schottkey Napisano 8 Marzec 2006 Napisano 8 Marzec 2006 Natchniety kilkoma slicznymi wizkami postanowilem juz dawno temu, ze tez takie rzeczy chcialbym trzaskac. Chwile bawilem sie pojedynczymi (bardziej lub mniej badziewnymi) modelami, renderowaniem, oswietleniem i tanim efekciarstwe. No ale przyszla ta pora. Na poczatek kilka scian, modele z wyjatkiem kanapy moje. Mam zamiar to rozbudowywac w najblizszym czasie, ale do tego przydadza mi sie wszystkie wasze konstruktywne rady. Co zmieniac w ustawieniach, na co zwrocic uwage itd. Poki co jest tak: http://img390.imageshack.us/img390/4200/208uj.jpg http://img416.imageshack.us/img416/9015/210oc.jpg edit: [ATTACH]32519[/ATTACH]
KamillM Napisano 8 Marzec 2006 Napisano 8 Marzec 2006 No ładnie, tylko coś źle wyszło ze zwiniętymi żaluzjami po prawej u góry :?
schottkey Napisano 8 Marzec 2006 Autor Napisano 8 Marzec 2006 Mhm, to prawda, miedzy innymi na to nie mam pomyslu. Tzn innego niz zmiana modelu. 40 cienkich wygietych 'blaszek' powoduje ze swiatlo zachowuje sie mocno dziwnie. Nawet w scenie testowej z samym vray lightem i prawą zaluzja, lightcache na 1k, ir na v.high zostaja brzydkie plamy. Pomysly?
JohnZi Napisano 8 Marzec 2006 Napisano 8 Marzec 2006 zapodaj ustawienia rendera. Sprawdz tez sbdv v ray lajtow;]
chveti Napisano 8 Marzec 2006 Napisano 8 Marzec 2006 zaznacz w ustawieniach świateł store with irradiance.
mkk3a Napisano 8 Marzec 2006 Napisano 8 Marzec 2006 daj miekkie cienie dla directional light v-ray-lightom w oknam proponowałbym dać nieco błekitny odcien (gdzies kolo HSB#155;50;255 w skalach 0-255)
KdeZoo Napisano 8 Marzec 2006 Napisano 8 Marzec 2006 Mhm, to prawda, miedzy innymi na to nie mam pomyslu. Tzn innego niz zmiana modelu. 40 cienkich wygietych 'blaszek' powoduje ze swiatlo zachowuje sie mocno dziwnie. Nawet w scenie testowej z samym vray lightem i prawą zaluzja, lightcache na 1k, ir na v.high zostaja brzydkie plamy. Pomysly? a kto Ci będzie to liczyl czy jest 40 :) daj 20 i zobacz jak wychodzi, może rozdzielczość zwiększ troche bo po prostu wychodzi Ci tam coś na kształt mory.
schottkey Napisano 9 Marzec 2006 Autor Napisano 9 Marzec 2006 Hmm, schody sie pojawiaja. Zrobilem troche testow z waszymi radami, tzn: - wlaczone store with irradiance map - subdiv swiatel z 8 -> 20 - wysrubowane ustawienia lightcache/irmap - mniej zaluzji ciagle lipa. Dlatego tez wycielem je w cholere ;) i skoncentrowalem sie na tym kawalku pokoju. Musze jakies meble wymyslic/znalezc i wymodelowac. Poki co takie 3 eksperymentalne renderki: I taki, kolejny: pare mebli doszlo
schottkey Napisano 12 Marzec 2006 Autor Napisano 12 Marzec 2006 I kolejny update. Material na klosze dalem troche losowy, idzie do poprawki na pewno, ale nie bede robil z tej okazji nowego rendera ;)
mkk3a Napisano 12 Marzec 2006 Napisano 12 Marzec 2006 pierwsze 2 renderki bardzo fajne, aczkolwiek zrobilbym parkiet nieco bardziej matowy. materiał stolika w rogu tez dziwny sie wydaje, ale moze pokaż go w dziennym oswietleniu. jesli chodzi o kolorystyka to zdecydowanie ta żółta jest lepsza (mimo ze lubie niebieski kolor - sam mam niebiesko-szary pokoj :))
Gość obo Napisano 12 Marzec 2006 Napisano 12 Marzec 2006 na tym ostatnim renderku półki jaby latały w powietrzu, jakby nie dotykały ścian ;) podoba mi się ten renderek z godziną 9:08 ;) pozdro
mkk3a Napisano 12 Marzec 2006 Napisano 12 Marzec 2006 z tymi latającymi polkami, to raczej mysle, że dał po prostu niższe ustawienia GI aby szybciej sie liczyło. ale moge sie mylic
Gość marcin_mocny Napisano 14 Marzec 2006 Napisano 14 Marzec 2006 a ja to powiem że dziwny ten zegar te wskazówki chyba się popsuły duża wyprzedza małą i to o ponad pół godziny
ttaaddeekk Napisano 16 Marzec 2006 Napisano 16 Marzec 2006 na ostatnim nawet fajna kompozycja, tylko szawka po prawej zle wyglada i caustics moze dodaj, ile sie renderuje ?
schottkey Napisano 16 Marzec 2006 Autor Napisano 16 Marzec 2006 Nie specjalnie dlugo, poki co tak jak mkk3a pisal oszczedzam na ustawieniach gi. Zaraz wlasciwie moge zapuscic render z kaustyka. Co w szafce jest bardziej nie tak? model czy material? edit: leroo - ustawienia standardowe, tutaj byly srednie, tak zeby cienie wyszly chociaz troche podobne do zycia. Ustawienia sa takie: lightcache: 300 / 0,02 irrad map: -3/-1 40/40/0,3/0,1/0,1 do tego qmc sampler ze standardowymi i exponential color mapping. mialy byc pozmieniane dark (0,9) i bright multi (1,3), ale cos sie powalilo tak jak teraz na nie patrze. tez saturation w gi mial byc na 0.7 a jest na 1. hmm ;) Do testowych renderow im i lc maja jeszcze slabsze ustawienia, reszta taka sama. Do finalnych z drugiej strony duzo lepsze.
ttaaddeekk Napisano 16 Marzec 2006 Napisano 16 Marzec 2006 texturka daj obramowanie ciemniejsze i zabardzo rozmyta jest, w sumie to specjalnie zla nie jest :)
schottkey Napisano 19 Marzec 2006 Autor Napisano 19 Marzec 2006 Trenuje dalej, moze ten pokoj spodoba mi sie na tyle, ze bede chcial go skonczyc. Jest tu troche rzeczy do zrobienia, ale bede staral sie zmienic bazowe przeznaczenie pomieszczenia bez zmiany klimatu. Referke wlepie potem. jeszcze takie: wieksze cos
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się