marq Posted March 25, 2006 Share Posted March 25, 2006 Witam. Mam kilka pytań dotyczących światła. Wszystkie te efekty, o które pytam chciałbym uzyskać bez żadnych komercyjnych renderów typu V-Ray, Brazil czy finalRender. Chodzi mi o to, żeby światło z volume light przechodząc prez powierzchnię wody załamywało się zgodnie z prawami fizyki i odpowiednio rozproszone padało na powierzchnię poniżej (z odpowiednim kolorem). Całą trudnośćć polega na tym, że mam do dyspozycji tylko Standardowy render i ewentualnie MentalRay. Starałem zrobić coś takiego już od dawna ale niestety nie udało mi się. Nie znalazłem też nigdzie odpowiednich pomocy. Dlatego zwracam się do Was. Dzięki bardzo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted March 25, 2006 Share Posted March 25, 2006 Proponuję oczywiście użyć mental ray. Głównie chodzi tu o stworzenie materiału wody. Ważne jest ustawienie odpowiedniego współczynnika załamania światła (IOR). W przypadku wody i powietrza wynosi on chyba 1,33, ale najlepiej sprawdź, bo nie jestem pewny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marq Posted March 25, 2006 Author Share Posted March 25, 2006 Nie jestem pewien czy mnie dobrze zrozumiałeś, dla tego machnąłem szybką ilustrację Sorki, ale nie znam się na silniku mentala Link to comment Share on other sites More sharing options...
streaker Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 IOR dla powietrza wynosi 1.001, dla wody tak jak pisałeś 1.33, a dla szkład od 1.4 do 1.6. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Master Kiełbaster Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 żeby ci sie volume light załamał będziesz musiał użyć volume causticów :P albo kombinować z dwoma światłami, jednym dającym mgłę nad powierzchnią wody a drugim pod Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 Do materiału bryły, która ma być wodą trzeba podpiąć volume photon shader by były tworzone kautyki. Podobny shader należy podpiąć do "powietrza" czyli otoczenia, w którym dana scena się znajduje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marq Posted March 31, 2006 Author Share Posted March 31, 2006 Dzięki bardzo... wiem o co chodzi:] Link to comment Share on other sites More sharing options...
southside Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 http://www.jeffpatton.net/Max6/index.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now