RobWan Napisano 10 Marzec 2006 Napisano 10 Marzec 2006 Witam. Czy coś źle robię, że po wykonaniu fazowania (chamfer) krawędzi w miejscach gdzie one są wklęsłe źle są wstawione wierzchołki. (max 3) Tu to widać: Faza miała być taka sama na wszystkich krawędziach góry tej bryły. Proszę o radę. Pozdrowienia. Robert
xeav Napisano 10 Marzec 2006 Napisano 10 Marzec 2006 musisz zaznaczyć wszystkie górne krawędzie i wtedy chamfrem
RobWan Napisano 10 Marzec 2006 Autor Napisano 10 Marzec 2006 Nawet te, które są niewidoczne i należą do tej górnej płaszczyzny? Zaraz sprawdzę............................. Jeszcze gorzej jak zaznaczę te niewidoczne.
Hynol Napisano 10 Marzec 2006 Napisano 10 Marzec 2006 Nie ma tam jakiegoś podwójnego vertexa, albo odwróconej geometrii? Bo to nie jest błąd chamfera tylko siatki imho.
RobWan Napisano 11 Marzec 2006 Autor Napisano 11 Marzec 2006 Tak wygląda siatka. Nie ma tam niczego podwójnego. Robert
RobWan Napisano 11 Marzec 2006 Autor Napisano 11 Marzec 2006 musisz zaznaczyć wszystkie górne krawędzie i wtedy chamfrem Tak robię i wychodzi jak wychodzi. Czyli ile tych krawędzi jest? Niby jest 6 ale jest ich 12. Mówię tylko o tych, które tworzą obrys obiektu. Robert
Dawcio_m Napisano 11 Marzec 2006 Napisano 11 Marzec 2006 no to przesuń tego vertexa jak pokazałem i powinno być dobrze.
RobWan Napisano 11 Marzec 2006 Autor Napisano 11 Marzec 2006 no to przesuń tego vertexa jak pokazałem i powinno być dobrze. Dobre. Tyle to wiem. To jest przykład. To nie praca jak trzeba ręcznie poprawiać. Jak wygląda to u Was? Ja mam 3dmax3. Jak to działa w innych wersjach. Ja do dziś pracuję na dosowym 3dstudiu. I właśnie tego fazowania mi tam brakuje. Robert
sanki Napisano 11 Marzec 2006 Napisano 11 Marzec 2006 hmmm no coz technologia idzie do przodu, w 3dsmax3 moga byc problemy bo on pracuje na meshach czyli trojkącikach, dopiero zdaje sie ze 4 czy 5 wprowadzila poly ktore operowaly prawdziwymi wielokatami. Moze sprobuj jakos inaczej rozlozyc trojkaty na gornej powierzchni.
RobWan Napisano 11 Marzec 2006 Autor Napisano 11 Marzec 2006 ... Moze sprobuj jakos inaczej rozlozyc trojkaty na gornej powierzchni. Nie tędy droga. Dam sobie spokój z v3 jeżeli to wina programu a nie moja niewiedza. Jeżeli ktoś ma wersję 3 to proszę sprawdzić. Robert
nielot007 Napisano 11 Marzec 2006 Napisano 11 Marzec 2006 mozliwe ze tam gdzie masz ten blad masz nie zweldowane vertexy i tak wyglada zaznacz to miesce (vertex) daj weld i pozniej daj chamfer :) tak to wyglada ze taki blad moze byc... pozdro
Hindus Napisano 11 Marzec 2006 Napisano 11 Marzec 2006 nie wiem - moim zdaniem t onei wina 3dmax tylko twoja - ja bym cutował wzdłuż tego vertexa - nie wiem czemu tego wczesniej nie zrobiłeś - vertex pozostał 'niepołączony' !!! ps. uciekanie przed błędem to nie najlepszy pomysł :P
RobWan Napisano 11 Marzec 2006 Autor Napisano 11 Marzec 2006 mozliwe ze tam gdzie masz ten blad masz nie zweldowane vertexy i tak wyglada zaznacz to miesce (vertex) daj weld i pozniej daj chamfer :) tak to wyglada ze taki blad moze byc... pozdro Liczba vertexów przed chamfer to 6. Po 12. Tak więc to nie to. Tu jest bryła przed i po chamfer po przed Robert
Hynol Napisano 11 Marzec 2006 Napisano 11 Marzec 2006 Kwestia software'u. Na Maxie 8 jest ok - w wersji którą dałeś przed, zaznaczone przez Ciebie edge po chamferze dają prawdiłowy wynik.
RobWan Napisano 11 Marzec 2006 Autor Napisano 11 Marzec 2006 Kwestia software'u. Na Maxie 8 jest ok - w wersji którą dałeś przed, zaznaczone przez Ciebie edge po chamferze dają prawdiłowy wynik. No to dzięki. Temat zamknięty. Ciekawe czy na v4 działa poprawnie. Robert
RobWan Napisano 14 Marzec 2006 Autor Napisano 14 Marzec 2006 Jednak temat niezmknięty. To samo robię w max8 i problem pozostał ale z otworem do fazowania. Tu jest ta bryła i zaznaczone krawędzie do fazowania (chamfer) bryła Proszę zobaczcie u siebie. Bo fazowanie jest koślawe. Pozdrawiam. Robert
Lucas Napisano 14 Marzec 2006 Napisano 14 Marzec 2006 Na początku myślałem, że dlatego tak masz, bo powierzchnia obiektu (górna płaszczyzna) nie jest podzielona na czworokąty, ale zobaczyłem, że to jednak nie to. Mi się często zdarzały różne błędy przy chamfer extrude itp, wtedy po prostu robiłem Convert to Editable Mesh (albo collapse all w panelu modify jeśli dawałeś jakieś modyfikatory - na to samo wychodzi). Chyba zawsze to pomagało, spróbuj:)
Hynol Napisano 14 Marzec 2006 Napisano 14 Marzec 2006 Przekonwertój do editable poly. Usuń (Remove) krawędź w miejscu gdzie chamfer się kaszani. Chamfer na krawędziach kwadratu i jest dobrze. Nie walcz z editable mesh - nie warto - editable poly jest wydajniejsze i szybsze.
RobWan Napisano 14 Marzec 2006 Autor Napisano 14 Marzec 2006 A jak usunąć tę drugą odchodzącą od prawego górnego rogu? Wierzchołek właśnie po niej się suwa. Taką samą z krawędzi mogę usunąć i jest kropkowana analogicznie jak w mesh (visible/invisible) Robert
Hynol Napisano 15 Marzec 2006 Napisano 15 Marzec 2006 Tego nie wiem :). Niestety późno się zacząłem bawić EP i jeszcze ma dla mnie wiele tajemnic.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się