Jump to content

widok za oknem...


kondrad

Recommended Posts

mam pytanie moze ono jest banalne heh ale siedze i kombinuje i mi nie wychodzi... tworze plane przed mojim oknem... wrzucam zdjecie na plane.. i jak dam zablisko to moje sun light nie dociera do pomieszczenia próbowalem we własciwosciach plane cos zmienic ale nic nie dało no to odsówam plane tak zeby swiatło docierało...ale zdjecie jest koszmarnie przeswietlone... i tandetnie to wyglada... wszystko jak by było 50 kilometrów od okna... :/....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Alfa to generalnie kanał przeźroczystości. Max renderuje go standartowo i można go podejrzeć klikając na odpowiednią ikone w oknie frame bufera (to okno, gdzie się "renderuje"). Zapisujemy jako dowolny format obsługujący alfe (Targa 32 bit, PNG) i potem w PSie używamy jako maski dla warstwy "wyrenderowanej".

Link to comment
Share on other sites

no ok ... renderuje scene do pliku TGA... scena to jest pokój.. i dwa okna... jedno duze balkonowe... na taras... wrzucam do Photoshopa... i w kanałach mam RGB i kanał alpha... i teraz co.?? zanaczam ten kanał i wklejam zdjecie które ma byc za oknem??... ale jak to zapisuje to albo mi negatyw wychodzi ale jest na scianie jak plama jakas.... :/... nie moge nigdzie tutoriaala znalesc jest tylko napisane ze trza do tga zapisac i dodac do alpha zdjecie... ..

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze - wyrenderuj sobie scenke tylko pod kątem alfy - sama geometria, bez szyb, bez żadnych niepotrzebnych dodatków - upewnij się że alfa jest poprawna - białe to nieprzeźroczyste, czarne 100% przeźroczystości. Zdjęcia nie wklejasz na miejsce alfy tylko na nową warstwe, której nadajesz maske przeźroczystości będącą negatywem twojej alfy. W ten sposób na backgroundzie PSa masz swoją scene, a na warstwie nad nią tło które masz zamiar wykorzystać. Dodatkowo rozlinkowywujesz tło i jego maske, żeby móc je swobodnie pozycjonować. Oczywiście można też zrobić to na odwrót, ale tak będzie dla Ciebie chyba łatwiej. Nie znam żadnych tutoriali do PSa, więc nie moge Ci w tej kwestii pomóc.

Link to comment
Share on other sites

sory ale bede namolny.. heh... ok wyrenderowałem scene bez szyb krzeseł kanay stołów... itp... wrzucam do Ps.. i powiecmy ze dojce jak to zrbic z tym kanałem alpfa.. to potem jak mam w scenie umiescic te detale typu kanapa stół itp ?? rany to jest czarna magia.. pozdro!

Link to comment
Share on other sites

Z tego rendera szybkiego bierze się tylko alfe jeżeli masz już gotowy render i brakuje Ci kanału przezroczystości. Myślałem że potrzebujesz tylko domontować tło - wtedy ta metoda się sprawdza. W normalnych warunkach alfe bierzesz z ostatniego renderingu.

Link to comment
Share on other sites

jeśli chcesz użyć PSa:

weź sobie ten interior: wyrenderowany ze wszystkimi detalami (finalny). wrzuć do photoshopa. wciśnij Ctrl+J co zduplikuje warstwy. Teraz na najwyższej warstwie użyj Polygonal Lasso Tool (L) i zaznacz sobie to okno z wyłączeniem wszelkich przesłaniająych go lamp czy innych przedmiotów. teraz wciśnij delete i oto masz pokój na osobnej warstwie. wykasuj teraz warstwę pod spodem i wrzuć tam przygotowany uprzednio widoczek. pobaw się Brightness/Contrast i koniec.

jeś.i chcesz użyć maxa:

w opcjach materiału plane'a daj Self Illumination na 100 (to powinno zniwelować efekt prześwietlenia). pobaw się też opcjami exlude w ustawieniach światła.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy