Napisano 18 Luty 200619 l Witam! Od kilku dni zmagam się z problemem jakim jest ustawienie VrayDisplacementMod. Wszyscy piszą że jest wspaniały etc. ale u mnie jakoś już nie działa jak powienien. Przeszukałem tematy na na tym forum, cgtalku i pixolatorze ale odpowiedzi nie znalazlem. Ciężko by mi było tłumaczyć słowami na czym ten problem polega więc wrzucam screena: Dodam tylko że to model testowy pobrany gdzieś z pixolatora (mapa tez). Nie ma mowy o tym że mapa albo model są walnięte... Bardzo proszę o pomoc!
Napisano 18 Luty 200619 l Nie ma mowy o tym że mapa albo model są walnięte... no jasne ze nie są ;] walniete jest mapowanie bo jak widzisz mapa zle sie układa na modelu
Napisano 18 Luty 200619 l Przy tego typu modelach zwykłe mapowanie planarne, sześcienne, sferyczne czy jakiekolwiek inne, to stanowczo za mało. Trzeba ręcznie poukładać sobie UV'ki.
Napisano 18 Luty 200619 l Autor W takim razie dziwi mnie fakt że kolesie którzy użyli VrayDisplacementMod nie używali UVW Mapping czy innego Unwarpa. Co więcej mogę ustawić be problemu modyfikator Displace (dafaultowy maxa) i uzyskuję całkiem dobry efekt. Chciałem poprostu sprawdzić mozliwości tego Vray-owskiego skoro jest lepszy.
Napisano 18 Luty 200619 l Autor Nie koniecznie. 3D mapping nic nie daje a wszyscy twierdza że najlepsze wyniki otrzymuja przy opcji 2D. I co dalej? Założyłem podobny topic na pixolatorze ale tam nikt nie kwapi sie żeby wogóle coś napisać.
Napisano 18 Luty 200619 l Po prostu używasz mapy odbitej w pionie (takie generuje Z2). (proste rozwiązanie to w material editorze dać -1 w tiling V- i ją dopiero umieścić w slocie modyfikatora) Muszę przyznać że ciekawe odpowiedzi dostałeś :D. Pozdrawiam,
Napisano 18 Luty 200619 l Autor Wielkie dzięki Gotham! Własnie o to chodziło. Jakoś nie skojarzyłem faktu że skoro zmieniam na -1 w zwykłym displace to tutaj powinienem zrobić to samo ;) Niech żyje Zbrush, max i VraydisplacementMod :D
Napisano 21 Luty 200619 l hey fajnie ci to wyszlo... Zrobiles ta displacement mape w zbrush czy jakis innym programem??
Napisano 21 Luty 200619 l Autor Tak jak mówiłem gdzieś na początku - model i mapa ściągnięta z pixolatora w ramach testów. Oczywiście wszystko to zbrush
Napisano 23 Luty 200619 l a zmapper nie obraca juz sam mapy? bo nie pamietam -dobre narzedzie w ZB -polecam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto