Skocz do zawartości

Kilka pytań odnosnie texturowania i modelowania w 3ds max'ie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

mydowpynie9dr.jpg

 

Po pierwsze: robię scenę w której rolę główną okupuje mydło w płynie :)

 

1. Jak stworzyc (wymodelować) płyn w śodku tego pojemnika?

2. Jaki nadac materiał (korzystam ze scanline'a) dla pojemnika, by wyglądał jak zwykły, przezroczysty plastik.

3. Najgorsze... jak stworzyc materiał płynu?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi, które mam nadzieje się pojawią ;]

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

jesli chcesz zrobic metoda detach as clone to musisz zaznaczyc wybrane poligony i dopiero wtedy, ale bedzie Ci rakowac góry (powierzchni płynu) zrób raaz jeszcze obrys na podstawie butelki do posiomu płynu i później lathe, zawsze bedziesz mógł spajna dopasowac do butelki.. co do płynu to nei napisałeś jak ma on wygladac itp.. czy ma przypominac wode czy tez nie...

Napisano

no nic... motam sie z tym wymodelowaniem płynu (detach'em), bo lathe to prościej, ale chciałem nauczyc sie innego sposobu. A co do materiału płynu... to chce uzyskac taki materiał po prostu wyglądający jak materiał płynu :) koloru zielonego

Napisano

Musisz poekperymentować z różnymi ustawieniami i zobaczyć, które daja najlepsze efekty - postaw sobie na biurku takie mydło i kombinuj :)

Nie wiem jak scanline obsługuje SSS, bo przyda się to do zrobienia płynu.

Napisano

SSS, co to takiego?

 

na razie cos takiego... swiatło Omni, gdy dodam cienie, wtedy dopiero jest masakra, a materiały to naprawde ciezko zrobic, daje zeby plastik był biały a w renderach wychodzi siwy :/:

 

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa4kc.jpg

Napisano

Na wygląd obiektu składa się nie tylko materiał, ale także oświetlenie czy przedmioty w otoczeniu, które mogą się ewentualnie odbijać.

 

SSS (SubSurface Scattering) to materiał, przez który światło przechodzi rozpraszając się wewnątrz ciała, które jest nim pokryte.

 

Coś takiego jak wosk, skóra, papier etc.

Napisano

Musiałeś wybrać mydło w płynie?? Nie mogła być woda w szklance? Na scanline to czysty masochizm. Zacznijmy od plastiku:

 

Materiał to oczywiście Raytrace, prawie całkowicie przezroczysty z refleksem zależnym od światła na scenie, enviromentu itd. IOR materiału według helpa maxowego. Problem pierwszy to to że pojemnik nie ma grubości - brak drugiej strony ścianki - mimo że nie jest ona widoczna teoretycznie w renderingu, wyznacza ona obszar zajęty przez materiał w objętości którego następuje załamanie promieni. Problem drugi jest nieco bardziej zaawansowany i odnosi się do zmiany parametrów przezroczystości i refleksu zależnie od kąta pod którym padają promienie. Można to regulować za pomocą mapy typu falloff, najlepiej przy użyciu fresnella.

 

Mydło z kolei nie musi być dodatkowo modelowane ponieważ jest jednorodne. Materiał podobnie jak plastik z tym że powinien "farbować" światło, mieć inny IOR i refleks, a zależnie od typu mydła można próbować włączyć rozmywanie materiały, uruchamiając antyaliasing odbić i załamań światła (Raytracer settings -> Global Ray antialiaser) i regulując go odpowiednio w materiale (Blur itd.).

 

Oczywiście model ten będzie nieprawidłowy fizycznie. Nie spodziewaj się więc oszałamiającego efektu. Radze od razu przesiąść się na mental raya vraya, brazila lub cokolwiek co jest w stanie prawidłowo poradzić sobie z fizyką.

 

PS: Scanline nie obsługuje SSS. Zrobienie tego efektu w scanline kosztuje wiele nocy i wyrwanych z głowy włosów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności