Napisano 10 Marzec 200619 l Witam. Czy coś źle robię, że po wykonaniu fazowania (chamfer) krawędzi w miejscach gdzie one są wklęsłe źle są wstawione wierzchołki. (max 3) Tu to widać: Faza miała być taka sama na wszystkich krawędziach góry tej bryły. Proszę o radę. Pozdrowienia. Robert
Napisano 10 Marzec 200619 l Autor Nawet te, które są niewidoczne i należą do tej górnej płaszczyzny? Zaraz sprawdzę............................. Jeszcze gorzej jak zaznaczę te niewidoczne.
Napisano 10 Marzec 200619 l Nie ma tam jakiegoś podwójnego vertexa, albo odwróconej geometrii? Bo to nie jest błąd chamfera tylko siatki imho.
Napisano 11 Marzec 200619 l Autor musisz zaznaczyć wszystkie górne krawędzie i wtedy chamfrem Tak robię i wychodzi jak wychodzi. Czyli ile tych krawędzi jest? Niby jest 6 ale jest ich 12. Mówię tylko o tych, które tworzą obrys obiektu. Robert
Napisano 11 Marzec 200619 l Autor no to przesuń tego vertexa jak pokazałem i powinno być dobrze. Dobre. Tyle to wiem. To jest przykład. To nie praca jak trzeba ręcznie poprawiać. Jak wygląda to u Was? Ja mam 3dmax3. Jak to działa w innych wersjach. Ja do dziś pracuję na dosowym 3dstudiu. I właśnie tego fazowania mi tam brakuje. Robert
Napisano 11 Marzec 200619 l hmmm no coz technologia idzie do przodu, w 3dsmax3 moga byc problemy bo on pracuje na meshach czyli trojkącikach, dopiero zdaje sie ze 4 czy 5 wprowadzila poly ktore operowaly prawdziwymi wielokatami. Moze sprobuj jakos inaczej rozlozyc trojkaty na gornej powierzchni.
Napisano 11 Marzec 200619 l Autor ... Moze sprobuj jakos inaczej rozlozyc trojkaty na gornej powierzchni. Nie tędy droga. Dam sobie spokój z v3 jeżeli to wina programu a nie moja niewiedza. Jeżeli ktoś ma wersję 3 to proszę sprawdzić. Robert
Napisano 11 Marzec 200619 l mozliwe ze tam gdzie masz ten blad masz nie zweldowane vertexy i tak wyglada zaznacz to miesce (vertex) daj weld i pozniej daj chamfer :) tak to wyglada ze taki blad moze byc... pozdro
Napisano 11 Marzec 200619 l nie wiem - moim zdaniem t onei wina 3dmax tylko twoja - ja bym cutował wzdłuż tego vertexa - nie wiem czemu tego wczesniej nie zrobiłeś - vertex pozostał 'niepołączony' !!! ps. uciekanie przed błędem to nie najlepszy pomysł :P
Napisano 11 Marzec 200619 l Autor mozliwe ze tam gdzie masz ten blad masz nie zweldowane vertexy i tak wyglada zaznacz to miesce (vertex) daj weld i pozniej daj chamfer :) tak to wyglada ze taki blad moze byc... pozdro Liczba vertexów przed chamfer to 6. Po 12. Tak więc to nie to. Tu jest bryła przed i po chamfer po przed Robert
Napisano 11 Marzec 200619 l Kwestia software'u. Na Maxie 8 jest ok - w wersji którą dałeś przed, zaznaczone przez Ciebie edge po chamferze dają prawdiłowy wynik.
Napisano 11 Marzec 200619 l Autor Kwestia software'u. Na Maxie 8 jest ok - w wersji którą dałeś przed, zaznaczone przez Ciebie edge po chamferze dają prawdiłowy wynik. No to dzięki. Temat zamknięty. Ciekawe czy na v4 działa poprawnie. Robert
Napisano 14 Marzec 200619 l Autor Jednak temat niezmknięty. To samo robię w max8 i problem pozostał ale z otworem do fazowania. Tu jest ta bryła i zaznaczone krawędzie do fazowania (chamfer) bryła Proszę zobaczcie u siebie. Bo fazowanie jest koślawe. Pozdrawiam. Robert
Napisano 14 Marzec 200619 l Na początku myślałem, że dlatego tak masz, bo powierzchnia obiektu (górna płaszczyzna) nie jest podzielona na czworokąty, ale zobaczyłem, że to jednak nie to. Mi się często zdarzały różne błędy przy chamfer extrude itp, wtedy po prostu robiłem Convert to Editable Mesh (albo collapse all w panelu modify jeśli dawałeś jakieś modyfikatory - na to samo wychodzi). Chyba zawsze to pomagało, spróbuj:)
Napisano 14 Marzec 200619 l Przekonwertój do editable poly. Usuń (Remove) krawędź w miejscu gdzie chamfer się kaszani. Chamfer na krawędziach kwadratu i jest dobrze. Nie walcz z editable mesh - nie warto - editable poly jest wydajniejsze i szybsze.
Napisano 14 Marzec 200619 l Autor A jak usunąć tę drugą odchodzącą od prawego górnego rogu? Wierzchołek właśnie po niej się suwa. Taką samą z krawędzi mogę usunąć i jest kropkowana analogicznie jak w mesh (visible/invisible) Robert
Napisano 15 Marzec 200619 l Tego nie wiem :). Niestety późno się zacząłem bawić EP i jeszcze ma dla mnie wiele tajemnic.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto