Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Mam kilka pytań dotyczących światła. Wszystkie te efekty, o które pytam chciałbym uzyskać bez żadnych komercyjnych renderów typu V-Ray, Brazil czy finalRender.

 

Chodzi mi o to, żeby światło z volume light przechodząc prez powierzchnię wody załamywało się zgodnie z prawami fizyki i odpowiednio rozproszone padało na powierzchnię poniżej (z odpowiednim kolorem). Całą trudnośćć polega na tym, że mam do dyspozycji tylko Standardowy render i ewentualnie MentalRay.

 

Starałem zrobić coś takiego już od dawna ale niestety nie udało mi się. Nie znalazłem też nigdzie odpowiednich pomocy. Dlatego zwracam się do Was.

 

Dzięki bardzo...

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Proponuję oczywiście użyć mental ray.

Głównie chodzi tu o stworzenie materiału wody.

Ważne jest ustawienie odpowiedniego współczynnika załamania światła (IOR). W przypadku wody i powietrza wynosi on chyba 1,33, ale najlepiej sprawdź, bo nie jestem pewny.

Napisano
  • Autor

Nie jestem pewien czy mnie dobrze zrozumiałeś, dla tego machnąłem szybką ilustrację b.jpg

 

Sorki, ale nie znam się na silniku mentala

Napisano

żeby ci sie volume light załamał będziesz musiał użyć volume causticów :P albo kombinować z dwoma światłami, jednym dającym mgłę nad powierzchnią wody a drugim pod

Napisano

Do materiału bryły, która ma być wodą trzeba podpiąć volume photon shader by były tworzone kautyki. Podobny shader należy podpiąć do "powietrza" czyli otoczenia, w którym dana scena się znajduje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności