daymon Napisano 28 Luty 2006 Share Napisano 28 Luty 2006 Witam. Mam pytanie która opcja daje bardziej realistyczne efekty , light cache czy photon map.(ustawione w secondary bounces) Tworze wizualizacje wnętrza i nie moge sie zdecydować którą użyć.Chce aby czas renderingu nie był długi tzn. gdzies z 3 ,4 h :) Jeżeli photon map to mniej wiecej jak go zkonfigurować bo light cache mniej wiecej już znam. Za odpowiedzi dziękuje. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 28 Luty 2006 Share Napisano 28 Luty 2006 lightcache i photonmap to sa metody i jedynie rozprowadzają one światło a nie czynią scene realistyczną zalezy co chcesz osiągnąc, photon map bardzo dobrze sprawia sie przy scenach z duzą iloscią renderów bo liczone jest dla całej sceny (a nie jak lightcache dla widoku). pozostaje mi odesłac cie do tego linka : http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/index.htm masz tam sporo info o wszystkim w vrayu, tak samo masz tam tutoriale o photonmapie i o lightcache Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SansSerif Napisano 28 Luty 2006 Share Napisano 28 Luty 2006 fotony na 1.09 są bardziej realistyczne niz light cache na 1.4x. fotony przyciemniają narożniki, lightcache wszystko rozświetla, a wersja 1.4x ma gorsze glossy reflection od 1.09. ale ja się nie znam ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bobby_digital Napisano 1 Marzec 2006 Share Napisano 1 Marzec 2006 heh ale w photonmapie sie wlasnie walczylo z ciemnymi cornerami :) moje zdanie LC all the way :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 1 Marzec 2006 Share Napisano 1 Marzec 2006 Kazda metoda ma swoje plusy i minusy, dla mnie bardzo duzym plusem lc jest latwosc uzycia, prawie nie ma co ustawiac, z photonami jest troche wiecej kombinacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daymon Napisano 1 Marzec 2006 Autor Share Napisano 1 Marzec 2006 No dobrze.Co w takim razie odpowiada za realizm w scenie?? zapewne odpowiednie ustawienie i skonfigurowanie świateł oraz ustawienia ogólne rendera vray. Wracając do oświetlenia czy w profesjonalnych wizkach używane sa oprócz vray light i direct light jakies inne źródła światła??Również mam pytanko co do ustawien co najlepiej podkręcić zeby pracka (chodzi mi głównie o wizualizacje wnętrz ) była naprawde real?? czasami oglądam niektóre "wypociny" i naprawde zastanawiam sie co poprzestawiac aby moje pracki również dobrze sie prezentowały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RA Napisano 2 Marzec 2006 Share Napisano 2 Marzec 2006 Możesz zastosować też photometric lights, które mają parę bajerów, typu support ies'ów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 2 Marzec 2006 Share Napisano 2 Marzec 2006 obserwacja :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RA Napisano 2 Marzec 2006 Share Napisano 2 Marzec 2006 Porównanie, potwierdzające słowa SansSerifa: Kolejno: NONE, fotony, light mapa, qmc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 2 Marzec 2006 Share Napisano 2 Marzec 2006 light mapa i qmc imo best - kome jaka obserwacja ? rotfl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się