Skocz do zawartości

Nie wiem jak wykonać kartę, bo nie rozumiem instrukcji podanej w tutorialu


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Postanowiłem zacząć tworzyć modele w 3DS MAX i zacząłem chyba od najprostszego czyli karty do gry. Korzystałem z tutorialu http://www.max3d.pl/tut.php?id=34

Nie rozumiem kilku rzeczy.

Teraz gdy już to zrobiłeś zaznacz nałórz na BOX modyfikator Edit Mesch zaznacz Sud-Object na Vertex. Zaznacz wierzchołki tak jak na rysunku 1.1 i Scal je według parametrów podanych na rysunku 1.2

Przejdź w Sub-Object do operacji na Polygonach i zaznacz wszystkie polygony. W zakładce Surface properies wpisz w Material ID 1 i naciśnij enter. Teraz przejdź do material editor

Teraz zaznacz polygony tak jak na rysunku 1.3 (tu pokazuje się rysunek i nie wiem w jaki sposób to zrobić)

Prosiłbym o wyjaśnienie gdzie znajdują się te opcje, o których mowa w tutorialu bo za nic nie mogę ich znaleźć. Aha, i mam wersję 3DS MAX 7.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

1 - w tym miejscu wybierzesz modyfikator 'edit mesh'

2 - sub-object -> vertex

3 - sub-object -> polygons

material ID - nieco niżej niż screen

material editor - "M"

Teraz zaznacz polygony tak jak na rysunku 1.3 (tu pokazuje się rysunek i nie wiem w jaki sposób to zrobić)

Stworzyłeś box'a, który ma określoną grubość, więc w widoku 'left' możesz zaznaczyć polygony z danej ścianki. Nie wiem, czy chodzi o przód, czy o tył, celem jest nadanie różnych ID polygonom tak, aby można było nałożyć osobne tekstury na dwie strony karty.

 

PS. aby wątek nie został usunięty, zapoznaj się z tym linkiem (i najlepiej z całym regulaminem), a następnie dokonaj poprawek zgodnie z pkt.9

Napisano

No dobrze, chyba źle to wyjaśniłem. Zupełnie nie znam się na 3DS MAX. Nie wiem co to jest modyfikator, jak go wybrać, gdzie kliknąć, bo nie mam pojęcia gdzie znajduje się sub objects ani gdzie jest vertex. Jeśli ktoś ma naprawdę dużo czasu na wyjaśnianie to prosiłbym żeby mi dokładnie napisał (najlepiej dając screeny) gdzie dany przycisk się znajduje.

Napisano

Zupełnie nie znam się na 3DS MAX. Nie wiem co to jest modyfikator

Poleciłbym help'a, konkretnie modifiers->using modifiers (już pierwsze zdanie wyjaśnia istotę modyfikatorów w max'ie), ale mam obawy, że "po angielsku" stanie się problemem.

jak go wybrać, gdzie kliknąć

1

bo nie mam pojęcia gdzie znajduje się sub objects ani gdzie jest vertex.

2

dokładnie napisał (najlepiej dając screeny) gdzie dany przycisk się znajduje

Co wyżej zrobiłem.

Ja tych numerków na screenie nie wstawiałem losowo. Być może wyjaśniam to niezbyt prosto, ale prościej chyba nie potrafię tego opisać

  • Like 1



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności