Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Zacząłem modelować słonecznik i nie mogę skończyć. Poległem na ziarenkach. Próbowałem wymodelować je za pomocą scattera. No i się udało tylko nie mogę uzyskać tego charakterystycznego układu ziarenek. Jak ktoś ma jakiś pomysł to niech się podzięli. Dzięx.

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli będzie to widoczne z daleka, wystarczy tekstura odpowiednia.

Jeśli z bliska, displacement albo ręcznie poukładać powielone ziarenka :)

Napisano

Stworzyć siatke w która po zagęszczeniu ma charakterystyczny dla słonecznika układ vertexów i dalej scatterem poukładać je na nich? Tak chyba najszybciej.

Napisano
  • Autor

Mintrill:

Będzie widoczne z bliska, displacementu spróbuje.

Hynol:

Z siatką próbowałem kombinować. Najlepszy efekt udało mi się osiągnąć poprzez stworzenie boxa-->spherify-->relax w ten sposób cała tarcza wyglądała nieźle, ale była na niej jedna linia, na której ziarenka były przekręcone względem siebie o 90'.

Nie wiecie jak się tego pozbyć?

 

Dzięki za pomoc.

Napisano

Ja bym to zrobił za pomocą zagęszczania powierzchni cylindra, nasępnie dałbym na to twista, żeby uzyskac charakterystyczny skręt układu nasion, a potem albo bym dał scatter, albo od razu bumpa. Tylko bumpa tez by trzeba bylo cierpliwie wydłubać w jakimś programie 2D

Napisano

Witam!!

mozna to zrobic recznie

tzw zrobic jeden rzad tych ziarenek i pozniej je skopiowac za pomoca align :)

:)

Napisano

sory ze sie wtrace z pytaniem ale strasznie mnie ono dreczy:

mianowicie jak zrobic np w boxie 100 dziurek?:D jest jakis modyfikator ktory to ulatwi?

Napisano
  • Autor

No więc ziarenka poczekajął do jutra, na dzisiaj koniec. Shogun - dzięki wielkie, jutro spróbuje, pomysł mi się podoba bardzo. Nielot - na to wpadłem sam:)

 

weinert - nie wiem o jakie dziórki chodzi?

Napisano

no np jak masz na jakims grillu czy cos wiesz...heh

na wentylatorach taki box i pelno dziurek

Napisano

death--> hmm wydaje mi sie ze to najlepszy pomysl malo roboty a wszystko jest dobrz ulozone:)

weinert--> hmmmm boolean??

Napisano

nielot wes mi nawet nie wspominaj o tym kiczu ... juz sie raz wylozylem na booleanie i teraz unikam jak ognia ech nieszczesne narzedzie

ps probowalem power booleana ale mam problemy z jego instalacją do maxa....jak ktos by umial to wiecie:)

pozdro dla was

Napisano

weinert--> lol jak bys sie nauczyl booleana to bys na niego nie narzekal ale zawsze tak jest ze jak sie czegos nie umie to sie tego nie chwali....

pozdro

Napisano
death--> hmm wydaje mi sie ze to najlepszy pomysl malo roboty a wszystko jest dobrz ulozone:)

 

Najprostsze i nienajlepsze wyjście, bo odległości kątowe przy tym samym kącie obrotu są zalęzne od promienia obrotu. Po polsku: ziarna leżące dalej od środka będą miały większe wolne przestrzenie koło siebie. Można zrobić tak aby ziarna bliższe środkowi były mniejsze i przez to osiągnąć efekt dobrego wypełnienia, problem polega na tym że:

A)Ciężko wymierzyć na oko - najlepiej tapera zastosować na instancjach, ale to nie jest takie hop - siup dla początkującego.

B)Bardzo liniowy rozkład ziaren.

C)W słoneczniku wielkość ziaren nie zmienia się liniowo i występują spore nieregularności.

 

Co do usunięcia ze scattera "złych" ziaren - ma to miejsce na krawędziach czy może na środku? Pamiętaj że możesz zawsze przejść do editable poly i usunąć ręcznie elementy które są złe.

 

Spróbuj jeszcze modyfikatora twist na swojej powierzchni słonecznika - powinno usunąć wrażenie liniowości. Dodakowy, lekki noise nie zaszkodzi.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności