Skocz do zawartości

Pojazd 3D: Mazda MX5 (2005)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak pewnie większość już wie jest to mój pierwszy samochód. Zrobiłem go w 3D Studio Max. Przez kilka błędów zrobionych w początkach robienia modelu edycja stawała się coraz trudniejsza, więc skończyłem zanim tak na prawde uzyskałem wymarzony efekt. Przy tej okazji chciałem podziękować wszystkim, którzy mi kibicowali podczas produkcji, oraz tym, którzy doszukiwali się samych błędów, wierdząc że i tak mi nie wyjdzie (to była dodatkowa motwacja :)). Przy okzaji tej produkcji duuużo isię nauczyłem i mam nadzieję, że tą naukę będzie widać w przyszłych pracach, oraz pomoże mi ona uniknąć powtarzania błędów które popełniłem tutaj. Pozdrawiam wszystkich.

 

Oto efekty tygodnia pracy:

 

miata_front.jpg

 

miata_back.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mnie sie tam podoba ale popracuj jeszcze bo drzwi gdzies wcielo ^^ i klapa od bagaznika odchodzi i jeszcze kilka takich bledow . I mam prosbe do Ciebie czy nie dal bys siatki bo ja tez chcialem zrobic ostatnio samochod ale nie wiedzialem jak sie za to zabrac :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drzwi nie powstały, bo przy meshsmooth ich się nie dało ładnie wyciąć, tak, żeby potem pasowały do futryny:(. Cóż, do następnego mojego samochodu już nie będzie trzeba wchodzić przez okno ;)

 

EDIT: właśnie obmyśliłem sposób na drzwi, niemniej przez czynnik o którym wspomniał miwt nie będę już drzwi robił d^_^b

 

 

@alien111: proszę:

siatka.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bzyku: to mój pierwszy samochód i wem, że nie jest idealny, ale nie będę już w nim nic zmieniał, więc się nadaje do finished works.

 

@alien111: siatka jest zdecydowanie za gęsta, zrobiłem taką, gdyż nie jestem jeszcze tak dobrze obeznany z modelowaniem, poprawna sietka powinna być dużo rzadsza

 

@Eden-3d: przez tą siatkę za gęstą, o której pisałem wyżej, przy meshsmooth komp nie chce pracować tak jak ja chcę ;), przy takich warunkach pojawił się brak chęci, poza tym podczas robienie tego modelu wpadło mi do głowy kilka pomysłów i chcę zająć się ich wykonaniem. Pozatym zbliża się sesja egzaminacyjna i nie chcę już się rozpraszać tym samochodem, przez ten tydzień nie uczyłem się wcale i każdą wolną chwilę spędzoną w domu poświęcałem na modelowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To podaj nam parametry kompa zebysmy wiedzieli jak jest... Mi sie wydaje ze to byl zwyczajny brak checi z Twojej strony... A szkoda bo model moglby byc fajny a tak jest sorry ale musze to powiedziec "lipny" :/ Zrob mu chociaz drzwi!! Sama forme autka masz ok tylko posiedz nad nim jeszcze troche i dorob troche elementow - dopracuj go bo nie jest zle z modellingiem! Jak tak bedziesz do tego podchodzil jak przy tym modelu to zawsze bedziesz mial "braki" w modelu... A przeciez nie o to chodzi prawda...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy i drzwi, aby je zrobić, tak, żeby to mialo ręce i nogi musiałem: obciąć 1 iterację z meshsmooth do jednej, zamienić na editable poly, wyciąć drzwi, wychamferować kanty, dodać meshsmooth, oto efekt:

 

ja troche nie rozumiem. to ty wycinałeś drzwi w siatce po meshsmoot??

nie łatwiej było wyłączyć całkiem ms i po prostu wyciąć drzwi w siatce bez wygładzania?? a potem znowu załączyć ms.

 

a i jeszcze jedno: sprzęt jaki masz całkiem dobrze sie sprawuje w maxie. pewnie tnie ci wyświetlanie przy włączonym ms, ale to sie bardzo często dzieje nawet na mocniejszych maszynach. Ms włącz tylko dla renderingu, a w viewportach wyłącz całkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@..:: Wiktor ::..: czytasz mi chyba w myślach ;), to jest samochód lekko stuningowany - stąd brak klamek oraz znaczka mazdy (tak na prawdę to wogóle mi się nie udawało ładnie wymodelować :/)

 

@chudy: wycinałem po meshsmooth, bo jk tego nie zrobiłem, to drzwi zmieniały kształt w ten sposób, że ani trochę nie pasowały do futryny po meshsmooth i chamferowanie niewiele pomagało

 

@Eden-3d: chowałem większość rzeczy, ale to fakt, że mogłem blachę podzielić, bo przy całej karoserii po ms się cięło

 

Myślałem o renderze ze skylightem, ale to się dłuuugo renderuje, więc zostawię to na noc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności