jangot Napisano 28 Styczeń 2006 Napisano 28 Styczeń 2006 Witam Mam do zrobienia model krosownicy optycznej z ruchomymi lustrami i tu natrafiłem na taki problem ze światłem wolumentrycznym... Czy można w sposób automatyczny przy pomocy odpowiednich materiałów i tylko jedego światła wygenerować odbicia od kilku ustawionych luster tak aby była widoczna droga (przez zastosowanie światła wolumentryczego) promienia? Dwa obrazki w załączniku, pierwszy to efekt jaki chcę uzyskać a drugi to stan obecny. W pierszym obrazku zastosowałem dwa światła i stąd widoczna jest smuga po "niby odbiciu" od powierzchni lustra. Próbowałem z materiałem Raytrace i mapami Raytrace, Reflect/Refract, Flat Mirror i nic. Ustawianie do każdgo lustra osobnego światła nie wchodzi w grę bo byłoby ich np. 64 dla krosownicy 32 kanałowej. Myślałem też o Wire Parameter i odpowienim sprzężeniu kąta odchylenia poszczeólnych świateł z ruchami poszczególnych luster. Jest to jakieś wyjście ale gdyby udało się to zrobić przez materaiały to było by prościej i lepiej a poza tym jestem taki, że jak natrafię na jakiś problem i nie mogę go rozwiazać to będę szukał i szukał. Po prostu ciekawi mnie czy w Maxie przewidzieli coś takiego czy nie. Proszę i pomoc jeśli Ktoś będzie miał jakis pomysł
jangot Napisano 1 Luty 2006 Autor Napisano 1 Luty 2006 Uuuu.. czyżby nikt nie wiedział czy da się wygenerować automatycznie takie odbicia czy nie? Tyle tu speców od maxa a jakoś nikt nie chce mi pomóc. Cóż taki nasz los, radź sobie człowiecze sam.
kozioo Napisano 1 Luty 2006 Napisano 1 Luty 2006 Musiałbys się pobawić "volumetric caustics", ale przy tylu odbiciach (Czas obliczeń będzie morderczy) lepiej wyjdziesz fake'ując je w jakiś sposób. Niestety nie wiem w jaki. edit --albo wiem?:P Proste "link to object" nie zdało by egzaminu?
jangot Napisano 4 Luty 2006 Autor Napisano 4 Luty 2006 Dziękuję za odpowiedź, już straciłem nadzieję, ze ktoś się moim problemem zainteresuje. Chyba nie pozostaje mi nic innego jak ustawić tyle świateł ile powinno być strumieni światła i do każdego z nich zastosować efekt volumetric. Światła zlinkuję z lustrami a jak nie to zawsze zostaje Wire Parameter i różne zależności matematyczne które można wtedy do woli stosować.
Hynol Napisano 4 Luty 2006 Napisano 4 Luty 2006 A nie lepiej wstawić tam zwykłą linie, zrobić ją renderowalną, ndać materiał jakiś świecący z przezroczystością na noisie? efekt będzie podobny a czas renderingu znacznie krótszy.
AGmakonts Napisano 4 Luty 2006 Napisano 4 Luty 2006 nie bo będzie zapiperz z katami odbicia, sporo emiterów to dobry pomysł albo fake w szopie tak jak to na ever pokazali
Bacry Napisano 4 Luty 2006 Napisano 4 Luty 2006 emitery czy splajny nie ma różnicy i tak trzeba to ręcznie ustawić lub napisać skrypt.
Master Kiełbaster Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 a ja mam pomysła :P zrób cząsteczki, puść ich strumień na lustra, z luster zrób deflectory jakiś śmieszny matreriał na cząsteczki i bedzie wyglądać jak promień światła
Hynol Napisano 6 Luty 2006 Napisano 6 Luty 2006 Pomysł iście rewelacyjny. Blur na świecące cząsteczki w ruchu i masz po sprawie.
jangot Napisano 9 Luty 2006 Autor Napisano 9 Luty 2006 Dziękuję wszystkim za pomysły. Myślałem wcześniej o renderowalnych splajnach i dodaniu im jakiegoś indeksu "G-Buffer" aby potem dodać Glow'a w postprodukcji, albo wyrenderuję te splajny na innej werstwie przez "Render to elements" a potem to obrobię tak aby wyglądało na światło. Cżąsteczki i deflektory to też niezły pomysł. Jeśli wiązka emitera będzie dość spójna to po kilku odbicach nie powinna się "rozjechać". Dzięki wszystkim!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się