marq Napisano 25 Marzec 2006 Share Napisano 25 Marzec 2006 Witam. Mam kilka pytań dotyczących światła. Wszystkie te efekty, o które pytam chciałbym uzyskać bez żadnych komercyjnych renderów typu V-Ray, Brazil czy finalRender. Chodzi mi o to, żeby światło z volume light przechodząc prez powierzchnię wody załamywało się zgodnie z prawami fizyki i odpowiednio rozproszone padało na powierzchnię poniżej (z odpowiednim kolorem). Całą trudnośćć polega na tym, że mam do dyspozycji tylko Standardowy render i ewentualnie MentalRay. Starałem zrobić coś takiego już od dawna ale niestety nie udało mi się. Nie znalazłem też nigdzie odpowiednich pomocy. Dlatego zwracam się do Was. Dzięki bardzo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 25 Marzec 2006 Share Napisano 25 Marzec 2006 Proponuję oczywiście użyć mental ray. Głównie chodzi tu o stworzenie materiału wody. Ważne jest ustawienie odpowiedniego współczynnika załamania światła (IOR). W przypadku wody i powietrza wynosi on chyba 1,33, ale najlepiej sprawdź, bo nie jestem pewny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marq Napisano 25 Marzec 2006 Autor Share Napisano 25 Marzec 2006 Nie jestem pewien czy mnie dobrze zrozumiałeś, dla tego machnąłem szybką ilustrację Sorki, ale nie znam się na silniku mentala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 26 Marzec 2006 Share Napisano 26 Marzec 2006 IOR dla powietrza wynosi 1.001, dla wody tak jak pisałeś 1.33, a dla szkład od 1.4 do 1.6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 26 Marzec 2006 Share Napisano 26 Marzec 2006 żeby ci sie volume light załamał będziesz musiał użyć volume causticów :P albo kombinować z dwoma światłami, jednym dającym mgłę nad powierzchnią wody a drugim pod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 26 Marzec 2006 Share Napisano 26 Marzec 2006 Do materiału bryły, która ma być wodą trzeba podpiąć volume photon shader by były tworzone kautyki. Podobny shader należy podpiąć do "powietrza" czyli otoczenia, w którym dana scena się znajduje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marq Napisano 31 Marzec 2006 Autor Share Napisano 31 Marzec 2006 Dzięki bardzo... wiem o co chodzi:] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
southside Napisano 1 Kwiecień 2006 Share Napisano 1 Kwiecień 2006 http://www.jeffpatton.net/Max6/index.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się