Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry wszystkim.

Ostatnimi czasy zacząłem dłubać w 3D i postanowiłem się podzielić moją dłubaniną. Mam nadzieję, że będzie nam miło "konstruktywnie się krytykować". W planie mam samochodzik oteksturować, ale z racji braku umiejętności może to nie być za szybo. Z góry dzięi za wszelkie uwagi.

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Na początek dobrze ale ogunie

Tak sobie ;)

PoCZYTAJ JAK ZROBIC Dobre kołpaki na max3d.pl :)

 

P.S Ja siedze w max od prawie 2lat i ani razu nie zrobiłęm całego samochodu :)

Napisano

skorupek - moim zdaniem model prezentuje sie conajmniej dobrze -jest łatwo rozpoznawalny i posiada "czystą" siatkę - nie wiem czy zamierzasz zrigować potem ten wózek, ale jeśli tak to chyba nawet na max3d jest gdzieś ciekawy videotutek, jak to zrobić.

 

- co do felg ( nie kołpaków ASY :) ) wydaje mi się, że są jak najbardziej ok

Gość Marioza
Napisano

osobiscie nie gustuje w nowoczesnych furach, ale jesli chodzi o wykonie modelu to jest dobre, mozna by wrzucic chciaz jeszcze ze 2-3 lopy na dach bo trochie kanciasty jest, pozatym przy tak ułozonej siatce chrom pownien sie dobrze układać, choc teraz w grach chyba juz stosują inne sztuczki niz zwykłe reflection,planujesz też wnętrze?

Napisano

Dzięki za odzew.

Powyższe jest wytworem strikte wingsowym.

lord_saskybody: dzięki za link

@zaki79: nie słyszałem o tym, że samochody się riguje :/ riguje się?(w istocie- to są felgi ;) )

@mario don: nie myślałem o wnętrzu, ale byłoby to dla mnie niezłym wyzwaniem- kusisz ;)

Napisano

No to mały update. Pojazd zmapowałem i skomponowałem prymitywną teksturkę. Efekt poniżej. Na razie prace nad tym modelem wstrzymam- zabieram się za coś organicznego dla odmiany. (felgi nie teksturowane- wiem ;) )

Dzięki za słowa zachęty.

Gość Marioza
Napisano

a no wyglada to kiepsko, o ile jeszcze w wersji gołej bez textury dawal rade, przy malych poprawakach byloby lepjej, tak teraz wygląda nizbyt atrakcyjnie delikatnie mówiąc ;), warto by bylo cos podlubac np przy texturach,reflection tez nie najlepszy, tlo do renderu dales tez nie dobre, ogónie widac to jak czerwony kleks na czarnym tle, mam nadziej ze sie nie obrazisz przez to, tu daje linka do przykładu takiego http://img455.imageshack.us/img455/5662/capice157ve.jpg , jest to autko zrobione przez mozna powiedziec mojego zajomego, auto to nie ma zadynch super bajerow, wnetrza itd, nawet textury sa w szczątkowej ilosci, linia podzialu drzwi to np wąziutkie paski polygonów, a sam model jest wybitnie low bo mial isc do gry, mimo to odbiór wizualny tego modelu jest zupenie inny, przyjemny, takze jeszcze raz warto troche czasu poswięcic na model jesli ma byc pokazany publicznie, tak mi się wydaje

Napisano

Obawiam się, że masz sporo racji mario don. Moje "wykończenie" wygląda jak parodia przy tym co podesłałeś. To moja pierwsza mapa i tekstura (po to by sprawdzić jak to w ogole dziala) i podejrzewam, że szybko nie uda mi się zrobić nic lepszego :( . A obrazić się? Niby dlaczego? Dopuki krytyka jest konstruktywna to ok a nawet wskazane :)

Napisano
skorupek, zaki79, ASY2002, lord_saskybody ._o kim wy jestescie :\ :P mniejsza o to. powiem krotko > model jest ok, nic nie 3ba poprawiac. pozdr

 

Jedna rzecz - > hahahahahahahahahahaha - sorki na nic wiecej mnie nie stac. Kurt a kim Ty jestes??

 

Generalnie widze ze haslo "konstruktywna krytyka" przyjelo sie jak cieple buleczki. Co drugi watek je widze. ;) ale to tak kompletnie marginalnie.

 

 

Mario - drobna porpawka, kompeltnie sie nie zgadzam ze to jest model low poly ktory przedstawiles. Model jest kanciaty bo taki ma styl, ale gdybys sie przyjarzal kolom (bardzo okragle, nawet bierznik jest w 3d) oraz kratce z przodu (normalnie takie rzeczy sie robi na plane) to bys nie uznal teego za low, moze bierznik jest kanciaty ale dlaczego zostanie slodka tajemnica autora. Dodatkowo ladnie sie przezentuje gdyz zostal postawiony na plane'ie, jasnym aby bylo widac miekkie cienie wyrenderowane z prawdopodobnie skylighta. Dodatkowo zostalo zmienione tlo na jasniejszeaby obiekt jak juz wspomniales nie byl plama. Aby ladnie bylo widac kazdy jego fragment.

textura wlasciwie to moglby byc pixel 3x3 koloru lakieru gdyby nie jedna rzecz -> reflektory gdyz one sa ze zdjecia. na to nalozony jest specular, nawet bez environmenta. Na poczatek i tobie skorupek bym proponowal te technike.

Jednoczesnie prosilbym Cie mario abys odkopal swojego mustanga ktory kiedys sie pojawil na maxie, gdyz byl bardzo dobry, a sadze ze skorupkowi dalby do myslenia.

Skorupek powalcz jeszcze troche z tym samochodem, wymodeluj reflektory, wnetrze. Nie poddawaj sie, nawet jak Ci nie wyjdzie, niech bedzie skonczony, lepiej przejsc przez wszystkie bledy w jednym modelu niz robic do jakiegos etapu i rozkaldac sobie wykrywacza bledow etapami. Morale tak Ci nie padnie ;).

Co do siatki modelu. Dziwnie rozlozona. Niby pod speculara, aby ladnie sie rozkladal, wiec musi byc gestsza, ale z drugiej strony bardzo malo podzialow na szybach co z kolei popsuje odbicia specularowe. Zdecyduj sie.

Osobista prosba, jak bedziesz nastepnym razem pokazywal siatke, to miej wlaczona ja na modelu, nie pokazuj samego mesha bo trudno sie rozczytac gdzie jaki edge idzie.

 

Pozdrawiam

Gość Marioza
Napisano

Por@szek - mozesz mi nie wierzyć ale to jest model low poly, fakt ze byrla tego auta jest kanciasta, daltego latwiej cos takiego zrobic itp, auto ma ok 6000 albo i mniej trisów, tereaz juz dokładnie nie pamietam ,tazke miesci sie w game arcie i do gry bylo robione, nie do moda jakiegos tylko gosc razem ze znajmomymi robil grę, gdyby nie te kółka i pare bajerów to polycount bylby duzo mniejszy,

 

a teraz ogónie, skrina wrzucilem własnie poto zeby skorupek luknął i załapal w czym rzecz jesli chodzi o prezentację, wiadomo ze nie musisz robic identycznej chodzi tylko zeby byl dobry przkaz obrazka, na ogól czarne tlo nie nadaje sie poza nielicznymi wyjatkami wiec warto troche pokombinowac zeby swój model pokazac jak najatrakcyjniej, pozatym skorupek jesli to są twoje poczatki z texturami itp to sorry myslalem ze juz cos dzilałeś, wcale nie mialem zamiaru cię dołwać tym bardziej ze to auto co pokazalem to nie jest jakies super auto i mega produkcja, ten gosc i jeszcze paru innych trzepią auta do gier i modów takiej jakosci ze oczy wypływają z wraznia no ale to juz inna bajka, tazke dzialaj tak jak radzil por@szek , lub jesli duzo modelujsz to wkazdy kolejnym modelu staraj sie robic lepej to co bylo gorzej w poprzednim i będzie gut : ], od siebie dodam że nie musisz według mnie zwazac az tak bardzo na polycout( oczywiscie bez przesady) w koncu robisz to dla siebie a nie na zamównie czy coś, wiadmo tam gdzie sie da to trza oszczedac trisy ale tam gdzie ma byc łądnie i jest to ptrzbne czyli wmiejscach newralgicznych nie pękaj i jedz po calosci, wyobraz sobie ze autem ktore robisz chcialbys pobrykac w grze i chcesz zeby bylo ono super na ile sie da, tu jest link do mojego forda Torino ( to nie był mustang : ] )http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=14642 , którego kiedys popełniłem, nie jest to tez super produkcja i mozna by sie przyczepic do paru rzeczy ale co tam nie jestem zawodowcem

 

sorry za błedy literówki ale jestem juz zamulony...

Gość Bad Moon
Napisano

wierz mi, że widziałem bardziej prymitywne teksturki :D

Napisano

No rzeczywiście ostatnio troche lipnie z aktualizacją, ale robiłem za dużo rzeczy na raz. Powoli kończe samochodzik. Wymodelowałem lampki i jakieś tam wnętrze. Mam jednak spory problem z doborem reflection map. Będe wdzięczny za wszelkie linki na ten temat bo ja coś kiepsko szukam chyba- nie znalazłem za wiele pomocnych stron. Po skonczeniu mapek wrzuce screeny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności