Napisano 22 Luty 200619 l Zacząłem modelować słonecznik i nie mogę skończyć. Poległem na ziarenkach. Próbowałem wymodelować je za pomocą scattera. No i się udało tylko nie mogę uzyskać tego charakterystycznego układu ziarenek. Jak ktoś ma jakiś pomysł to niech się podzięli. Dzięx.
Napisano 22 Luty 200619 l Jeśli będzie to widoczne z daleka, wystarczy tekstura odpowiednia. Jeśli z bliska, displacement albo ręcznie poukładać powielone ziarenka :)
Napisano 22 Luty 200619 l Stworzyć siatke w która po zagęszczeniu ma charakterystyczny dla słonecznika układ vertexów i dalej scatterem poukładać je na nich? Tak chyba najszybciej.
Napisano 22 Luty 200619 l Autor Mintrill: Będzie widoczne z bliska, displacementu spróbuje. Hynol: Z siatką próbowałem kombinować. Najlepszy efekt udało mi się osiągnąć poprzez stworzenie boxa-->spherify-->relax w ten sposób cała tarcza wyglądała nieźle, ale była na niej jedna linia, na której ziarenka były przekręcone względem siebie o 90'. Nie wiecie jak się tego pozbyć? Dzięki za pomoc.
Napisano 22 Luty 200619 l Ja bym to zrobił za pomocą zagęszczania powierzchni cylindra, nasępnie dałbym na to twista, żeby uzyskac charakterystyczny skręt układu nasion, a potem albo bym dał scatter, albo od razu bumpa. Tylko bumpa tez by trzeba bylo cierpliwie wydłubać w jakimś programie 2D
Napisano 22 Luty 200619 l Witam!! mozna to zrobic recznie tzw zrobic jeden rzad tych ziarenek i pozniej je skopiowac za pomoca align :) :)
Napisano 22 Luty 200619 l sory ze sie wtrace z pytaniem ale strasznie mnie ono dreczy: mianowicie jak zrobic np w boxie 100 dziurek?:D jest jakis modyfikator ktory to ulatwi?
Napisano 22 Luty 200619 l Autor No więc ziarenka poczekajął do jutra, na dzisiaj koniec. Shogun - dzięki wielkie, jutro spróbuje, pomysł mi się podoba bardzo. Nielot - na to wpadłem sam:) weinert - nie wiem o jakie dziórki chodzi?
Napisano 22 Luty 200619 l no np jak masz na jakims grillu czy cos wiesz...heh na wentylatorach taki box i pelno dziurek
Napisano 22 Luty 200619 l death--> hmm wydaje mi sie ze to najlepszy pomysl malo roboty a wszystko jest dobrz ulozone:) weinert--> hmmmm boolean??
Napisano 22 Luty 200619 l nielot wes mi nawet nie wspominaj o tym kiczu ... juz sie raz wylozylem na booleanie i teraz unikam jak ognia ech nieszczesne narzedzie ps probowalem power booleana ale mam problemy z jego instalacją do maxa....jak ktos by umial to wiecie:) pozdro dla was
Napisano 22 Luty 200619 l weinert--> lol jak bys sie nauczyl booleana to bys na niego nie narzekal ale zawsze tak jest ze jak sie czegos nie umie to sie tego nie chwali.... pozdro
Napisano 22 Luty 200619 l death--> hmm wydaje mi sie ze to najlepszy pomysl malo roboty a wszystko jest dobrz ulozone:) Najprostsze i nienajlepsze wyjście, bo odległości kątowe przy tym samym kącie obrotu są zalęzne od promienia obrotu. Po polsku: ziarna leżące dalej od środka będą miały większe wolne przestrzenie koło siebie. Można zrobić tak aby ziarna bliższe środkowi były mniejsze i przez to osiągnąć efekt dobrego wypełnienia, problem polega na tym że: A)Ciężko wymierzyć na oko - najlepiej tapera zastosować na instancjach, ale to nie jest takie hop - siup dla początkującego. B)Bardzo liniowy rozkład ziaren. C)W słoneczniku wielkość ziaren nie zmienia się liniowo i występują spore nieregularności. Co do usunięcia ze scattera "złych" ziaren - ma to miejsce na krawędziach czy może na środku? Pamiętaj że możesz zawsze przejść do editable poly i usunąć ręcznie elementy które są złe. Spróbuj jeszcze modyfikatora twist na swojej powierzchni słonecznika - powinno usunąć wrażenie liniowości. Dodakowy, lekki noise nie zaszkodzi.