Jump to content

Jak zrobic działo jonowe oraz obsługa swiatła


mietafix
 Share

Recommended Posts

wlaczanie wylaczanie swiatla:

-dodaj visibility track (chyba graph editors, pierwsza pozycja), dzieki temu powstanie krzywa kontroli ile swiatla w swietle jest, pamietaj ze tam sa do wyboru rozne krzywe, Tobie bedzie chodzilo zapewne o te kanciasta, musisz zaznaczy punkty krzywej i kliknac ze albo gora, albo dol, tam zreszta sa jasne ideogramy;

-albo w opcjach properities obiektu zanimuj visibility (klikasz create key, wybierasz klatke, zmieniasz paramter, wybierasz inna klatke, zmneiniasz parametr, ale nie tedy droga, wybierz opcje pierwsza :);

 

dzialo jonowe, homeworlda chyba kiedys widzialem jak kumpel gra, ale dzial jonowych nie pamietam, ale chyab wiem o co Ci chodzi (dzialo jonowe widzialem w pracowni na uniwerku, ale efekt moglby Cie mocno rzczarowac jesli chodzi o strzelanie z tego, ledwo powiew wiatru byl to);

wiec dzialo robisz na dwa sposoby:

 

sposob pierwszy (wykonujesz promien pojawiajacy sie miedzy obiektami):

-spline-krecha od do, renderable; material ze swieceniem w wybranym kolorze, wybierz kresce parametr G;

-opcja- mozesz jak mocno refine, i dac malego noisa (fractal noise) na trzy kierunki, wtedy warto dac w parameter object blur na 20-30 klatek, ilosc klatek wybierasz w renderze;

-swiatlo- omni, include-nic, mulitpler-wysoki, na samym dole-volumne light (swiatelko objetosiowe), podloz temu swiatelku jakiegos noisa jako projekcje;

-zanimuj swiatelko zeby blyskawicznie pokonalo trase od do, mzoesz je zblurowac;

-videopost, przygotuj eventa dla lens glow, wybierz objekt id takie jak G dla lini, poustawiaj parametry (tam jest podglada to sie pobaw), daj gradient, dobeirz mu kolorek, w czwartym panelu-inferno chyba, zaznacz wszystkie trzy red, green blue zeby maskowal, i podlub przy parametrach, size jest wazny, bo to wielksoc maski, bias i to nad amplituda odpowiada za natezenie swicenia, zakres od 45 do 55 inen moga CIe rozczarowac,

-opcja-jesli to jest animacja to tam gdize ustawiales wielkosc, z buffer i takie tam w videopost, sa tez wygaszacze zasiego zwiazane z kamera, to tak je ustaw, zeby w odpowiedneij odleglosci efekt zanikal, bo inaczej jesli zrobisz oddalenei to maly blysk zjamie CI znaczaca czesc ekranu, glow jest dodawany na obrazie wynikowym w pikselach, nei w rpzestrzeni);

-zeby uczynic te linei prowadzaca niewidzialna zrob ja w amteriale calkiem rpzezroczysta, jesli mimo to maks ja wyswietla (zdaza mu sie), daj ja nieprzezroczysta na 100, ale w mapie daj noise czarno-czarny (zawsze pomaga);

-opcja, na koncach dodajesz light spoty, ktore blysna w momencie (jeden gdy plazma wychodzi i blysnie na dzialo) drugi blysnei na punkt trafienia;

 

wersja 2, z lecaca plazma, tworzysz kulke, kulke rozciagasz (cos kroplopodobnego), noisujesz fractalnie, dajesz blura obiektowego (tez wysoki), dajesz jakis amterial przypominajacy plazme (swiecic musi i znaikac w jedna strone powoli a w druga blyskawicznie, gradient na opacity, gradient na kolorki , swiecenie wg mapy kolorow), dodajesz UVWmap i ustawiasz palne z boku tak zeby gradient rozlozyl sie na dlugosic kropli), w srodek dajesz swiatelko, swiatelko ma miec spory range i dajesz mu mulipler, i jakiegos noisa z szybko zmeinaijaca sie phase, a dalej to juz volumne light, videopost;

 

i masz plazme, miotacz ognia, dzialo laserowe, cuda na kiju, i nawet szybki render :)

mozna to jeszcze okrasic strumeineim czastek :)

 

przepraszam za neiscisle nazewnictwo, ale pisze to tak z dumania :) z pamieci wiec jak co, pytac na gg

Link to comment
Share on other sites

wlaczanie wylaczanie swiatla:

-dodaj visibility track (chyba graph editors, pierwsza pozycja), dzieki temu powstanie krzywa kontroli ile swiatla w swietle jest, pamietaj ze tam sa do wyboru rozne krzywe, Tobie bedzie chodzilo zapewne o te kanciasta, musisz zaznaczy punkty krzywej i kliknac ze albo gora, albo dol, tam zreszta sa jasne ideogramy;

-albo w opcjach properities obiektu zanimuj visibility (klikasz create key, wybierasz klatke, zmieniasz paramter, wybierasz inna klatke, zmneiniasz parametr, ale nie tedy droga, wybierz opcje pierwsza :);

 

A nie lepiej operować na właściwości Multiplier? W koncu to właśnie bezpośrednio definiuje jasność światła.

Link to comment
Share on other sites

lucas-oczywiscie ze masz racje :) jak zawsze mamy juz kilka sposobow :)

dopisujecie nastepne,

 

multipler przy uzyciu objetosciowego swiatla ma wplyw na gestosc tego co tam bedzie widac :) a jak zrozumialem chodzilo o nagle gasniecie :)

Link to comment
Share on other sites

mietafix, jak juz sie nauczysz robic dzialo i strzelanie, to sie bierz za kombinacje z renderem,

:)

wypada najpierw opanowac narzedzia ktore w warsztacie leza, pozniej zagladac do szafy, :)

 

multipler dla blyskow alsera proponuje w okolicach osiem,

daje odpowiednia roznice jasnosci do swiatla ogolnego (na przyklad slonecznego) poniewaz jest to chwilowe wyzwolenie duzej porcji swiatla o wysokiej energi, czyli musi na chwile przyslonic jasnosc sceny, inaczej wyglada jak machanie latarka,

czyli-jesli krecisz bitwe kosminaczna, to dajac plysk, on musi miec jasnosch chwilowa wieksza od gwiazdy (a maly punkt), warto to poprawic videopost flare

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy