Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam miłośników grafiki i modelowania 3D. W końcu udało mi się (nie licząc wieżowca, którego mam zamiar w przyszłości skończyć) zrobić, a właściwie skończyć swoją pierwszą prackę. Jest to Wieczerza Pańska. Renderowałem mentalem. Chciałbym przy okazji zapytać:

 

- jak mogę zmiękczyć cienie

- no i oczywiście co zmienic lub co dodać aby pracka wyglądała lepiej...

 

http://img97.imageshack.us/my.php?image=wieczerzapa324ska0kp.jpg

 

Daję jeden render bo taka scenka renderuje mi się koło 1,5 h ale nie wiem dlacaego. Mam 1,2 GHz, 384 DDR ramu ,GeFofce 5200 128bit. Jest jakiś sposób aby zwiększyć szybkość renderowania ?

 

Zapraszam do oceniania...

  • Odpowiedzi 42
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jak chcesz przyspieszyć rendery testowe, to moze wyłaczyć AA, zmniejszyć jakość GI (choc tutaj chyba nie użyłeś GI)

cała scenka za bardzo przepalona jest.

co do zmiekczenia cieni - najpierw napisz jaki renderer i jakie są źródła światła

Napisano

1. używaj świateł mentalowskich mrAreaSpot lub w ostateczności mrAreaOmni.

2. co dodać? otoczenie? krzesła, dywan, sztućce, cały pokój?

3. scena redneruje ci się 1,5 h dlatego, że właczyłeś kautykę (na defaultowych ustwieniach) - wyłącz ją i zacznij experymenty na prostszym modelu albo wogóle z niej zrezygnuj i zabaw się GI.

4. Wieczerza Pańska - opisz szerzej swój pomysł, bo jeśli jest to co ja myślę to raczej idziesz w złym kierunku. chodzi o Ostatnią Wieczerzę Chrystusa? czy o kolację dla Jaśnie Wielmożnego Hrabiego von Piętki?

5. jak wyobrażasz sobie taką scenerię?

 

Pozdrawiam

Napisano

Dokładnie tak tweety. Chodzi o Ostatnią wieczerzę Chrystusa. Jest to współczesne wydanie tego, jak powinno się obchodzić to święto. Otoczenie zrobię później bo narazie chciałbym się skupić na samym stole z dodatkami. Sztućce będą później. Chcę zrobić salę na której będzie pełno krzeseł a na podium na środku owy stół.

Napisano

Witam. Poprzednia scenka była zbytnio przepalona a czasu mi nie starcza na jej poprawienie więc usunąłem materiały i będę je robił pokolei począwszy na stole a kończywszy na chlebie. Cienie na końcu.

 

tweety, jaccunio- narazie chcę się skupić na samym stole wraz z dodatkami a otoczenie zrobię jak scena (stół z dodatkami) będzie odpowiednio dopracowana.

 

Cały stół na szaro...

http://img211.imageshack.us/my.php?image=wp14uz.jpg

 

Talerz wraz z kawałkiem kieliszka...

http://img154.imageshack.us/my.php?image=wp21aw.jpg

 

Dalsze efekty pracy już wkrótce...

Napisano

otoczenia brak

ralerz plastykowy

suchary jakies jak z podeszwy buta

tak samo "sciera" pod sucharami

tex stolika dziwna jakas

Napisano

notdot napisał" otoczenia brak ralerz plastykowy suchary jakies jak z podeszwy buta tak samo "sciera" pod sucharami tex stolika dziwna jakas:"

 

notdot, co o twoich problemach mówi lekarz ?

troche szacunku dla prac innych.

może przeoczyłem ale nie błysnąłeś jak dotąd.

Napisano

notdot: fajnie wytykac komuś błędy, prawda? ale może poradzisz co można by z tym zrobić? jakimi technikami posłużyłbyś się aby w pełni oddać realizm w tej scenie?

 

co do pracy:

Gedeon: proponowałbym ci najpierw dokładnie wykreślić koncept całej sceny, i pożadnie wymodelować stół (jest z deczka kanciasty) oraz krzesła, etc.

texturowanie i materiały zostaw na później.

 

Pozdrawiam

Napisano

z tym szkicem tweetego, to posłuchaj.

jedynie sie zastanawiam czy oddasz klimat tej sceny. mowisz stół pośrodku sali wypełnionej krzesłami. hmmmm to ci ..gapie nie będą uczestniczyć w wieczerzy? i kim oni będą?

a jeszcze jedno tylko :D to na talerzach to jest maca? jesli tak, to nijak pasuje (imo) do kieliszkow z winem. je sie ją rękoma.. kiedys mialem wigilie klasową, na ktorej katecheta rowniez przyniosl mace, i wino (baardzo młode ;) ) no i polegało to na tym, ze napoj był w misie, ta zaś przekazywana była pokolei. kazdy umaczał chleb.stwarzało to atmosfere,pomimo wczesnej godziny. natomiast kieliszki z winem... jakos mi nie leżą

spoko pora jak na takie scenki ;) powodzenia, no i odpisz o co chodzi z tą widownią na krzesłach ;)

Napisano
notdot napisał" otoczenia brak ralerz plastykowy suchary jakies jak z podeszwy buta tak samo "sciera" pod sucharami tex stolika dziwna jakas:"

 

notdot, co o twoich problemach mówi lekarz ?

troche szacunku dla prac innych.

może przeoczyłem ale nie błysnąłeś jak dotąd.

notdot: fajnie wytykac komuś błędy, prawda? ale może poradzisz co można by z tym zrobić? jakimi technikami posłużyłbyś się aby w pełni oddać realizm w tej scenie?

a co to ma do rzeczy czy pokazalem na TYM forum jakies swoje pracki i czy sa one dobre (bo rzeczywiscie jestem od niedawna na tym forum i nic jeszcze nie pokazalem)

a zreszta chyba nie wiecie co to subiektywna ocena - bo chyba moge miec swoj gust i zdanie

 

a jesli chodzi o uwagi to:

1)w widoku stolu z gory (http://img168.imageshack.us/my.php?image=wp43hq.jpg) stolik jest kanciasty wiec uzyl bym czegos w rodzaju "SubDivision Surfaces" dla maya (bo nie wiem w czym to bylo robione i jak sie nazywa ta opcja w tym programie)

2) na 2 obrazku (http://img467.imageshack.us/my.php?image=wp32no.jpg) wszystko wyglada identycznie kazdy talerz taki sam

3) sucharki sa zazwyczaj prostokatne o jakiejs tam grubosci ale nie takie pofalowane

4) sciereczka sie powinna ugiac pod ciezarem sucharkow i przyjac ksztalt talerzyka a nie byc taka sztywna

5) stolik taki gladki bo nie ma bump mapy no chyba ze jest taki wypolerowany ale wtedy jakies odbicia by sie pojawily kieliszkow i talerzy

6) rogi sciereczki pozaginane ale nie bezposrednio na krawedzi talerza tylko w pewnej odleglosci od krawedzi

7) otoczenia brak a wystarczylo by pstryknac zdjatko kuchni i wstawic albo poszukac na sieci jakies tex czy mapy hdri (chocby kitchen_probe.hdr)

 

a do tego nie znam tego programu wiec nie podpowiem jak to poprawic

 

wiec to by bylo na tyle MOICH uwag

nie kaze (i nigdy nie nakazywalem) sie nikomu z nimi zgadzac po prostu taka moja opinia i tyle

Ludzie (tak ogolnie) uszanujcie ze kazdy moze miec swoje zdanie nawet odmienne od Waszego

Napisano
nie chodziło o twoje zdanie tylko o sposób (prymitywny) jego przekazania,

szanujmy się - tylko tyle

aha rozumiem szacunek jak najbardziej nalezy sie kazdemu ale nie uwazam zebym w prymitywny sposob zaprezentowal swoje zdanie po prostu sie nie rozpisywalem tylko przedstawilem po krotce co mi sie nie podoba ale jesli tak to sory jesli kogos urazilem nie mialem takiej intencji

Napisano

:/ A co w wypowiedzi notdota bylo nie tak?? napisal prawde i tyle, a wytykanie mu ze nie pokazal "na tym forum" zadnej pracy to dopiero jest nie na miejscu:/ zeby nie spamowac, to narazie jest kiepsko jak dla mnie, popraw to o czym mowil notdot

Napisano

Maqs: chodzi o kulturę wypowiedzi i umiejętność konstruktywnej krytyki. Co autorowi po komentarzu:

"jest źle"
.

Lepiej napisać

"Jest źle bo sucharki mają za mała grubość, prawdziwy sucharek jest gruby na ok 5mm."

Taki komentarz jest przejrzysty i dokładnie wprowadza autora w tematykę poruszanego zagadnienia.

 

a jesli chodzi o uwagi to:

1)w widoku stolu z gory (http://img168.imageshack.us/my.php?image=wp43hq.jpg) stolik jest kanciasty wiec uzyl bym czegos w rodzaju "SubDivision Surfaces" dla maya (bo nie wiem w czym to bylo robione i jak sie nazywa ta opcja w tym programie)

2) na 2 obrazku (http://img467.imageshack.us/my.php?image=wp32no.jpg) wszystko wyglada identycznie kazdy talerz taki sam

3) sucharki sa zazwyczaj prostokatne o jakiejs tam grubosci ale nie takie pofalowane

4) sciereczka sie powinna ugiac pod ciezarem sucharkow i przyjac ksztalt talerzyka a nie byc taka sztywna

5) stolik taki gladki bo nie ma bump mapy no chyba ze jest taki wypolerowany ale wtedy jakies odbicia by sie pojawily kieliszkow i talerzy

6) rogi sciereczki pozaginane ale nie bezposrednio na krawedzi talerza tylko w pewnej odleglosci od krawedzi

7) otoczenia brak a wystarczylo by pstryknac zdjatko kuchni i wstawic albo poszukac na sieci jakies tex czy mapy hdri (chocby kitchen_probe.hdr)

 

takie coś jest idealnie napisaną odpowiedzią, gdzie nie tylko wymienia się błedy jak również podpowiada w jakim kierunku należy podążać żeby praca była lepsza. Takie jest główne założenie wip'a.

 

a zreszta chyba nie wiecie co to subiektywna ocena - bo chyba moge miec swoj gust i zdanie

Subiektywna ocena: opinia wyrazona na konkretny temat wyrazona indywidualnie przez jednego autra - coś jak imho - moim skromnym zdaniem.

 

Przykro mi ale nie mozna pisać tylko subiektywnie, należy pisać również konstruktywnie bo sama sucha opinia niczego nie wnosi do tematu.

 

Pozdrawiam

Napisano

Wiem o co chodzi men, ale ja naprawde nie widze w tym nic nie kulturalnego

zreszta ja mam 77 postow a ty 2978 wiec nie bede sie z toba klucil bo szanuje starszych :p hehe, ale nie ma co dla chlopaka robic spamu w watku wiec moze lepiej ta sprawe zostawic w spokoju;)

  • Confused 1
Napisano

Maqs: i tutaj dochodzi jeszcze jedna sprawa: może niektórym siętak wydaje ale tak nie jest i być nie powinno: ilość postów nie stanowi człowieka. ja to forum traktuję jako formę rozrywki więc gadam o wszystkim, ale są ludzie którzy udzielają się wtedy kiedy jest jakaś ciekawa dyskusja, albo zawiłe zagadnienie.

To że ktoś ma dużo postów nie świadczy o tym, że jest kepszy czy jakieś inne bzdury. po prostu duzo gadamy (niekoniecznie na temat) i jakoś samo się to robi.

 

i faktycznie koniec OT

 

Pozdrawiam

Napisano
Maqs: ilość postów nie stanowi człowieka.

To że ktoś ma dużo postów nie świadczy o tym, że jest kepszy czy jakieś inne bzdury.

fak to po co ja pisze tyle bezsensownych postow :) ja slyszlaem ze jak sie ma 4000 postow dostaje sie moda, wiec to nie prawda?? fak ;)

 

aby nie bylo ze ot :)

to napisze cos o pracy :

materialy?? moze przemilcze ;)

jesli chodzi o modeling to po pierwsze to cos na talerzu to suchary?? jak tak to nie podobne nie widzialem nigdy suchara tak pofalowanego :) w sumie tylko to mnie odstrasza ale moglbys dac jeszcze malutkiego chamfera na kantach aby nie bylo tak ostro

i zmien ustawienie kamery bo odstrasza ;)

dodaj jakies tlo, mam nadzieje ze nie za ostro i sie nie obrazisz ;)

pozdro i powodzenia

Napisano
otoczenia brak

ralerz plastykowy

suchary jakies jak z podeszwy buta

tak samo "sciera" pod sucharami

tex stolika dziwna jakas

a jesli chodzi o uwagi to:

1)w widoku stolu z gory (http://img168.imageshack.us/my.php?image=wp43hq.jpg) stolik jest kanciasty wiec uzyl bym czegos w rodzaju "SubDivision Surfaces" dla maya (bo nie wiem w czym to bylo robione i jak sie nazywa ta opcja w tym programie)

2) na 2 obrazku (http://img467.imageshack.us/my.php?image=wp32no.jpg) wszystko wyglada identycznie kazdy talerz taki sam

3) sucharki sa zazwyczaj prostokatne o jakiejs tam grubosci ale nie takie pofalowane

4) sciereczka sie powinna ugiac pod ciezarem sucharkow i przyjac ksztalt talerzyka a nie byc taka sztywna

5) stolik taki gladki bo nie ma bump mapy no chyba ze jest taki wypolerowany ale wtedy jakies odbicia by sie pojawily kieliszkow i talerzy

6) rogi sciereczki pozaginane ale nie bezposrednio na krawedzi talerza tylko w pewnej odleglosci od krawedzi

7) otoczenia brak a wystarczylo by pstryknac zdjatko kuchni i wstawic albo poszukac na sieci jakies tex czy mapy hdri (chocby kitchen_probe.hdr)

 

takie coś jest idealnie napisaną odpowiedzią, gdzie nie tylko wymienia się błedy jak również podpowiada w jakim kierunku należy podążać żeby praca była lepsza. Takie jest główne założenie wip'a.

jak bys nie zauwazyl to bylem autorem obydwu wypowiedzi wiec raz mnie opiep... a drugim razem chwalicie

 

zdecydujce sie, bo nie uwazam za dobre rozwiazanie za kazdym razem kazdemu autorowi w kazdym watku pisac dokladnie ze szczegolami co i jak ma poprawic

moge dac mu tylko wskazowki a jakim sposobem polepszyc to juz powinien autor sie dowiedziec sam i dzieki temu nauczyc (zreszta to tez zalezy od uzywanego programu)

Napisano

Subiektywna ocena: opinia wyrazona na konkretny temat wyrazona indywidualnie przez jednego autra - coś jak imho - moim skromnym zdaniem.

 

Przykro mi ale nie mozna pisać tylko subiektywnie, należy pisać również konstruktywnie bo sama sucha opinia niczego nie wnosi do tematu.

 

Pozdrawiam

 

(sory ze jeszcze jeden post ale chcialem w osobnym)

 

wiesz ja jak najbardziej sie zgadzam ze stwierdzeniem ze "jak krytykowac to konstruktywnie" (wiem za 1 razem nie za bardzo sie postaralem) ale konstruktywna krytyka zawsze bedzie subiektywna bo to jakas konkretna osoba sie wypowiada a wiadomo ze "punkt widzenia zalezy od kata patrzenie" czyli ze kazdy moze miec swoje zdanie i jest ono uwarunkowane od wielu czynnikow nie zawsze dostepnych innym osobom wiec zawsze to bedzie indywidualnie odebrane/ocenione

IMHO = "w mojej ludzkiej ocenie" mysle ze to stwierdzenie (przez Ciebie przywolane) jasno wskazuje na indywidualna i ludzka (a wiadomo ze czlowiek to bestia z natury omylna) kwestie oceniania

Napisano

materialy?? moze przemilcze ;)

a dlaczego przemilczysz ???- napisz konstruktywna krytyke na temat materialow - i co widac od razu ze sie nie da tak za kazdym razem w kazdym przypadku

 

 

nielot007: nic do Ciebie nie mam po prostu chcialem wykazac czesciowa mylnosc niektorych argumentow

 

p.s. sory za 3 posty

Napisano

jest takie powiedzenie że nie trzeba być reżyserem żeby stwierdzić czy film się podoba czy nie. Do krytyki na forum ma każdy prawo i jak ktoś coś zamieszcza to musi się liczyć z tym że usłyszy różne ciekawe rzeczy :D Co do pracy to spodziewałem się po tytule jakiejś sceny biblijnej a tu stolik i kielonki :(

Napisano

notdot: bynajmniej nie opieprzam (!!) i jakbyś nie zauważył to wiem, że jesteś autorem obydwu wypowiedzi i pochwaliłem tylko to, że jednak potrafisz napisac konstruktywną krytykę nie polegającą jedynie na wytykaniu minusów, ale i na proponowaniu pewnych rozwiązań.

 

Jeśli nie uważasz, że pisanie ze szczegółami jest dobre to przykro mi ale nie ruzmiem co robisz na forum gdzie ludzie wymieniają się spostrzeżeniami i nawzajem pomagają sobie w dotarciu do perfekcji.

 

moge dac mu tylko wskazowki a jakim sposobem polepszyc to juz powinien autor sie dowiedziec sam i dzieki temu nauczyc (zreszta to tez zalezy od uzywanego programu)

 

przepraszam, bo chyba nie nadążam i popraw mnie jeśli się mylę ale sformułowanie:

 

suchary jakies jak z podeszwy buta

 

nie jest nazbyt użyteczna wskazówką

 

zaś

 

 

tex stolika dziwna jakas

 

nic nie daje autorowi poza wiedzą o tym że musi nad tym popracować (o czym wcześniej już i tak nadmieniono).

