Skocz do zawartości

Chamfer - źle działa w max3 i max8


RobWan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Czy coś źle robię, że po wykonaniu fazowania (chamfer) krawędzi w miejscach

gdzie one są wklęsłe źle są wstawione wierzchołki. (max 3) Tu to widać:

 

faza.jpg

 

 

Faza miała być taka sama na wszystkich krawędziach góry tej bryły.

Proszę o radę.

 

 

Pozdrowienia.

 

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

musisz zaznaczyć wszystkie górne krawędzie i wtedy chamfrem

 

Tak robię i wychodzi jak wychodzi.

 

Czyli ile tych krawędzi jest? Niby jest 6 ale jest ich 12. Mówię tylko o tych, które tworzą obrys obiektu.

 

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to przesuń tego vertexa jak pokazałem i powinno być dobrze.

 

Dobre. Tyle to wiem. To jest przykład. To nie praca jak trzeba ręcznie poprawiać.

Jak wygląda to u Was? Ja mam 3dmax3. Jak to działa w innych wersjach.

Ja do dziś pracuję na dosowym 3dstudiu. I właśnie tego fazowania mi tam brakuje.

 

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm no coz technologia idzie do przodu, w 3dsmax3 moga byc problemy bo on pracuje na meshach czyli trojkącikach, dopiero zdaje sie ze 4 czy 5 wprowadzila poly ktore operowaly prawdziwymi wielokatami. Moze sprobuj jakos inaczej rozlozyc trojkaty na gornej powierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Moze sprobuj jakos inaczej rozlozyc trojkaty na gornej powierzchni.

 

Nie tędy droga. Dam sobie spokój z v3 jeżeli to wina programu a nie moja niewiedza. Jeżeli ktoś ma wersję 3 to proszę sprawdzić.

 

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem - moim zdaniem t onei wina 3dmax tylko twoja - ja bym cutował wzdłuż tego vertexa - nie wiem czemu tego wczesniej nie zrobiłeś - vertex pozostał 'niepołączony' !!!

 

ps. uciekanie przed błędem to nie najlepszy pomysł :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe ze tam gdzie masz ten blad masz nie zweldowane vertexy i tak wyglada zaznacz to miesce (vertex) daj weld i pozniej daj chamfer :)

tak to wyglada ze taki blad moze byc...

pozdro

 

Liczba vertexów przed chamfer to 6. Po 12. Tak więc to nie to.

 

Tu jest bryła przed i po chamfer

po

przed

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia software'u. Na Maxie 8 jest ok - w wersji którą dałeś przed, zaznaczone przez Ciebie edge po chamferze dają prawdiłowy wynik.

 

No to dzięki. Temat zamknięty. Ciekawe czy na v4 działa poprawnie.

 

 

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak temat niezmknięty.

To samo robię w max8 i problem pozostał ale z otworem do fazowania.

Tu jest ta bryła i zaznaczone krawędzie do fazowania (chamfer) bryła

Proszę zobaczcie u siebie. Bo fazowanie jest koślawe.

 

Pozdrawiam.

 

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku myślałem, że dlatego tak masz, bo powierzchnia obiektu (górna płaszczyzna) nie jest podzielona na czworokąty, ale zobaczyłem, że to jednak nie to. Mi się często zdarzały różne błędy przy chamfer extrude itp, wtedy po prostu robiłem Convert to Editable Mesh (albo collapse all w panelu modify jeśli dawałeś jakieś modyfikatory - na to samo wychodzi). Chyba zawsze to pomagało, spróbuj:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekonwertój do editable poly. Usuń (Remove) krawędź w miejscu gdzie chamfer się kaszani. Chamfer na krawędziach kwadratu i jest dobrze. Nie walcz z editable mesh - nie warto - editable poly jest wydajniejsze i szybsze.

 

chamfer0re.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak usunąć tę drugą odchodzącą od prawego górnego rogu? Wierzchołek właśnie po niej się suwa. Taką samą z krawędzi mogę usunąć i jest kropkowana analogicznie jak w mesh (visible/invisible)

 

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności