Johnny Bravo Napisano 17 Kwiecień 2006 Napisano 17 Kwiecień 2006 jak stworzyć teksture cytryny tak, by mozna było nałożyć na każdy poligon jaki materiał sie chce. A nie tak jak zazwyczaj, że znaleźć w necie teksture, czy nawet samemu zrobić i tylko nałożyć jak we viewporcie dać background? wymodelowałem cytryne w edit poly, dałem mesh smooth i gdy dałem noise (chca by wyglądała jak cytryna-nie tak dokładnie, perfekcyjnie) nic sie nie zminiło czemu? EDIT: co do drugiego... czy jeszcze mozna jakos przesuwać ten obrazek w background'zie... czy to sam program przypisuje i nie można tego zmienić?
piotrek Napisano 17 Kwiecień 2006 Napisano 17 Kwiecień 2006 Background w viewporcie -> Alt+B (lub ctrl+b) Może miałeś zbyt duży ten noise. Ja zrobiłbym to jednak używając materiału (bump lub dipslace) zamiast komplikować sobie model. EDIT do postu poniżej i powyżej :) No ja nie wiem ;>
thud Napisano 17 Kwiecień 2006 Napisano 17 Kwiecień 2006 co do pierwszego - modyfikator Unwrap UVW edit: ugh, chyba nie o to Ci chodzilo kazdemu poligonowi nadac odrebny numer ID?? - moze tak
Johnny Bravo Napisano 17 Kwiecień 2006 Autor Napisano 17 Kwiecień 2006 mintrill: a jak przesunąć ten background, bo nie moge tego zrobic... max sam wpasował go do sceny EDIT: kiedy załączę tło wtedy nawet sie nie renderuje, why?
maverick sheep Napisano 17 Kwiecień 2006 Napisano 17 Kwiecień 2006 o ile dobrze pamietam :/ ctrl+b spect radio (match bitmap) + look pan/zoom i powinno grac
zdeno Napisano 17 Kwiecień 2006 Napisano 17 Kwiecień 2006 materiał standard z kolorem cytryny i na kanał BUMP wrzuć proceduralną mapę cellular. pogmeraj ustawieniami mapy, Size 1,0 nieźle sie sprawdza.
Johnny Bravo Napisano 17 Kwiecień 2006 Autor Napisano 17 Kwiecień 2006 wyszło coś takiego: i nadal nie wiem czsemu nie wyświetla tego tła w tym renderze... a poza tym nie moge przesunąć owego tła...
Master Kiełbaster Napisano 17 Kwiecień 2006 Napisano 17 Kwiecień 2006 EDIT: kiedy załączę tło wtedy nawet sie nie renderuje, why? wciśnij 8 i ustaw bitmapę na tło wymodelowałem cytryne w edit poly, dałem mesh smooth i gdy dałem noise (chca by wyglądała jak cytryna-nie tak dokładnie, perfekcyjnie) nic sie nie zminiło czemu? zwiększyłeś siłę noisa z 0 ?? (w x,y i z)...
Johnny Bravo Napisano 17 Kwiecień 2006 Autor Napisano 17 Kwiecień 2006 ok to działa tyle, że widać niebo (obrazek przedstawie łąkę i niebo) wiec musze przesunac to tło, by było widać łąkę... jak to zrobić?
Vorek Napisano 17 Kwiecień 2006 Napisano 17 Kwiecień 2006 przenieś tło z zakładki environment (8) do material editora z zaznaczoną opcją "instance" w ustawieniach mapy pobaw się offsetami i ew. tilingiem Pozdrawiam
kannu Napisano 17 Kwiecień 2006 Napisano 17 Kwiecień 2006 serwusik :) przesuwanie obrazka na tle - w edytorze materiałow tilling, ofset, oraz opcje mapowania - screen itp. materiały mozesz zrobic osobne i w tybie polygonow (klawisz4 ) wybierasz poszczegolne polygony i przypisuyjesz. Jak potem z takiego wielomateriałowego obiektu sciagniesz materiał do edytora materiałow to będzie on typu : multi . pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się