Napisano 24 Styczeń 200619 l Witam, proszę o pomoc bo już od dłużeszgo czasu z tym walczę i powoli staję się bezsilna. Chodzi mi o to by obiekt o nazwie spring połączyć jednym końcem z kulą umieszczoną w osi symetrii obiektu spring w tej samej płaszczyźnie poziomej co koniec obiektu spring,z którym tak kula ma być połączona. Innymi słowy jak zwęzić obiekt spring do zera i połączyć z kulą Sytuacja przedstawiona na obrazku: http://www.ampasa.pl/spring.jpg a dokładnie chodzi o to by tę spiralę zawęzić u dołu do tej małej kuli
Napisano 25 Styczeń 200619 l Na siłę można też wypełnić te spliny lofem w "compound object" z attachować je i i użyć opcji z modyfi FFD 3x3x3 lub FFD 2x2x2, ale może są lepszejsze rozwiązania;)
Napisano 25 Styczeń 200619 l Gregorian, na mój gust Twoja propozycja conv. to editable poly a następnie FFD 2x2x2 jest najlepsza z dostępnych.
Napisano 25 Styczeń 200619 l Dzięki za pomoc, użyłam FFD 3x3x3, ale nie czaję o co chodzi z wypełnianiem loftem.
Napisano 26 Styczeń 200619 l loft służy do wypełniania w tym przypadku prostych. Znajduje się create-geometry-compound Objects-loft Czylie po narysowaniu splinea i np: ellipse. Klikamy na splinea używamy opcji loft, a w niej "Get Shape" i klikamy na elipse. Wszystko jest w F1 :)
Napisano 26 Styczeń 200619 l Nie wiem czy jest sens nad tym dyskutować bo gaota nie napisała czy spring będzie modyfikowany podczas animacji, bo jeżeli tak to próby tworzenia innym sposobem sprężyny nie ma sensu bo będzie ślęczała nad jej animacją. Wszelkie inne próby zwężenia za pomocą FFD zniekształcają niestety siatkę. Tyle odemnie. Powodzenia.