Napisano 25 Marzec 200619 l Witam. Mam kilka pytań dotyczących światła. Wszystkie te efekty, o które pytam chciałbym uzyskać bez żadnych komercyjnych renderów typu V-Ray, Brazil czy finalRender. Chodzi mi o to, żeby światło z volume light przechodząc prez powierzchnię wody załamywało się zgodnie z prawami fizyki i odpowiednio rozproszone padało na powierzchnię poniżej (z odpowiednim kolorem). Całą trudnośćć polega na tym, że mam do dyspozycji tylko Standardowy render i ewentualnie MentalRay. Starałem zrobić coś takiego już od dawna ale niestety nie udało mi się. Nie znalazłem też nigdzie odpowiednich pomocy. Dlatego zwracam się do Was. Dzięki bardzo...
Napisano 25 Marzec 200619 l Proponuję oczywiście użyć mental ray. Głównie chodzi tu o stworzenie materiału wody. Ważne jest ustawienie odpowiedniego współczynnika załamania światła (IOR). W przypadku wody i powietrza wynosi on chyba 1,33, ale najlepiej sprawdź, bo nie jestem pewny.
Napisano 25 Marzec 200619 l Autor Nie jestem pewien czy mnie dobrze zrozumiałeś, dla tego machnąłem szybką ilustrację Sorki, ale nie znam się na silniku mentala
Napisano 26 Marzec 200619 l IOR dla powietrza wynosi 1.001, dla wody tak jak pisałeś 1.33, a dla szkład od 1.4 do 1.6.
Napisano 26 Marzec 200619 l żeby ci sie volume light załamał będziesz musiał użyć volume causticów :P albo kombinować z dwoma światłami, jednym dającym mgłę nad powierzchnią wody a drugim pod
Napisano 26 Marzec 200619 l Do materiału bryły, która ma być wodą trzeba podpiąć volume photon shader by były tworzone kautyki. Podobny shader należy podpiąć do "powietrza" czyli otoczenia, w którym dana scena się znajduje.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto