RobWan Napisano 10 Marzec 2006 Share Napisano 10 Marzec 2006 Witam. Czy coś źle robię, że po wykonaniu fazowania (chamfer) krawędzi w miejscach gdzie one są wklęsłe źle są wstawione wierzchołki. (max 3) Tu to widać: Faza miała być taka sama na wszystkich krawędziach góry tej bryły. Proszę o radę. Pozdrowienia. Robert Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xeav Napisano 10 Marzec 2006 Share Napisano 10 Marzec 2006 musisz zaznaczyć wszystkie górne krawędzie i wtedy chamfrem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobWan Napisano 10 Marzec 2006 Autor Share Napisano 10 Marzec 2006 Nawet te, które są niewidoczne i należą do tej górnej płaszczyzny? Zaraz sprawdzę............................. Jeszcze gorzej jak zaznaczę te niewidoczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 10 Marzec 2006 Share Napisano 10 Marzec 2006 Nie ma tam jakiegoś podwójnego vertexa, albo odwróconej geometrii? Bo to nie jest błąd chamfera tylko siatki imho. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobWan Napisano 11 Marzec 2006 Autor Share Napisano 11 Marzec 2006 Tak wygląda siatka. Nie ma tam niczego podwójnego. Robert Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobWan Napisano 11 Marzec 2006 Autor Share Napisano 11 Marzec 2006 musisz zaznaczyć wszystkie górne krawędzie i wtedy chamfrem Tak robię i wychodzi jak wychodzi. Czyli ile tych krawędzi jest? Niby jest 6 ale jest ich 12. Mówię tylko o tych, które tworzą obrys obiektu. Robert Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dawcio_m Napisano 11 Marzec 2006 Share Napisano 11 Marzec 2006 no to przesuń tego vertexa jak pokazałem i powinno być dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobWan Napisano 11 Marzec 2006 Autor Share Napisano 11 Marzec 2006 no to przesuń tego vertexa jak pokazałem i powinno być dobrze. Dobre. Tyle to wiem. To jest przykład. To nie praca jak trzeba ręcznie poprawiać. Jak wygląda to u Was? Ja mam 3dmax3. Jak to działa w innych wersjach. Ja do dziś pracuję na dosowym 3dstudiu. I właśnie tego fazowania mi tam brakuje. Robert Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sanki Napisano 11 Marzec 2006 Share Napisano 11 Marzec 2006 hmmm no coz technologia idzie do przodu, w 3dsmax3 moga byc problemy bo on pracuje na meshach czyli trojkącikach, dopiero zdaje sie ze 4 czy 5 wprowadzila poly ktore operowaly prawdziwymi wielokatami. Moze sprobuj jakos inaczej rozlozyc trojkaty na gornej powierzchni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobWan Napisano 11 Marzec 2006 Autor Share Napisano 11 Marzec 2006 ... Moze sprobuj jakos inaczej rozlozyc trojkaty na gornej powierzchni. Nie tędy droga. Dam sobie spokój z v3 jeżeli to wina programu a nie moja niewiedza. Jeżeli ktoś ma wersję 3 to proszę sprawdzić. Robert Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 11 Marzec 2006 Share Napisano 11 Marzec 2006 mozliwe ze tam gdzie masz ten blad masz nie zweldowane vertexy i tak wyglada zaznacz to miesce (vertex) daj weld i pozniej daj chamfer :) tak to wyglada ze taki blad moze byc... pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 11 Marzec 2006 Share Napisano 11 Marzec 2006 nie wiem - moim zdaniem t onei wina 3dmax tylko twoja - ja bym cutował wzdłuż tego vertexa - nie wiem czemu tego wczesniej nie zrobiłeś - vertex pozostał 'niepołączony' !!! ps. uciekanie przed błędem to nie najlepszy pomysł :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobWan Napisano 11 Marzec 2006 Autor Share Napisano 11 Marzec 2006 mozliwe ze tam gdzie masz ten blad masz nie zweldowane vertexy i tak wyglada zaznacz to miesce (vertex) daj weld i pozniej daj chamfer :) tak to wyglada ze taki blad moze byc... pozdro Liczba vertexów przed chamfer to 6. Po 12. Tak więc to nie to. Tu jest bryła przed i po chamfer po przed Robert Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 11 Marzec 2006 Share Napisano 11 Marzec 2006 Kwestia software'u. Na Maxie 8 jest ok - w wersji którą dałeś przed, zaznaczone przez Ciebie edge po chamferze dają prawdiłowy wynik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobWan Napisano 11 Marzec 2006 Autor Share Napisano 11 Marzec 2006 Kwestia software'u. Na Maxie 8 jest ok - w wersji którą dałeś przed, zaznaczone przez Ciebie edge po chamferze dają prawdiłowy wynik. No to dzięki. Temat zamknięty. Ciekawe czy na v4 działa poprawnie. Robert Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobWan Napisano 14 Marzec 2006 Autor Share Napisano 14 Marzec 2006 Jednak temat niezmknięty. To samo robię w max8 i problem pozostał ale z otworem do fazowania. Tu jest ta bryła i zaznaczone krawędzie do fazowania (chamfer) bryła Proszę zobaczcie u siebie. Bo fazowanie jest koślawe. Pozdrawiam. Robert Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas Napisano 14 Marzec 2006 Share Napisano 14 Marzec 2006 Na początku myślałem, że dlatego tak masz, bo powierzchnia obiektu (górna płaszczyzna) nie jest podzielona na czworokąty, ale zobaczyłem, że to jednak nie to. Mi się często zdarzały różne błędy przy chamfer extrude itp, wtedy po prostu robiłem Convert to Editable Mesh (albo collapse all w panelu modify jeśli dawałeś jakieś modyfikatory - na to samo wychodzi). Chyba zawsze to pomagało, spróbuj:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 14 Marzec 2006 Share Napisano 14 Marzec 2006 Przekonwertój do editable poly. Usuń (Remove) krawędź w miejscu gdzie chamfer się kaszani. Chamfer na krawędziach kwadratu i jest dobrze. Nie walcz z editable mesh - nie warto - editable poly jest wydajniejsze i szybsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobWan Napisano 14 Marzec 2006 Autor Share Napisano 14 Marzec 2006 A jak usunąć tę drugą odchodzącą od prawego górnego rogu? Wierzchołek właśnie po niej się suwa. Taką samą z krawędzi mogę usunąć i jest kropkowana analogicznie jak w mesh (visible/invisible) Robert Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 15 Marzec 2006 Share Napisano 15 Marzec 2006 Tego nie wiem :). Niestety późno się zacząłem bawić EP i jeszcze ma dla mnie wiele tajemnic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się