Jump to content

Załamanie światła na "granicy ośrodków" + Volume light


marq
 Share

Recommended Posts

Witam.

Mam kilka pytań dotyczących światła. Wszystkie te efekty, o które pytam chciałbym uzyskać bez żadnych komercyjnych renderów typu V-Ray, Brazil czy finalRender.

 

Chodzi mi o to, żeby światło z volume light przechodząc prez powierzchnię wody załamywało się zgodnie z prawami fizyki i odpowiednio rozproszone padało na powierzchnię poniżej (z odpowiednim kolorem). Całą trudnośćć polega na tym, że mam do dyspozycji tylko Standardowy render i ewentualnie MentalRay.

 

Starałem zrobić coś takiego już od dawna ale niestety nie udało mi się. Nie znalazłem też nigdzie odpowiednich pomocy. Dlatego zwracam się do Was.

 

Dzięki bardzo...

Link to comment
Share on other sites

Proponuję oczywiście użyć mental ray.

Głównie chodzi tu o stworzenie materiału wody.

Ważne jest ustawienie odpowiedniego współczynnika załamania światła (IOR). W przypadku wody i powietrza wynosi on chyba 1,33, ale najlepiej sprawdź, bo nie jestem pewny.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy