Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

mam taki oto problem

chce wyciac pewien ksztalt w obiekcie, ale nie chce uzywac booleana gdyz pojawia sie ostre krawedzie. chce zrobic to w ten sposob, ze wyciety ksztalt bedzie lagodnie 'polaczony' z obiektem. jak to uczynic?

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jezeli nie chcesz uzywac booleana to najlepiej recznie potnij model, troche poprzestawiaj vertexow i bedzie efect o wiele lepszy :)

Napisano

nie dam rady recznie, hm powedzmy ze mam nieco pofalowaną powierzdhnię i mam do niej dorobić wgłębienie w kształcie cylindra ale tak, zeby kształty były łagodnie połączone

Napisano

Witam, ja robie to w ten sposob ze wycinam booleanem, nastepnie zamieniam obiekt np na poly, potem zaznaczam owa ostra krawedz i za pomoca opcji chamfer powielam ta krawedz do kilku blisko siebie umieszczonych linii. Jesli potrzebujesz nalozyc meshsmootha to proponuje wycinac i robic w/w akcje na samym koncu czyli po nalozeniu smotha gdyz nalozony pozniej moze postrzepic wyciety otwor. Powinno sie udac:)

 

Pozdrawiam

Napisano

hm pokaze moj problem w innym ujeciu. chcialem zeby powierzchnia zanaczona strzałką byla idealnie plaska, dlatego bawilem sie booleanem. jednak efekty byly marne, podobnie jak bawienie sie ustawianiem punktow kontrolnych od meshsmooth;/

 

kurcze25cr.th.jpg

Napisano

Hmmm, po pierwsze nie wydaje mi sie zeby do uzyskania Twojego zamierzonego efektu potrzebny byl boolean. Wydaje mi sie ze brakuje kilku lini podpodzialu zageszczajacego to miejsce, zreszta w innych miejscach takze.

 

Pozdrawiam

Napisano
Jezeli nie chcesz uzywac booleana to najlepiej recznie potnij model, troche poprzestawiaj vertexow i bedzie efect o wiele lepszy :)

lepszy??

no nie nie gada bzdur :)

po pierwsze boolean'em szybciej (100 ray) i bez wiekszych klopotow nerwow

np.

mam siatke lp i na krzywej (zaokraglonej) powierzchni chce wyciac jakis krztalt (np. kolko) to wycinamy booleanem dajemy convert to edit poly i recznie laczymy vertexy czysta prosta i piekna robota

wszystko mowie na wlasnych doswiadczeniach wczoraj robilem tak jak napisalem i wszystko bylo ladne :D

pozdro

Napisano

Ja bym to zrobił po prostu za pomocą make planar i align z.

A na przyszłość jak masz coś wyciąć ładnie w pofałdowanym modelu, to tworzysz shape, następnie compound objects -> shape merge i masz. potem już tylko extrude w która stronę tylko zechcesz. :)

Napisano

Tworzysz obiekt spring (create/dynamics/spring) a następnie nadajesz mu modyfikator bend. Radzę nie przekraczać zagięcia powyżej 180 st. Pełny ookrąg radzę wykonać poprzez użycie dwóch takich zgietych spręzynek. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności