allied Napisano 4 Kwiecień 2006 Napisano 4 Kwiecień 2006 mam taki oto problem chce wyciac pewien ksztalt w obiekcie, ale nie chce uzywac booleana gdyz pojawia sie ostre krawedzie. chce zrobic to w ten sposob, ze wyciety ksztalt bedzie lagodnie 'polaczony' z obiektem. jak to uczynic?
MF Napisano 4 Kwiecień 2006 Napisano 4 Kwiecień 2006 Jezeli nie chcesz uzywac booleana to najlepiej recznie potnij model, troche poprzestawiaj vertexow i bedzie efect o wiele lepszy :)
allied Napisano 4 Kwiecień 2006 Autor Napisano 4 Kwiecień 2006 nie dam rady recznie, hm powedzmy ze mam nieco pofalowaną powierzdhnię i mam do niej dorobić wgłębienie w kształcie cylindra ale tak, zeby kształty były łagodnie połączone
vv3k70r Napisano 4 Kwiecień 2006 Napisano 4 Kwiecień 2006 albo rybki albo akwarium, to zrob taki ksztalt booleana zeby bylo na miekko, albo tnij przed faldowaniem, albo zrob boolean refine cut i baw sie reczne
owca Napisano 5 Kwiecień 2006 Napisano 5 Kwiecień 2006 możesz wyciąć booleanem a następnie zaokrąlić krawędzie.
southside Napisano 5 Kwiecień 2006 Napisano 5 Kwiecień 2006 Witam, ja robie to w ten sposob ze wycinam booleanem, nastepnie zamieniam obiekt np na poly, potem zaznaczam owa ostra krawedz i za pomoca opcji chamfer powielam ta krawedz do kilku blisko siebie umieszczonych linii. Jesli potrzebujesz nalozyc meshsmootha to proponuje wycinac i robic w/w akcje na samym koncu czyli po nalozeniu smotha gdyz nalozony pozniej moze postrzepic wyciety otwor. Powinno sie udac:) Pozdrawiam
allied Napisano 5 Kwiecień 2006 Autor Napisano 5 Kwiecień 2006 hm pokaze moj problem w innym ujeciu. chcialem zeby powierzchnia zanaczona strzałką byla idealnie plaska, dlatego bawilem sie booleanem. jednak efekty byly marne, podobnie jak bawienie sie ustawianiem punktow kontrolnych od meshsmooth;/
southside Napisano 5 Kwiecień 2006 Napisano 5 Kwiecień 2006 Hmmm, po pierwsze nie wydaje mi sie zeby do uzyskania Twojego zamierzonego efektu potrzebny byl boolean. Wydaje mi sie ze brakuje kilku lini podpodzialu zageszczajacego to miejsce, zreszta w innych miejscach takze. Pozdrawiam
nielot007 Napisano 5 Kwiecień 2006 Napisano 5 Kwiecień 2006 Jezeli nie chcesz uzywac booleana to najlepiej recznie potnij model, troche poprzestawiaj vertexow i bedzie efect o wiele lepszy :) lepszy?? no nie nie gada bzdur :) po pierwsze boolean'em szybciej (100 ray) i bez wiekszych klopotow nerwow np. mam siatke lp i na krzywej (zaokraglonej) powierzchni chce wyciac jakis krztalt (np. kolko) to wycinamy booleanem dajemy convert to edit poly i recznie laczymy vertexy czysta prosta i piekna robota wszystko mowie na wlasnych doswiadczeniach wczoraj robilem tak jak napisalem i wszystko bylo ladne :D pozdro
Shogun 3D Napisano 5 Kwiecień 2006 Napisano 5 Kwiecień 2006 Ja bym to zrobił po prostu za pomocą make planar i align z. A na przyszłość jak masz coś wyciąć ładnie w pofałdowanym modelu, to tworzysz shape, następnie compound objects -> shape merge i masz. potem już tylko extrude w która stronę tylko zechcesz. :)
allied Napisano 5 Kwiecień 2006 Autor Napisano 5 Kwiecień 2006 jeszce jedno pytanie: jak zrobic simeringi, tzn takie sprezynki, ktore sa polaczone koncami, inaczej sa to sprezynki w ksztalcie okregu
Arthi76 Napisano 7 Kwiecień 2006 Napisano 7 Kwiecień 2006 Można chyba narysować przekrój takiego simmeriga i lathe. Pozdr
allied Napisano 10 Kwiecień 2006 Autor Napisano 10 Kwiecień 2006 nie rozumiem jak to narysowac, chodzi mi o zrobienie takiej "zawinietej" w okrąg sprezyny
Shogun 3D Napisano 10 Kwiecień 2006 Napisano 10 Kwiecień 2006 Tworzysz obiekt spring (create/dynamics/spring) a następnie nadajesz mu modyfikator bend. Radzę nie przekraczać zagięcia powyżej 180 st. Pełny ookrąg radzę wykonać poprzez użycie dwóch takich zgietych spręzynek. :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się