 

Chodzi mi o to że twoja wcześniejsza wypowiedź była sucha i lakoniczna. nie wnosiła nic nowego i pokazywała oczywiste błędy. tylko, że dla autora który takie błedy popełnił twierdzenie, że materiał jest zły, za wiele nie powie. istotą problemu jest pokazanie CO jest źle w tym materiale i jak byś ty to mógł usprawnić.

owszem nie namawiam do odwalania tutoriala czy pisania małego helpa o tworzeniu stoliczka, ale to co zastosowałeś w swojej pierwszej wypowiedzi to było największe minimum komentarza jakie widziałem od wieeelu miesięcy.

takie napisanie wprost "Jest źle." i nie o to w tym chodzi.

dlatego popieram jeśli używa się komentarzy takie jaki napisałeś w kolejnym sowim poście.

 

zaś co do subiektywności wypowiedzi: owszem jeśli uważasz i masz własne zdanie to jest ok. ty masz swoje IMHO (i nie podważam tego) uważam tylko, że jest ono nazbyt suche i nic nowego nie wnoszącego do tematu.

i tylko i wyłacznie o to mi chodzi.

bynajmniej nie o jakieś merytoryczne zawartośći Twoich postów.

 

Pozdrawiam

Napisano

notdot a wiesz czemu przemilcze?? jest kilka powodow :) np. ze mi sie nie podobaja a ze sie nie znam na renderowaniu/texturowaniu wiec wole przemilczec niz sie wyglupiac i pisac jakies bzdury (przynajmniej o jedna bzdure mniej napisalem na tym forum hehe)

pozdrawiam :)

Napisano

tweety:

ok rozumiem i juz chyba wyjasnilem i przyznalem i przeprosilem za moj 1 post

nielot007:

no tak zawsze to o jedna bzdure mniej :)

Napisano

Hej. Musisz poprawic stół, ta noga wydaje mi sie za ktrotka jakos!! no i zrobi otoczenie, chociaz jakies proste na poczatek, bedzie wygladac napewno lepiej!!

 

>>

Napisano

Witam wszystkich. Miałem duże problemy z netem, co mi nie pozwoliło na odpowiadanie na wasze posty. Otóż tak:

 

duck - cała scenka będzie z opisu biblijnego. Niestety nie wszyscy będą mogli sporzywać tzw. "emblematy" czyli wino oraz chleb (DLA LEPSZEGO WYJAŚNIENIEAA- TE PLACKI TO CHLEB W POSTACI, JAKA BYŁA ZA CZASÓW CHRYSTUSA) a reszta będzie to robić tylko symbolicznie (będą się patrzeć). Potem podam odpowiednie wersety, gdzie wszystko jest wyjaśnione.

 

tweety - zgodnie z twoim poleceniem postaram się domodelować stół ale sądzę, że taki jest odpowiedni ale mimo tego postaram się to poprawić. Tekstury rzeczywiście zostawię na potem i narazie zajmę się samym modelem.

 

notdot - szanuję twoje zdanie ale jeżeli ktoś chce się kłócić to proszę sobie zrobić własny wątek zatytuowany: "Bezsensowna kłótnia". Na przyszłość prosiłbym o bardziej konstruktywną krytykę jak na początek:/

 

meiker - noga jest za krótka, bo takie jest ujęcie. Normalnie jest długa:D

 

Co do otoczenia to już wspomniałem: ZROBIĘ JE PÓŹNIEJ JAK JUŻ UPORAM SIĘ Z TĄ SCENKĄ. Sucharki lub jak kto woli - chleb zmienię na takie, aby każdy był inny. Jeszcze raz dziękuję za krytykę i pomoc. Pozdrawiam. W przyszłości (niedalekiej) będę zamieszczał update'y.

Napisano
wydaje mi sie ze kielich poczatkow z naszej ery, winien byc metalowy

 

Oczywiście ale jak pisałem na początku chcę trochę uwspółcześnić tą scenkę:D.

Napisano

niestety kształt i proporcje kielichów mi się nie podobają, szczególnie to przetłoczenie w górnej części ale to pewnie kwestia gustu

ja osobiście preferuję szkło( w sensie kształt) takie jak jest w tutku aversis

http://www.aversis.be

 

pozdro

Napisano

Witam ponownie. Kolejny update. Tym razem zmieniłem kielich i dałem tekstury. Oczywiście proszę o konstruktywną krytykę i porady...

 

863bb91974b1a5ecm.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności