Skocz do zawartości

VrayDisplacementMod - pomocy!


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! Od kilku dni zmagam się z problemem jakim jest ustawienie VrayDisplacementMod. Wszyscy piszą że jest wspaniały etc. ale u mnie jakoś już nie działa jak powienien. Przeszukałem tematy na na tym forum, cgtalku i pixolatorze ale odpowiedzi nie znalazlem. Ciężko by mi było tłumaczyć słowami na czym ten problem polega więc wrzucam screena:

 

displace4pa.jpg

 

Dodam tylko że to model testowy pobrany gdzieś z pixolatora (mapa tez). Nie ma mowy o tym że mapa albo model są walnięte...

 

Bardzo proszę o pomoc!

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Nie ma mowy o tym że mapa albo model są walnięte...

 

no jasne ze nie są ;] walniete jest mapowanie bo jak widzisz mapa zle sie układa na modelu

Napisano

Przy tego typu modelach zwykłe mapowanie planarne, sześcienne, sferyczne czy jakiekolwiek inne, to stanowczo za mało.

Trzeba ręcznie poukładać sobie UV'ki.

Napisano

W takim razie dziwi mnie fakt że kolesie którzy użyli VrayDisplacementMod nie używali UVW Mapping czy innego Unwarpa. Co więcej mogę ustawić be problemu modyfikator Displace (dafaultowy maxa) i uzyskuję całkiem dobry efekt. Chciałem poprostu sprawdzić mozliwości tego Vray-owskiego skoro jest lepszy.

 

morda2.jpg

Napisano

Nie koniecznie. 3D mapping nic nie daje a wszyscy twierdza że najlepsze wyniki otrzymuja przy opcji 2D. I co dalej? Założyłem podobny topic na pixolatorze ale tam nikt nie kwapi sie żeby wogóle coś napisać.

Napisano

Po prostu używasz mapy odbitej w pionie (takie generuje Z2). (proste rozwiązanie to w material editorze dać -1 w tiling V- i ją dopiero umieścić w slocie modyfikatora)

 

Muszę przyznać że ciekawe odpowiedzi dostałeś :D.

 

 

Pozdrawiam,

Napisano

Wielkie dzięki Gotham! Własnie o to chodziło. Jakoś nie skojarzyłem faktu że skoro zmieniam na -1 w zwykłym displace to tutaj powinienem zrobić to samo ;)

 

morda3.jpg

 

Niech żyje Zbrush, max i VraydisplacementMod :D

Napisano

Tak jak mówiłem gdzieś na początku - model i mapa ściągnięta z pixolatora w ramach testów. Oczywiście wszystko to zbrush

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności