Napisano 4 Kwiecień 200618 l mam taki oto problem chce wyciac pewien ksztalt w obiekcie, ale nie chce uzywac booleana gdyz pojawia sie ostre krawedzie. chce zrobic to w ten sposob, ze wyciety ksztalt bedzie lagodnie 'polaczony' z obiektem. jak to uczynic?
Napisano 4 Kwiecień 200618 l Jezeli nie chcesz uzywac booleana to najlepiej recznie potnij model, troche poprzestawiaj vertexow i bedzie efect o wiele lepszy :)
Napisano 4 Kwiecień 200618 l Autor nie dam rady recznie, hm powedzmy ze mam nieco pofalowaną powierzdhnię i mam do niej dorobić wgłębienie w kształcie cylindra ale tak, zeby kształty były łagodnie połączone
Napisano 4 Kwiecień 200618 l albo rybki albo akwarium, to zrob taki ksztalt booleana zeby bylo na miekko, albo tnij przed faldowaniem, albo zrob boolean refine cut i baw sie reczne
Napisano 5 Kwiecień 200618 l Witam, ja robie to w ten sposob ze wycinam booleanem, nastepnie zamieniam obiekt np na poly, potem zaznaczam owa ostra krawedz i za pomoca opcji chamfer powielam ta krawedz do kilku blisko siebie umieszczonych linii. Jesli potrzebujesz nalozyc meshsmootha to proponuje wycinac i robic w/w akcje na samym koncu czyli po nalozeniu smotha gdyz nalozony pozniej moze postrzepic wyciety otwor. Powinno sie udac:) Pozdrawiam
Napisano 5 Kwiecień 200618 l Autor hm pokaze moj problem w innym ujeciu. chcialem zeby powierzchnia zanaczona strzałką byla idealnie plaska, dlatego bawilem sie booleanem. jednak efekty byly marne, podobnie jak bawienie sie ustawianiem punktow kontrolnych od meshsmooth;/
Napisano 5 Kwiecień 200618 l Hmmm, po pierwsze nie wydaje mi sie zeby do uzyskania Twojego zamierzonego efektu potrzebny byl boolean. Wydaje mi sie ze brakuje kilku lini podpodzialu zageszczajacego to miejsce, zreszta w innych miejscach takze. Pozdrawiam
Napisano 5 Kwiecień 200618 l Jezeli nie chcesz uzywac booleana to najlepiej recznie potnij model, troche poprzestawiaj vertexow i bedzie efect o wiele lepszy :) lepszy?? no nie nie gada bzdur :) po pierwsze boolean'em szybciej (100 ray) i bez wiekszych klopotow nerwow np. mam siatke lp i na krzywej (zaokraglonej) powierzchni chce wyciac jakis krztalt (np. kolko) to wycinamy booleanem dajemy convert to edit poly i recznie laczymy vertexy czysta prosta i piekna robota wszystko mowie na wlasnych doswiadczeniach wczoraj robilem tak jak napisalem i wszystko bylo ladne :D pozdro
Napisano 5 Kwiecień 200618 l Ja bym to zrobił po prostu za pomocą make planar i align z. A na przyszłość jak masz coś wyciąć ładnie w pofałdowanym modelu, to tworzysz shape, następnie compound objects -> shape merge i masz. potem już tylko extrude w która stronę tylko zechcesz. :)
Napisano 5 Kwiecień 200618 l Autor jeszce jedno pytanie: jak zrobic simeringi, tzn takie sprezynki, ktore sa polaczone koncami, inaczej sa to sprezynki w ksztalcie okregu
Napisano 10 Kwiecień 200618 l Autor nie rozumiem jak to narysowac, chodzi mi o zrobienie takiej "zawinietej" w okrąg sprezyny
Napisano 10 Kwiecień 200618 l Tworzysz obiekt spring (create/dynamics/spring) a następnie nadajesz mu modyfikator bend. Radzę nie przekraczać zagięcia powyżej 180 st. Pełny ookrąg radzę wykonać poprzez użycie dwóch takich zgietych spręzynek. :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto