kajtom Napisano 18 Luty 2006 Napisano 18 Luty 2006 Witam! Od kilku dni zmagam się z problemem jakim jest ustawienie VrayDisplacementMod. Wszyscy piszą że jest wspaniały etc. ale u mnie jakoś już nie działa jak powienien. Przeszukałem tematy na na tym forum, cgtalku i pixolatorze ale odpowiedzi nie znalazlem. Ciężko by mi było tłumaczyć słowami na czym ten problem polega więc wrzucam screena: Dodam tylko że to model testowy pobrany gdzieś z pixolatora (mapa tez). Nie ma mowy o tym że mapa albo model są walnięte... Bardzo proszę o pomoc!
Marcin Napisano 18 Luty 2006 Napisano 18 Luty 2006 Nie ma mowy o tym że mapa albo model są walnięte... no jasne ze nie są ;] walniete jest mapowanie bo jak widzisz mapa zle sie układa na modelu
kajtom Napisano 18 Luty 2006 Autor Napisano 18 Luty 2006 Ok, ale jak to naprawić. Dodawałem UVW Map ale nie pomoglo
xeav Napisano 18 Luty 2006 Napisano 18 Luty 2006 będziesz musiał rozłożyć UV tak jak na zwykłej teksturze
piotrek Napisano 18 Luty 2006 Napisano 18 Luty 2006 Przy tego typu modelach zwykłe mapowanie planarne, sześcienne, sferyczne czy jakiekolwiek inne, to stanowczo za mało. Trzeba ręcznie poukładać sobie UV'ki.
kajtom Napisano 18 Luty 2006 Autor Napisano 18 Luty 2006 W takim razie dziwi mnie fakt że kolesie którzy użyli VrayDisplacementMod nie używali UVW Mapping czy innego Unwarpa. Co więcej mogę ustawić be problemu modyfikator Displace (dafaultowy maxa) i uzyskuję całkiem dobry efekt. Chciałem poprostu sprawdzić mozliwości tego Vray-owskiego skoro jest lepszy.
streaker Napisano 18 Luty 2006 Napisano 18 Luty 2006 Pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić, to włączyć 3d mapping.
kajtom Napisano 18 Luty 2006 Autor Napisano 18 Luty 2006 Nie koniecznie. 3D mapping nic nie daje a wszyscy twierdza że najlepsze wyniki otrzymuja przy opcji 2D. I co dalej? Założyłem podobny topic na pixolatorze ale tam nikt nie kwapi sie żeby wogóle coś napisać.
Gotham Napisano 18 Luty 2006 Napisano 18 Luty 2006 Po prostu używasz mapy odbitej w pionie (takie generuje Z2). (proste rozwiązanie to w material editorze dać -1 w tiling V- i ją dopiero umieścić w slocie modyfikatora) Muszę przyznać że ciekawe odpowiedzi dostałeś :D. Pozdrawiam,
kajtom Napisano 18 Luty 2006 Autor Napisano 18 Luty 2006 Wielkie dzięki Gotham! Własnie o to chodziło. Jakoś nie skojarzyłem faktu że skoro zmieniam na -1 w zwykłym displace to tutaj powinienem zrobić to samo ;) Niech żyje Zbrush, max i VraydisplacementMod :D
Morph0001 Napisano 21 Luty 2006 Napisano 21 Luty 2006 hey fajnie ci to wyszlo... Zrobiles ta displacement mape w zbrush czy jakis innym programem??
kajtom Napisano 21 Luty 2006 Autor Napisano 21 Luty 2006 Tak jak mówiłem gdzieś na początku - model i mapa ściągnięta z pixolatora w ramach testów. Oczywiście wszystko to zbrush
zaki79 Napisano 23 Luty 2006 Napisano 23 Luty 2006 a zmapper nie obraca juz sam mapy? bo nie pamietam -dobre narzedzie w ZB -polecam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się