru odpowiada poczatkowej dlugosci kosci pozdrawiam Sebastian
Kris_R Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 Mowa jest o maxie ale też o technikach takiego riggowania w oderwaniu od softu... Pogadaliśmy trochę z Jovim na priv, ale to wciąż za mało... na CG Talk jest bardzo fajny i rozbudowany wątek o rozciągliwych kościach.. myślę, że tam znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. pozdro
bjk Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 Wpadl mi w lapy kiedys videotut lynda character animation(albo jakos tak:)). Bylo tam sporo o rigowaniu a przy tym o rozciaganiu kosci. Dla kogos kto sajmuje sie rigowanim to smaczny kasek...
jovi Napisano 22 Styczeń 2006 Autor Napisano 22 Styczeń 2006 Dzięki za uwagi. Jestem na wyjeździe i ciężko mi było się dostać na neta. Problem jest w ustawieniu strechy bones w rigu który jest zaIKowany. Nogi i ręce muszą wracać po rozciągnięciu do tego samego położenia. Są super materiały na DVD, to wiem ale ciężko ściągnąć. Profesjonalne rozwiązania są na "CG academy - Intermediate rigging" na czterech DVD ale mam tylko cz2, a wbudowane rozciąganie jest na DVD 1 i DVD3. Dużo materiału jest w tutorialach www.PaulNeale.com to jego autorstwa są te DVD cg academy. Ja robie to przez wire parameters wartości Xpos (ten argument się pojawia gdy kość jest w łańcuchu IK) kości której długość chcę animować, do suwaka którego wcześniej tworzę. Suwakiem można wartości wpisać i zawsze wrócić do początkowej wartości, ale jest jeden problem - po zwireowaniu kość przeskalowuje się do niewiadomej wartości i trzeba suwakiem ustawić na oko początkowe położenie. W kręgosłupie mniejszy problem bo nie ma tam IK obowiązkowego i można animować poprostu pozycję kości nadając im wcześniej w BoneTools rozciągliwość. SBX powiedz czy to działa z IK? Dzięki Kris za wskazówkę, byłem tam ale widocznie źle szukałem. POZDROWIENIA
sbx Napisano 22 Styczeń 2006 Napisano 22 Styczeń 2006 tak, dziala, wyglada to tak jak na obrazku, sterujac tym wspolczynnikiem wydluzam lub skracam lancuch kosci, bez wzgledu czy jest to FK czy IK jak juz wspomnialem poczatkowa dlugosc kosci zapisz jako konstant i mnoz go przez wartosci ujemnie lub dodatnie spinner-a, wtedy zero bedzie odpowiadac poczatkowej dlugosci X kosci i problem masz z glowy :) pozdrawiam Sebastian
jovi Napisano 22 Styczeń 2006 Autor Napisano 22 Styczeń 2006 Super Sbx. Wygląda przejrzyście. Ale musze chyba się umówić z Tobą na kawkę bo jak na moje wiadomości to strasznie skrótowo to opisałeś. Byłbym wdzięczny gdybyśmy mogli dłużej o tym pogadać. Odezwę się do Ciebie na gg.
jovi Napisano 22 Styczeń 2006 Autor Napisano 22 Styczeń 2006 No Wam będzie łatwiej bo na miejscu siebie macie. Ja w Szczecinie i Berlinie przesiaduje. Ale mozna by sie spyknąć na gg na jakąś grupową konwersacje :)
sbx Napisano 23 Styczeń 2006 Napisano 23 Styczeń 2006 postaram sie uscilic troche: 1. poczatkowa dlugosc kosci zapisuje w kosci dodajac do niej atrubut np. x=100 2. po zmianie wspolczynnika strech na dodatni lub ujemny przypisany do lacucha kosci, skrypt przypisany do poszczegolnych kosci tego lacucha automatycznie zmienia dlugosc kosci wyliczajac ja na posdstawie (poczatkowa dlugosc kosci * wspolczynnik strech) jak by cos to zapraszam na kawe lub gg :)
jovi Napisano 26 Styczeń 2006 Autor Napisano 26 Styczeń 2006 Mam pytanko dodatkowe. Do wczooraj byłem przekonany że Character Studio w ostatnich wersjach Maxa nie ma rozciągliwych kości. Wczoraj przekonywał mnie gościu z jak mniemam poważnego studia 3d w Niemczech że takowe istnieją. Przejrzałem help z max 8.0 i opcje CS nie ma mowy o tym. Czy ktoś coś wie o tym. Sbx w pisaniu skryptów jestem cieńki. Wykorzystywalem tylko expresions i to incydentalnie. Moze jakiś tutorial byś napisał na ten temat. Bez obrazków i konkretnych danych nie przeskocze tego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się