Snake5 Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 Nie mam pojęcia jak połączyć 2 splejny na 2 różne sposoby zaraz to zademonstruje. 1. Mam 2 splejny i chce je połączyć ale nie mam pojęcia jak (po forum chodziłem znalazłem podobne ale nie do końca te same problemy ale mi nie wychodziło), zamieszczam scren o jakie splejny mi chodzi 2. Mam końcówke 1 splejna i chce ją połałczyc ze srodkiem splejna i też nie wiem jak to zrobić. Jeśli ktoś wie proszę o dość dokładny opis.
Jaros Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=26040
owca Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 nie da się ich połączyć. wstaw im identyczne współrzędne i dobrze będzie. weld w takim przypadku nie zadziała.
Snake5 Napisano 16 Kwiecień 2006 Autor Napisano 16 Kwiecień 2006 Ale czy puzniej opcja Surface zadziała prawidłowo ?
Snake5 Napisano 17 Kwiecień 2006 Autor Napisano 17 Kwiecień 2006 Coś mi nie bardzo wychodzi chyba, źle korzystam z opcji Surface, zmieniam threshold i nie nakłada mi się model na splejny ??
Jim mee Napisano 30 Kwiecień 2006 Napisano 30 Kwiecień 2006 sprawdz opcję "flip" pewnie tam się schowała siatka. no i snap'ami te wierzchołki potraktuj , to starczy. a jeszcze przypuszczam powinieneś zamknąć kształt od strony "szwu" samochodu. Z tego co wiem , każdy z wierzchołków przy splajnie musi być zamknięty podziałem.
NV Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 Mam podobny problem a wygląda on tak . Jestem początkujący i właśnie zacząłem ćwiczyć sobie modelownaie splinami z pomocą opcji surface która nie działa. Wiem , wiem , że nie muszę mieć 3 lub 4 wierzchołki każdego elementu figury (na mój język , ) Więc zrobiłem taki mały test , zbudowałem kwadrat do którego dołączyłem jeszcze dwa spliny ich wierzchołki czy tam vertexy mają te same współrzędne ale surface nie działa porpawnie bo po jego zastosowaniu zamiast wypukłej figury otrzymuje płaski kwadrat... CZEMU??? nie ma już pomysłu a ja chciałem sie zabać za modelownie aut he he ile jeszcze przedemna :( :P niech ktoś mi pomorze ,,........ błagam
araneus Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 Mam podobny problem a wygląda on tak . Jestem początkujący i właśnie zacząłem ćwiczyć sobie modelownaie splinami z pomocą opcji surface która nie działa. Wiem , wiem , że nie muszę mieć 3 lub 4 wierzchołki każdego elementu figury (na mój język , ) Więc zrobiłem taki mały test , zbudowałem kwadrat do którego dołączyłem jeszcze dwa spliny ich wierzchołki czy tam vertexy mają te same współrzędne ale surface nie działa porpawnie bo po jego zastosowaniu zamiast wypukłej figury otrzymuje płaski kwadrat... CZEMU??? nie ma już pomysłu a ja chciałem sie zabać za modelownie aut he he ile jeszcze przedemna :( :P niech ktoś mi pomorze ,,........ błagam Ech, początkujący - wszyscy rzucaja sie od razu na głeboką wodę - albo postac, albo samochód. Zacznij od czegoś prostszego - zaplaniczka jakas na przykład. Co do modelowania spline'ami - w helpie maxa jest tutorial o figurach szachowych. Skoczek (Knight) jest robiony właśnie spline'ami. Przerób najpierw te najprostsze tutki, pozniej te nieco trudniejsze i wtedy zacznij tworzyc swoje dzieła. dokladnie polozenie tutoriala Help >> tutorials >> getting started >> modeling >> modeling a chess set
vv3k70r Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 araneus popieram, jeden tu taki byl co sie od razu na splajny rzucal, ale go wyprostowalem i zrobil ladnego mustanga na poly :)
NV Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 Wiem wiem, ja nie jestem tym ,który odrazu chce samochody modelować czy twarze . poprostu znalazłem tutek ze splinami takie proste ćwiczenia między innymi ten wypukły kwadrat ale mi nie działa,....... i się zastanawiałem czemu/...ale już robiłem inne tutki dla poczatkujących (oc nie znaczy , ze uważam się za jakiegoś mastera w 3dmaxie 0 wręczprzeciwnie. W każdym razie thx. tylko najgorsze jest to , że ten tutek jest po ang. a ja mam 14lat... no mhmehm wszkole ma z niego 5/6 ale ten tekst zamieszczony tam no to już gorzej ale się postaram. A tak apropo splinów wie ktoś dlaczego tak się dzieje chyba nie powinno????
Jim mee Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 skoro nie dostajesz wypukłości przyczyną może być zmniejszona ilość intersections / interpolation > steps na linii / path topology > steps . zwiększ wartości i może się naprawi.
NV Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 A gdzie to dokłądnie morze być?? bo nie wiem czy cie rozumiem Steps przecież moge zwiększać w opcji (Spline options)>>steps lub np.Thresold no i są tam jeszcze 3 inne opcje. Ale nie to co mi mówiłeś/ chyba źle szukam wybacz :( -------------------------------------------------------------------------- skoro nie dostajesz wypukłości przyczyną może być zmniejszona ilość intersections / interpolation > steps na linii / path topology > steps . zwiększ wartości i może się naprawi. __________________ araneus wielkie dzięki za tego tutka co mi pokazałęś z ang jakoś se poradziłem naprawde THX... :) a ta wypowiedź moja powyżej jest narazie nie istotna Właśnie robie ten tuturial z knighetm od szachów ale gdy doszłem do momentu w którym skopiowałem za pomoca opcji mirror drugączęść siatki splinów a nastepnie je połączyłem mam problem z dalszym poleceniem tutka bo... muszę resztę splinów połaczyć w oknie perspective zamienione na user(tak kazali) ale gdy to robie to jak obróce sobie obraz aby zobaczyć sobie mój projekt z innej perspektywy to okazuję się że te spliny nie są tam gdzie się wydawało na pocz.Sam już nie wiem dlaczego. błagam niech ktoś pomorze (pilne) :( :( :( :(
Vorek Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 Co rozumiesz przez to że nie są tam gdzie się wydawało ? Może poprostu trzeba je przesunąć lub inaczej ustawić mirror ?
NV Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 Chodzi mi o to , że załuszmy mam jakakieś 2 siatki splinów (połączone attach itp.) teraz w oknie perspective. chcem dorobić pewne linie których zrobienie z perspektyw front czy top byłoby niemorzliwe ..... Ustawiłem sobie widok tak by łatwo ten splin wsadzić , robie go / zrobiłem... (no i jak narazie jest wszystko oki dopuki nie obruce sobie widoku z innej strony np. gdy to zrobie okazuje się że ten splin jest zupełnie gdzie inndziej (czasem nawet z tamtej perspektywy co robiłem ma inne wymiary jak się spojrzy z innej) Mam nadzieje że trzeba je tylko przesunąć ale czy nie powinno być inaczej... w tym tutku nic o przesówanieu nie było powiedzieli , ze mam poprostu je zrobić potem surface itd. i wszystko miało iść dalej jak po maśle a tu kicha ... :(
Vorek Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 no tak to jest z 3d, nie ma na to rady, do dyspozycji masz 3 wymiary więc musisz je wszystkie brać pod uwagę. Możesz tworzyć sobie te spline'y mając włączone wszytskie viewporty lub przełącząć się między poszczególnymi widokami i wprowadzać korekty. Spline'y najlepiej jest robić w widokach "płaskich" przynajmniej ich podstawowe, 2-wymiarowe zarysy a dopiero potem nadawać im trzeci wymiar w oknie perspective.
NV Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 Oki thx czyli wystarczy że idealnie połącze te brakujące spliny i vertexy aby surface poprawnie zadziałał i powinno być wszystko oki naprawdę wielkie dzięki że mi pomogłes a właściwie zerknąłeś i poświęciłeś czas THX :) mam nadzieje ze teraz dokończe te szachy ........ No wszystko gra jak tak dalej pójdzie to surface ede zasuwał a początkujący jestem , włąsciwie niepowinnienem się za to zabierac tylko na początek modelowanie poprzez przekształcanie prostych obiektów albo używanie opcji lathe itp. ale co tam ......... poróbuje i zobacze
Hindus Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 gj proponuje zapoznanie z przyciskiem Edytuj w celu dopisania czegos nowego w tak krótkim czasie zamiast tworzenia 3 postów pod rząd - to ten przycik
Jim mee Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 Nie łam sie splajnami Nvidia. Poly modeling jest bardzo fajny i przestępny do opanowania. Linie jak sam zauważyłes potrafią tworzyć iluzję miejsca w którym myślimy że są , zmieniasz widok i tu kicha. Radzę Ci często kręcić Vievportem. I jak napisałeś ... muszę resztę splinów połaczyć w oknie perspective zamienione na user(tak kazali) quote] nie ma tak kazali ;) jest tak, żeby było dobrze. Wyciągaj meritum treści , a nie dokładnie sam proces. Powodzenia .
Rekomendowane odpowiedzi