Napisano 21 Styczeń 200619 l Witam. Jak pewnie większość już wie jest to mój pierwszy samochód. Zrobiłem go w 3D Studio Max. Przez kilka błędów zrobionych w początkach robienia modelu edycja stawała się coraz trudniejsza, więc skończyłem zanim tak na prawde uzyskałem wymarzony efekt. Przy tej okazji chciałem podziękować wszystkim, którzy mi kibicowali podczas produkcji, oraz tym, którzy doszukiwali się samych błędów, wierdząc że i tak mi nie wyjdzie (to była dodatkowa motwacja :)). Przy okzaji tej produkcji duuużo isię nauczyłem i mam nadzieję, że tą naukę będzie widać w przyszłych pracach, oraz pomoże mi ona uniknąć powtarzania błędów które popełniłem tutaj. Pozdrawiam wszystkich. Oto efekty tygodnia pracy:
Napisano 21 Styczeń 200619 l Mnie sie tam podoba ale popracuj jeszcze bo drzwi gdzies wcielo ^^ i klapa od bagaznika odchodzi i jeszcze kilka takich bledow . I mam prosbe do Ciebie czy nie dal bys siatki bo ja tez chcialem zrobic ostatnio samochod ale nie wiedzialem jak sie za to zabrac :P
Napisano 21 Styczeń 200619 l Autor drzwi nie powstały, bo przy meshsmooth ich się nie dało ładnie wyciąć, tak, żeby potem pasowały do futryny:(. Cóż, do następnego mojego samochodu już nie będzie trzeba wchodzić przez okno ;) EDIT: właśnie obmyśliłem sposób na drzwi, niemniej przez czynnik o którym wspomniał miwt nie będę już drzwi robił d^_^b @alien111: proszę:
Napisano 21 Styczeń 200619 l ciekawe samochod skladajacy sie z 3ech elementow wiesz co to sie jedynie do wipa nadaje a nie do galerii
Napisano 21 Styczeń 200619 l YessMasster dzieki za siatke :) i jak tak na nia patrze to wiem ze wogole nie mam co sie zabierac za samochod ;]
Napisano 21 Styczeń 200619 l i to juz jest koniec!!? brak checi czy ze to moze dlatego ze sprzet slaby?
Napisano 21 Styczeń 200619 l Autor @Bzyku: to mój pierwszy samochód i wem, że nie jest idealny, ale nie będę już w nim nic zmieniał, więc się nadaje do finished works. @alien111: siatka jest zdecydowanie za gęsta, zrobiłem taką, gdyż nie jestem jeszcze tak dobrze obeznany z modelowaniem, poprawna sietka powinna być dużo rzadsza @Eden-3d: przez tą siatkę za gęstą, o której pisałem wyżej, przy meshsmooth komp nie chce pracować tak jak ja chcę ;), przy takich warunkach pojawił się brak chęci, poza tym podczas robienie tego modelu wpadło mi do głowy kilka pomysłów i chcę zająć się ich wykonaniem. Pozatym zbliża się sesja egzaminacyjna i nie chcę już się rozpraszać tym samochodem, przez ten tydzień nie uczyłem się wcale i każdą wolną chwilę spędzoną w domu poświęcałem na modelowanie.
Napisano 21 Styczeń 200619 l To podaj nam parametry kompa zebysmy wiedzieli jak jest... Mi sie wydaje ze to byl zwyczajny brak checi z Twojej strony... A szkoda bo model moglby byc fajny a tak jest sorry ale musze to powiedziec "lipny" :/ Zrob mu chociaz drzwi!! Sama forme autka masz ok tylko posiedz nad nim jeszcze troche i dorob troche elementow - dopracuj go bo nie jest zle z modellingiem! Jak tak bedziesz do tego podchodzil jak przy tym modelu to zawsze bedziesz mial "braki" w modelu... A przeciez nie o to chodzi prawda...??
Napisano 21 Styczeń 200619 l nie jest tragicznie... :) ale jak ci expo podskoczy to czekamy na update bryczki ;)
Napisano 21 Styczeń 200619 l Autor Parametry kompa: Athlon XP 1700+ CPU nVidia nForce2 Chipset 512MB DDR GeForce FX5200 GPU A drzwi dorobie dziś wieczorem lub rano, bo rzeczywiście bez nich troche lipnie wygląda :)
Napisano 21 Styczeń 200619 l Ty masz takiego kompa i narzekasz ze ci nie wyciaga i nie pracuje jak trzeba...????!!!!! Ehhhhh... Rob te drzwi!! Za kare - prosze tutaj nie bluznic z tym kompem :) ;P
Napisano 21 Styczeń 200619 l ja tak sobie przypominam co kome robil w maxie na cos kolo 500 lub 600 mhz a ty narzekasz hi dobre
Napisano 21 Styczeń 200619 l Autor Mamy i drzwi, aby je zrobić, tak, żeby to mialo ręce i nogi musiałem: obciąć 1 iterację z meshsmooth do jednej, zamienić na editable poly, wyciąć drzwi, wychamferować kanty, dodać meshsmooth, oto efekt:
Napisano 21 Styczeń 200619 l No kalmki ci juz podaruje - bo i tak bys odpowiedzial ze otwierane za pomoca hydrauliki :) No i jest o wiele lepiej z drzwiami!
Napisano 21 Styczeń 200619 l Mamy i drzwi, aby je zrobić, tak, żeby to mialo ręce i nogi musiałem: obciąć 1 iterację z meshsmooth do jednej, zamienić na editable poly, wyciąć drzwi, wychamferować kanty, dodać meshsmooth, oto efekt: ja troche nie rozumiem. to ty wycinałeś drzwi w siatce po meshsmoot?? nie łatwiej było wyłączyć całkiem ms i po prostu wyciąć drzwi w siatce bez wygładzania?? a potem znowu załączyć ms. a i jeszcze jedno: sprzęt jaki masz całkiem dobrze sie sprawuje w maxie. pewnie tnie ci wyświetlanie przy włączonym ms, ale to sie bardzo często dzieje nawet na mocniejszych maszynach. Ms włącz tylko dla renderingu, a w viewportach wyłącz całkiem.
Napisano 21 Styczeń 200619 l potnij fure na kawalki jak robisz cos np przy zderzaku to reszte obiektow schowaj nie bedzie tak mulic i wcisnij "0" to nie bedzie mulic przy obracaniu kamery
Napisano 21 Styczeń 200619 l Autor @..:: Wiktor ::..: czytasz mi chyba w myślach ;), to jest samochód lekko stuningowany - stąd brak klamek oraz znaczka mazdy (tak na prawdę to wogóle mi się nie udawało ładnie wymodelować :/) @chudy: wycinałem po meshsmooth, bo jk tego nie zrobiłem, to drzwi zmieniały kształt w ten sposób, że ani trochę nie pasowały do futryny po meshsmooth i chamferowanie niewiele pomagało @Eden-3d: chowałem większość rzeczy, ale to fakt, że mogłem blachę podzielić, bo przy całej karoserii po ms się cięło Myślałem o renderze ze skylightem, ale to się dłuuugo renderuje, więc zostawię to na noc :)
Napisano 22 Styczeń 200619 l YessMasster i jak z renderem ? ;) mysle że ze skylightem wyjdzie fajnie i czekam a tu nie ma :D
Napisano 23 Styczeń 200619 l Autor Bo w nocy się robił IPod z wątku obok, a noc wcześniej komp się podczas renderowania powiesił :(