Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Wiecie, w jaki sposób zrobić w maxie budynek, taki jak w Age of Empires? Model już mam, chodzi o obrót/kamerę, żeby pasowało do terenu.

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 2,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ja to robilem tak:

bralem kamere(obiekt)

wlaczalem snap angle(chyba tak sie to nazywa)

i obracalem 45o w osi X

i 45o w osi Y

(to zalezy od oznaczen ale na pewno wiadomo o co chodzi :).

 

Aco do ciebie, gotham to nie kumam z photoszopowaniem?

Napisano

Może włącz orthographic projection? i kamrka pod kątem 45 stopni... powinno pomóc.

Napisano

nie może to być widok z kamery lub perspective bo wtedy obraz pokazany będzie w perspektywie zbieżnej - a nie o to chodzi. Zeby rzut bl izometryczny, czyli taki jak np w SYNDICATE (ciekawe czy jeszcze ktos te gierke pamieta :)), należy jak mi sie wydaje wlączyć \"user view\" - czyli obrócić obraz w np. widoku z gory o odpowiedni kąt.

Napisano

taka moja metoda:

 

1. Zrobilem siatke w programie 2D. (wystarczy zrobic kwadrat, obrocic o 45 stopni i zeskalowac w pionie do 50%, a nasteonie skopiowac kilka obok siebie)

 

2. Wrzucilem ten obrazek z siatka jako background do maxa.

 

3. Manupulujac kamera i perspektywa dopasowalem siatke maxa do obrazka.

 

Pozdrawiam

 

PS. eee.. glupia ta metoda :) ale skuteczna!

 

Napisano

Mi się wydaje, że tak jak pisał eMPeck, trzeba w opcjach kamery włączyć ortographic projection. Wtedy wszystkie krawędzie są równoległe. A zooma regulujesz wtedy tylko fov\'em. Ja pamiętam syndicata:D

 

Pozdro[piwo]

 

Napisano

Ja też pamiętam Sydicat\'a. To co pisze Galtor to jest właśnie ortographic projection, tyle że w viewporcie, a kamerą łatwiej to ustawić.

Napisano

Wejdź soebie na stronkę zoltharii i zobacz jak tam ten problem rozwiazano

 

Pozdr

Giorgione

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności