Death Metal Napisano 22 Luty 2006 Share Napisano 22 Luty 2006 Zacząłem modelować słonecznik i nie mogę skończyć. Poległem na ziarenkach. Próbowałem wymodelować je za pomocą scattera. No i się udało tylko nie mogę uzyskać tego charakterystycznego układu ziarenek. Jak ktoś ma jakiś pomysł to niech się podzięli. Dzięx. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 22 Luty 2006 Share Napisano 22 Luty 2006 Jeśli będzie to widoczne z daleka, wystarczy tekstura odpowiednia. Jeśli z bliska, displacement albo ręcznie poukładać powielone ziarenka :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 22 Luty 2006 Share Napisano 22 Luty 2006 Stworzyć siatke w która po zagęszczeniu ma charakterystyczny dla słonecznika układ vertexów i dalej scatterem poukładać je na nich? Tak chyba najszybciej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Death Metal Napisano 22 Luty 2006 Autor Share Napisano 22 Luty 2006 Mintrill: Będzie widoczne z bliska, displacementu spróbuje. Hynol: Z siatką próbowałem kombinować. Najlepszy efekt udało mi się osiągnąć poprzez stworzenie boxa-->spherify-->relax w ten sposób cała tarcza wyglądała nieźle, ale była na niej jedna linia, na której ziarenka były przekręcone względem siebie o 90'. Nie wiecie jak się tego pozbyć? Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 22 Luty 2006 Share Napisano 22 Luty 2006 Ja bym to zrobił za pomocą zagęszczania powierzchni cylindra, nasępnie dałbym na to twista, żeby uzyskac charakterystyczny skręt układu nasion, a potem albo bym dał scatter, albo od razu bumpa. Tylko bumpa tez by trzeba bylo cierpliwie wydłubać w jakimś programie 2D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 22 Luty 2006 Share Napisano 22 Luty 2006 Witam!! mozna to zrobic recznie tzw zrobic jeden rzad tych ziarenek i pozniej je skopiowac za pomoca align :) :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
weinert Napisano 22 Luty 2006 Share Napisano 22 Luty 2006 sory ze sie wtrace z pytaniem ale strasznie mnie ono dreczy: mianowicie jak zrobic np w boxie 100 dziurek?:D jest jakis modyfikator ktory to ulatwi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Death Metal Napisano 22 Luty 2006 Autor Share Napisano 22 Luty 2006 No więc ziarenka poczekajął do jutra, na dzisiaj koniec. Shogun - dzięki wielkie, jutro spróbuje, pomysł mi się podoba bardzo. Nielot - na to wpadłem sam:) weinert - nie wiem o jakie dziórki chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
weinert Napisano 22 Luty 2006 Share Napisano 22 Luty 2006 no np jak masz na jakims grillu czy cos wiesz...heh na wentylatorach taki box i pelno dziurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 22 Luty 2006 Share Napisano 22 Luty 2006 death--> hmm wydaje mi sie ze to najlepszy pomysl malo roboty a wszystko jest dobrz ulozone:) weinert--> hmmmm boolean?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
weinert Napisano 22 Luty 2006 Share Napisano 22 Luty 2006 nielot wes mi nawet nie wspominaj o tym kiczu ... juz sie raz wylozylem na booleanie i teraz unikam jak ognia ech nieszczesne narzedzie ps probowalem power booleana ale mam problemy z jego instalacją do maxa....jak ktos by umial to wiecie:) pozdro dla was Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 22 Luty 2006 Share Napisano 22 Luty 2006 weinert--> lol jak bys sie nauczyl booleana to bys na niego nie narzekal ale zawsze tak jest ze jak sie czegos nie umie to sie tego nie chwali.... pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Death Metal Napisano 22 Luty 2006 Autor Share Napisano 22 Luty 2006 weinert - do niktórych zastosowań sprawdzi się opacity mapping Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 22 Luty 2006 Share Napisano 22 Luty 2006 death--> hmm wydaje mi sie ze to najlepszy pomysl malo roboty a wszystko jest dobrz ulozone:) Najprostsze i nienajlepsze wyjście, bo odległości kątowe przy tym samym kącie obrotu są zalęzne od promienia obrotu. Po polsku: ziarna leżące dalej od środka będą miały większe wolne przestrzenie koło siebie. Można zrobić tak aby ziarna bliższe środkowi były mniejsze i przez to osiągnąć efekt dobrego wypełnienia, problem polega na tym że: A)Ciężko wymierzyć na oko - najlepiej tapera zastosować na instancjach, ale to nie jest takie hop - siup dla początkującego. B)Bardzo liniowy rozkład ziaren. C)W słoneczniku wielkość ziaren nie zmienia się liniowo i występują spore nieregularności. Co do usunięcia ze scattera "złych" ziaren - ma to miejsce na krawędziach czy może na środku? Pamiętaj że możesz zawsze przejść do editable poly i usunąć ręcznie elementy które są złe. Spróbuj jeszcze modyfikatora twist na swojej powierzchni słonecznika - powinno usunąć wrażenie liniowości. Dodakowy, lekki noise nie zaszkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi