Skocz do zawartości

Jak wymodelować słonecznik (ziarenka)?


Death Metal

Rekomendowane odpowiedzi

Zacząłem modelować słonecznik i nie mogę skończyć. Poległem na ziarenkach. Próbowałem wymodelować je za pomocą scattera. No i się udało tylko nie mogę uzyskać tego charakterystycznego układu ziarenek. Jak ktoś ma jakiś pomysł to niech się podzięli. Dzięx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Mintrill:

Będzie widoczne z bliska, displacementu spróbuje.

Hynol:

Z siatką próbowałem kombinować. Najlepszy efekt udało mi się osiągnąć poprzez stworzenie boxa-->spherify-->relax w ten sposób cała tarcza wyglądała nieźle, ale była na niej jedna linia, na której ziarenka były przekręcone względem siebie o 90'.

Nie wiecie jak się tego pozbyć?

 

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to zrobił za pomocą zagęszczania powierzchni cylindra, nasępnie dałbym na to twista, żeby uzyskac charakterystyczny skręt układu nasion, a potem albo bym dał scatter, albo od razu bumpa. Tylko bumpa tez by trzeba bylo cierpliwie wydłubać w jakimś programie 2D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nielot wes mi nawet nie wspominaj o tym kiczu ... juz sie raz wylozylem na booleanie i teraz unikam jak ognia ech nieszczesne narzedzie

ps probowalem power booleana ale mam problemy z jego instalacją do maxa....jak ktos by umial to wiecie:)

pozdro dla was

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

death--> hmm wydaje mi sie ze to najlepszy pomysl malo roboty a wszystko jest dobrz ulozone:)

 

Najprostsze i nienajlepsze wyjście, bo odległości kątowe przy tym samym kącie obrotu są zalęzne od promienia obrotu. Po polsku: ziarna leżące dalej od środka będą miały większe wolne przestrzenie koło siebie. Można zrobić tak aby ziarna bliższe środkowi były mniejsze i przez to osiągnąć efekt dobrego wypełnienia, problem polega na tym że:

A)Ciężko wymierzyć na oko - najlepiej tapera zastosować na instancjach, ale to nie jest takie hop - siup dla początkującego.

B)Bardzo liniowy rozkład ziaren.

C)W słoneczniku wielkość ziaren nie zmienia się liniowo i występują spore nieregularności.

 

Co do usunięcia ze scattera "złych" ziaren - ma to miejsce na krawędziach czy może na środku? Pamiętaj że możesz zawsze przejść do editable poly i usunąć ręcznie elementy które są złe.

 

Spróbuj jeszcze modyfikatora twist na swojej powierzchni słonecznika - powinno usunąć wrażenie liniowości. Dodakowy, lekki noise nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności