Napisano 28 Luty 200619 l Witam. Mam pytanie która opcja daje bardziej realistyczne efekty , light cache czy photon map.(ustawione w secondary bounces) Tworze wizualizacje wnętrza i nie moge sie zdecydować którą użyć.Chce aby czas renderingu nie był długi tzn. gdzies z 3 ,4 h :) Jeżeli photon map to mniej wiecej jak go zkonfigurować bo light cache mniej wiecej już znam. Za odpowiedzi dziękuje. Pozdrawiam.
Napisano 28 Luty 200619 l lightcache i photonmap to sa metody i jedynie rozprowadzają one światło a nie czynią scene realistyczną zalezy co chcesz osiągnąc, photon map bardzo dobrze sprawia sie przy scenach z duzą iloscią renderów bo liczone jest dla całej sceny (a nie jak lightcache dla widoku). pozostaje mi odesłac cie do tego linka : http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/index.htm masz tam sporo info o wszystkim w vrayu, tak samo masz tam tutoriale o photonmapie i o lightcache
Napisano 28 Luty 200619 l fotony na 1.09 są bardziej realistyczne niz light cache na 1.4x. fotony przyciemniają narożniki, lightcache wszystko rozświetla, a wersja 1.4x ma gorsze glossy reflection od 1.09. ale ja się nie znam ;)
Napisano 1 Marzec 200619 l heh ale w photonmapie sie wlasnie walczylo z ciemnymi cornerami :) moje zdanie LC all the way :)
Napisano 1 Marzec 200619 l Kazda metoda ma swoje plusy i minusy, dla mnie bardzo duzym plusem lc jest latwosc uzycia, prawie nie ma co ustawiac, z photonami jest troche wiecej kombinacji.
Napisano 1 Marzec 200619 l Autor No dobrze.Co w takim razie odpowiada za realizm w scenie?? zapewne odpowiednie ustawienie i skonfigurowanie świateł oraz ustawienia ogólne rendera vray. Wracając do oświetlenia czy w profesjonalnych wizkach używane sa oprócz vray light i direct light jakies inne źródła światła??Również mam pytanko co do ustawien co najlepiej podkręcić zeby pracka (chodzi mi głównie o wizualizacje wnętrz ) była naprawde real?? czasami oglądam niektóre "wypociny" i naprawde zastanawiam sie co poprzestawiac aby moje pracki również dobrze sie prezentowały.
Napisano 2 Marzec 200619 l Możesz zastosować też photometric lights, które mają parę bajerów, typu support ies'ów.
Napisano 2 Marzec 200619 l Porównanie, potwierdzające słowa SansSerifa: Kolejno: NONE, fotony, light mapa, qmc.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto